Hoe verzorg jij je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:54

Nu bijna twee jaar geleden heb ik mijn haar in een korte bob laten knippen. Ik heb nogal slag/krul van mezelf, dus ik ging het elke dag stijlen om het goed te laten zitten. Nu ben ik weer aan het 'fokken' voor lang haar en ik heb besloten er eens wat minder wax en haarlak in te doen, wat vaker een masker te gebruiken en vooral minder te föhnen en stijlen.

Ik heb op internet gelezen dat je je haar veel beter in een handdoek kunt wikkelen om te drogen ipv (ruw) af te drogen, dus daar ben ik ook maar mee begonnen.

Zijn er bokkers met prachtig, dik, glanzend haar die hun geheimen willen delen? :o

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:01

Geen dik, prachtig, glanzend haar.. maar ik wil best mn geheimen delen :')

Ik was het altijd met kokosshampoo en conditioner van De Tuinen, supergoede shampoo en hij ruikt vét lekker. Ik doe er nooit wax of haarlak in en ik stijl het 1 keer in de 3 maanden ofzo.. En ik ga te weinig naar de kapper, heb heel vaak gespleten haarpunten ;(
Ik wikkel mn haar ook altijd in een handdoek :j

Heb het 2 jaar geleden geverfd en dat was niet zo goed uitgepakt.. Ik wilde het donkerbruin en het werd zwart. Wel uit laten groeien. Werd niet heel lelijk omdat ik het vaak bijknipte maar het was niet zo mooi :')
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 05-09-09 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:13

Ik heb heel erg lang haar.... en ik doe er niks bijzonders voor _O-
Ik douche elke dag, maar was zeker niet elke dag mijn haren :n meer om de dag of eens in de 3 dagen :j Ik stijl mijn haar soms en als ik mijn haar was gebruik ik gewoon goedkope palmolive shampoo en cremespoeling :j Ik draag mijn haar vaak in een vlecht en anders in een staart of knot. In de winter draag ik het vaak los, lekker warm :D

Ik ga trouwens eens in de 4 maanden naar de kapper en laat er dan 1 cm vanaf knippen om de punten gezond te houden, ook kleur ik mijn haar NOOIT! :n

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden waar mijn haar te zien is :+

Afbeelding

Het is inmiddels een stuk langer, bij de kapper meten ze het altijd op als vaste prik hihi :+ ik zit nu op 1.07 M :D
Het komt dus ruim tot over mijn billen :j

Zie net dat ik meer foto's in mijn profiel heb waar mijn haar op te zien is, dit zijn alleen wel al wat oudere foto's, de meeste van 2 jaar terug :)
Laatst bijgewerkt door Djoena op 05-09-09 20:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:17

Helaas ben ik niet gezegend met een volle bos haar (vroeger wel, maar er valt al jaren meer uit dan erbij komt). Om het zo mooi mogelijk te houden vooral niet te veel martelen (stijlen/krullen/permanenten/verven/etc) niet te vaak wassen en na het wassen conditioner gebruiken. En als je wilt kun je vitamine B pillen slikken, goed voor huid en haar :j
En ten slotte: pas als je haar nat is op met kammen/borstelen en elastiekjes, je haar is dan heel breekbaar!

NatassJa

Re: Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:22

Hier nog 1 met veel te veel haar :')
Vorig jaar helemaal kort laten knippen. (Was half op mn rug)
Nu is het weer tot net over mn schouders en gaat het weer heeeel lang worden hoop ik :D
Ik was het maximaal 2 keer per week. Soms 3 keer. Vaker is niet goed voor je haar, wordt het vet van.
Haar niet afdrogen, maar op laten drogen.
Niet teveel borstelen!! Als het kan, gewoon 's nachts een vlecht in of iets. Zit het 's ochtends perfect ;) (Meestal)

Geloof vooral niet teveel in alle reclames, "volle bos haar, extra glans, voller zonder zwaar te worden" en blablabla. Het type haar wat je hebt, zit in je DNA dat kan je niet veranderen ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:24

