Migraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 08:00

Hallo bokkers,

Gister begon het in een keer. Was zowiezo al de hele ochtend moe en had het gevoel dat ik zo van m'n fiets af kon vallen, maar ik dacht, eerste dag van de week dus dat is niet zo gek.
Totdat ik in de les zat, werd steeds vermoeider en trok helemaal weg.
Werd echt kots en kotsmisselijk dus ren op een gegeven moment de klas uit naar de wc (altijd erg fijn, al die starende mensen). Heb toen 10 minuten op de grond voor de wc gezeten met mijn ogen dicht en toen ging het wel weer.
Ben toen opgestaan, naar volgende les gelopen en nog geen paar minuten later ren ik daar ook uit.
Had ook ontzettende buikpijn en nou ja heel erg misselijk.
Ook was er hoofdpijn aanwezig, maar ik had een beetje het gevoel dat de misselijkheid de hoofdpijn overstemde.

Maar goed, ik ben dus naar huis gebracht, ook thuis meteen naar de wc gerent. Vervolgens heb ik 4 uur geslapen. Toen ik wakker werd, was ik nog steeds moe, maar goed de misselijkheid was weg.

Nu hoor ik van iedereen dat het een migraine aanval is geweest, dat is aangezet door lichamelijke vermoeidheid of mischien de pil? Maar zijn dit wel de symptonen van migraine? Want ik was eerder misselijk dan dat ik hele erge hoofdpijn had.
Heb wel een keer eerder een migraine aanval gehad, maar ik kan me niet echt goed herinneren wat dat nou allemaal inhield.

Zijn er hier meer mensen met migraine? En wat doe je er tegen?
Hoor het graag! :)

zonnebloem18

Re: Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:42

Ik heb het ook wel eens en volgens mij is het geen migraine maar wat het wel is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:47

Ik heb al jaren migraine en ondanks dat mijn huisarts in alle toonaarden ontkende dat het iets met mijn pil te maken kon hebben, zijn mijn klachten echt gigantisch verminderd sinds ik met de pil gestopt ben.
Ik moet rekening houden met een aantal dingen qua eten en drinken (chocolade en caffeïne bv) en vooral genoeg water drinken op een dag, anders gaat het fout. Ik heb echt anderhalve liter (goed) vocht nodig.

Mocht ik toch een aanval krijgen, dan voel ik 'm wel van te voren aankomen. Beetje onrealistisch gevoel, alsof ik buiten mezelf sta, en een klemmend gevoel om mijn hoofd.
Dus doorgaans tijd genoeg om te zorgen dat ik veilig thuiskom.
De echt zware hoofdpijn in combi met geen licht en geluid meer kunnen verdragen komt daarna, en dat loopt vaak dusdanig op dat ik er inderdaad ook heel misselijk van word. Maar als ik overgegeven heb is het net of de druk minder word en dan ben ik vooral nog heel moe. Kwestie van wegslapen dan.

Medicijnen voorkomen/verhelpen nauwelijks en zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat ik na een aanval nóg duffer ben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:28

1 symptoom dat iedereen heeft met migraine is dat je aan een kant hoofdpijn hebt. En dan ook echt alleen aan die kant, bij mij uit zich dit in zeer pijnlijke steken in bijv. enkel mijn linkerslaap en achter mijn linker oog.

Verdere symptomen zijn misselijkheid/overgeven, diarree, het niet meer kunnen verdragen van licht (klein beetje licht door het gordijn voelt al als een spotlight op je hoofd), geluid (een deur die op de verdieping onder je dicht gaat klinkt alsof het naast je oren wordt dichgesmeten) of geur (zo wordt ik helemaal gek van de geur van de wasverzachter in m'n dekbed wat ik normaal heel lekker subtiel vind).

Wat ik (en ook veel andere migrainepatienten hebben) is dat de aanval begint met aura's. Dit is dat je last krijgt van je zicht, bij mij uit zich dit in dat ik vlekken ga zien (tekst kan ik dus niet meer lezen, ogen, neuzen of monden verdwijnen in gezichten etc.) maar het kan zich ook uiten in het zien van lichtflitsen, sterretjes, spinnenraggen etc.

Waar ik ook last van heb gedurende de aanval is gedeeltelijke verlamming. Ik kan dan dus niet meer of met heeel veel moeite (alsof er 100 kilo aanvast gebonden is) m'n arm of been bewegen. Ook krijg ik verlammingen in m'n tong, en gaat 1 kant van m'n mondholte tintelen.

Ik heb al migraine sinds m'n 12e (ben nu 17). De aanvallen zijn steeds erger geworden (eerst hoofdpijn, misselijk, na een paar uur slapen was het over) tot de huidige aanvallen incl. verlammingen.
Ik heb 1 jaar lang iedere maand accupunctuur behandelingen gehad, dit maakte de aanvallen draaglijker maar niet minder. Toen kreeg ik Xiao Yao San voorgeschreven, een kruidensamenstelling in pilvorm. Een zege voor mij, sinds ik dat slik heb ik nog maar sporadisch een aanval. Voor die aanvallen slik ik sinds kort Maxalt, een bloedvatvernauwer. Daarmee heb ik helemaal geen pijn, verlammingen, misselijkheid etc. meer.

Hopelijk kun je hier wat mee :)