Cyste verwijderen. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niffie

Cyste verwijderen. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 14:19

Al mijn hele leven lang siert er op de linkerkant van mijn hoofd, iets boven mijn slapen, een cyste. Niets ernstigs verder hoor. Tot ongeveer een maand geleden stoorde dat ding mij helemaal niet. Maar nu ineens irriteer ik me er vreselijk aan en heb ik voor mezelf besloten dat ik de cyste wil laten verwijderen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

benangelique

Re: Cyste verwijderen. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:55

ik had zo'n vetbultje op mijn schouder. weghalen deed geen pijn en het bleek na onderzoek idd een vetbultje te zijn en niet iets anders naars.
de hechtingen gingen bij mij ontsteken, dus ik heb nu een klein litteken. weet niet wat ik storender vind; dat bultje of het litteken....

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:01

Oke... ga van de week eerst maar eens naar de huisarts om te horen wat zij er van zegt.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:40

Zuigen ze dat ding niet gewoon leeg?!
Als het zo gaat dan valt het erg mee.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:44

ligt eraan wat het precies is. als het een vochtbultje is kunnen ze het leegzuigen, maar dan kan het wel weer terugkomen.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:46

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik heb 1,5 jaar geleden heel erg last gehad van een cyste, toevallig ook linksboven op mijn hoofd, bij mijn haargrens. Je zag er gelukkig weinig van aangezien mijn haar ervoor zat, maar ik had er wel erg last van. De huisarts heeft toen een kaartje meegegeven van een goede chirurg die dit dan weg zou kunnen snijden. Eigenlijk vond ik dit doodeng en heb ik het steeds maar uitgesteld := Totdat hij op een gegeven moment verdween tot alleen nog een klein puntje. Nu is dat al heel lang zo, en heb ik er eigenlijk nooit meer last van.
Maar aangezien mij is verteld dat cystes nooit uit zichzelf weggaan, zou het kunnen dat hij over een tijd weer terugkomt, en dan laat ik me er toch maar aan opereren.
Ik ben dus erg benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:52

Je ziet er bij mij eigenlijk ook nooit wat van... haren hangen er altijd voor. Maar toch moet ie weg, zit er al 31 jaar en is niet groter of kleiner geworden. Ben die wiskundeknobbel nu wel zat, zit toch niet meer op school ;-) De kans dat ie bij mij nu nog uit zichzelf weggaat acht ik 0.0

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:34

Nou de cyste is weg hoor. Is allemaal heel erg snel gegaan. Op donderdag naar de huisarts, op maandag naar de chirurg voor een onderzoek en vandaag weer naar de chirurg om 'm weg te laten halen.

Het was dus inderdaad een cyste en was dus iets lastiger weg te halen dan ze in eerste instantie dachten. Lag een bloedvat in de weg en de cyste stond misschien ook nog met iets anders in verbinding. In eerste instantie dacht de chirurg misschien wel hersenvocht maar nadat er nog een arts bij was gehaald was het misschien een traanbuis. Na veel gepor en gesnij is ie nu lekker weg en zit ik hier op de bank met een leuk verbandje om m;n hoofd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:38

dat is dan toch nog een beste ingreep geweest omdat er het eea in de weg zat!
ben benieuwd hoe het eindresultaat is.