nu 2 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen, toen ben ik dus op mijn rug gevallen. Ben toen wel opgestaan ondanks de pijn en had ook nog gelopen (wat ik dus eigenlijk niet had moeten doen ivm kans op verlamming) om paard weer te pakken enz.
Ben toen met mijn moeder naar de dokter geweest foto's laten maken. Toen ze de foto's hadden bekeken mocht ik vanaf dat moment alleen nog maar liggen. Daarna ben ik opgehaald door een ambulance helemaal ingebonden op een plank (omdat de breuk toen nog instabiel was) in het ziekenhuis ook allemaal scans gemaakt. We moesten lang wachten tot ik te horen kreeg dat ik mijn 12de borstwervel gebroken heb, de 11de is gebroken en ik heb een scheurtje in het heiligbeen. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen waarbij ik alleen in bed mocht liggen op mijn rug. Nu ben ik wel weer thuis en heb een speciale brace (soort van korset) aangemeten gekregen. Ik mag nu wel weer wat lopen enzo maar moet nog wel heel veel liggen. Zowieso de komende 4 weken nog daarna moet ik voor controle weer naar het ziekenhuis dan gaan ze foto's maken. In het ergste geval moet ik dan nog weer 6 weken liggen.
Ik vroeg me af of nog meer bokkers dit hebben of gehad? Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie alles weer konden en wat deden jullie de hele dag?
Groetjes Valerie

ik meld me , 7de nekwervel eraf.

is dan een flink ongeluk geweest of niet .