Ik word gek van mijn lichaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Ik word gek van mijn lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:14

Gekke titel, maar wist het even niet meer.

Stel je ziet een vieze spin lopen of ander beest waar je bang voor bent, dan voel je daarna de kriebels over je lijf lopen alsof dat beest ook op je zit toch? Ik heb dat eigenlijk gewoon altijd. Niet met beesten, nouja ook wel maar daar heb ik het niet over da's als voorbeeld..

Ieder haartje dat bij mij beweegt op mijn arm, voel ik. Iedere prikkel voel ik. Niet te bedenken hoe het voelt als ik een spijkerbroek aan heb. Als er een los draadje zit zo klein dat je het niet ziet, voel ik hem. Ik voel werkelijk alles, en zo klein. Ik probeer me nu te beheersen om te krabben of er even langs te wrijven, en te kijken naar het punt waar ik iets voel (bijvoorbeeld op armen of benen). Maar dat gevoel gaat dan niet weg, en ik zie echt niets. Als ik onder de dekens lig, en er liggen pluisjes op oid, dan voel ik dat. Of de deken ligt tot over mijn borst en raakt dan zo zacht mijn kin dat je het niet eens zou merken.. ik voel het gelijk. Word er echt gek van.

Met pijn is het nog erger. Als ik pijn heb voel ik het veeel sterker dan dat ik zou verwachten. Een beetje spierpijn betekent bij mij dat ik een hele dag wel kan janken ervan. En het ergste is dat ik ook vaak ergens pijn heb. Bijvoorbeeld mijn kies, als ik er met een tandenborstel iets te hard langs ga kan ik die pijn, die normaal gelijk weer weg is, nog de hele dag voelen. Ik heb vaak blaasontsteking, ik voel mijn blaasontsteking vanaf het eerste beginnetje opkomen, en het ergste is dat ik het heb door andere problemen waardoor ik er niets aan kan doen. Geen idee eigenlijk, hoe dit nu komt..misschien heeft iedereen het wel..maar ik vind het echt enorm vervelend.

Pluttersput

Re: Ik word gek van mijn lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:18

Ik zou misschien even langs de huisarts gaan.. Klinkt my lichtelijk als extreme overgevoeligheid zeg maar.. Ik weet niet of het zo heet, maar ik weet dat het bestaat geloof ik..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:25

klinkt als HSP; google daar eens op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:11

Dit gaat wel iets verder dan HSP, en HSP is meer ;)

Er zijn veel aandoeningen waarbij je huid zo gevoelig wordt. Ik zou idd even langs de HA gaan :j

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:28

Heb je dit altijd al of is dit onlangs gekomen.

Wat ik me voor kan stellen is dat je of iets onder de leden hebt waardoor je lichaam heftig reageert of je hebt misschien geestelijke druk waardoor je heel gevoelig bent.

Als ik gelukkig ben reageert mijn lichaam ook anders dan wanneer ik een moeilijke periode heb....

Ik voel ook heel veel, als mijn sok niet precies recht zit kan ik me kapot ergeren en moet mijn schoen direct uit. Mijn ex vriend zei ooit als jij in een bejaardentehuis komt en je kan je eigen sokken niet meer aan doen dan wordt dat een ramp voor jou! Als ik een haar onder mijn trui heb voel ik dat ook meteen. Alleen haal ik hem dan meteen weg en is het opgelost.

Als ik een rot dag heb en ik stoot mijn been dan doet dat ook vreselijk zeer. De volgende dag ben ik vrolijk en gebeurd het weer en voel ik het amper.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:57

Ik weet precies wat je bedoeld, het is heel vervelend, je voelt alles, zelfs als iemand naar je kijkt wat je nog niet eens gezien hebt voel je dat de ogen op jou staan, ook als mensen dingen aan het verzinnen zijn of iets anders zeggen dan dat ze willen voel je dat aan ze, of ik merk meteen aan iemand of die persoon verlegen is of iemand is die je niks verkeerds kan zeggen.
Of als iemand naast je zit of loopt, maar net niet aanraakt, dat is heel irriterend.
Ik heb het ook met de lakens in bed of als er een vouw in de kussenhoes of laken zit, iedere avond pof ik ook mijn kussen precies weer op zodat alle veertjes gelijk zitten in het kussen, als ik merk dat ze in het midden minder zitten, kan ik niet slapen, voor die dingen wordt ik ook wakker en doe ik het goed, kan ik ook slapen.

En bijvoorbeeld als er een scherp randje aan mijn nagel zit, dan voel ik dat constant en probeer ik eraf te blijven, maar dan moet ik die gewoon er helemaal afbijten, anders wordt ik er gek van.
Enzo zijn er nog heel veel dingen..

Ook opkomende pijn voel ik ook aankomen, maar gelukkig kan ik wel goed tegen pijn, ik voel het ook constant, maar ik kan er tegen.

Heb je dan ook niet last van de kleinste geluidjes horen of de vreemdste luchtjes ruiken?
Ik hoor dus alle kleine geluidjes terwijl andere het nog niet in de gaten hebben, of als je ergens bent met veel mensen en dan allemaal van die verschillende geurtjes ruiken en ik kan ook bijna altijd precies ruiken wat voor geur het is en waar het vandaan komt, kan ook vaak ontzettend vervelend zijn.
Met eten en drinken het zelfde, ik proef alles, zo dat ik echt sommige dingen moet laten staan omdat het dan gewoon te sterk smaakt bijvoorbeeld bij zout of te zoet.

Ik weet ook niet wat het precies is en of veel mensen dat hebben, ik weet ook niet waar het aan ligt, maar het kan idd echt vervelend zijn..
Ik heb het wel de ene dag erger als de andere dag, hoe is dat bij jou??
Heb je het altijd gehad?

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:10

Dat verhaal van de lakens en het kussen komt me zo bekend voor. Dat doe ik ook. Ik merk het ook direct als iemand ergens aan heeft gezeten. Maar wat jij hebt kan wel heel irritant zijn maar betekent wel dat je heel erg scherp bent! Als je mensen goed in kan schatten kan je daar alleen maar je voordeel mee doen. Jou bedonderen is bijna niet mogelijk....

Maar TS vertel eens is het onlangs gekomen of heb je het al een tijdje? En is het elke dag hetzelfde of is het wisselend. En hoeveel slaap je?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:45

Dat wil ik ook wel weten, was het er altijd al of is het pas gekomen?
Ben je al langs de huisarts geweest?