NatassJa schreef:
Hier nog 1 met veel te veel haar :')
Vorig jaar helemaal kort laten knippen. (Was half op mn rug)
Nu is het weer tot net over mn schouders en gaat het weer heeeel lang worden hoop ik :D
Ik was het maximaal 2 keer per week. Soms 3 keer. Vaker is niet goed voor je haar, wordt het vet van.
Haar niet afdrogen, maar op laten drogen.
Niet teveel borstelen!! Als het kan, gewoon 's nachts een vlecht in of iets. Zit het 's ochtends perfect ;) (Meestal)

Geloof vooral niet teveel in alle reclames, "volle bos haar, extra glans, voller zonder zwaar te worden" en blablabla. Het type haar wat je hebt, zit in je DNA dat kan je niet veranderen ;)

:)) Ik hoef s'ochtends alleen even met mijn hoofd te schudden, nadat ik de vlecht eruit heb gehaald, en het zit perfect! :D

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:26

Ik doe er soms moes in voor mijn krullen als ik net gedoucht heb maar dat is meestal alleen als ik uitga.
Douch om de dag de laatste tijd elke dag omdat me haar snel vettig word maar dat moet ik gaan afleren :=

Als ik net bij de kapper ben geweest gaat er ook mouse in en ook wax voor de rest niks
In een handdoek wikkelen en vanzelf laten drogen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:26

Ja bij mij ook, maar niet altijd, dan zijn er net weer een paar rotplukjes uit, die niet de kant op staan die ik wil :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:27

Ik heb dik, glanzend haar.. met slag...

Ik was mijn haar om de dag met shampoo en cremespoeling. Cremespoeling laat ik er lang inzitten, spoel het uit en houd mijn haar onder de koude kraan. Tadaa... glanzend haar!

Heel soms fohn ik mn haar, stijlen doe ik niet, ben trots op mn krullen. Draag het wel vaak in een knot... Na het wassen knijp ik eerst het meeste water uit mnhaar, laat het opdrogen totdat het halfnat is en doe het dan in eenknot. Heeft te maken met mijn kapsel.

Verder gebruik ik geen maskers eigenlijk, soms wel mouse of een creme van Andrelon, perfecte krul. Maar ook niet vaak eigenlijk. Ga ook bijna niet naar de kapper...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:29

Wat ik trouwens altijd doe na het douchen, is een koude straal op mn haar. Is niet erg lekker, maar wel goed voor je haar! Dat van mij glanst in iedergeval als een tierelier.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:56

Ik heb ook geen dik haar helaas. Wel veel zegt de lappet.
Ik wikkel mijn haar altijd in een handdoek. Wrijf het nooit droog. Daarnaast gebruik ik shampoo en cremespoeling van herbal.
Ik ga 1x in de 8 weken naar de kapper omdat ik weer Lang haar wil!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:44

Ik heb heel veel haar, en het was altijd vrij lang (helft van m'n rug), tot ik het kort heb laten knippen, haha. Mijn geheim? Euh, ik doe er eigenlijk niks mee. Was het 1-2x per week, borstel het alleen 's ochtends of vlak voor het wassen zodat het de ochtend erna niet helemaal in de klit zit. Verder smeer ik er eigenlijk nooit wat in, hooguit wat kokoswax oid.
Da's in mijn geval het geheim :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:58

Ik heb hardstikke dun haar wat snel in de klik raakt, vreselijk irritant.
Als ik me haar borstel ( met een zachte kam anders breekt mij haar te snel af) en een minuut later naar buiten ga, zit het weer in de klit en gaat het vreselijk plat zitten.
Ook heb ik aan 1 kant een vreselijke irritante slag zitten.

Om minder dode punten te verminderen en meer uitkambaar haar te krijgen gebruik een een speciaal spul van de kapper.
Helaas is het nu op en is de kapper ook nog eens 2 weken op vakantie waardoor ik nu zonder zit :(
Als vervanging heb ik nu care & repair van andrelon, ik moet zeggen dat dat ook wel goed werkt :j

Edit: Ook moet ik elke dag mijn haar wassen, toevallig vanochtend snel moeten doen waardoor ik dacht ik spring vanavond wel onder de douche.
Gevolg: Loop smiddags met vet haar rond :+
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 06-09-09 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:00

Ik doe er weinig speciaals aan eigenlijk. :+
Gewoon 2x in de week wassen (vaker is bij mij niet nodig) met shampoo, de goedkoopste die ik kan vinden. :))
Daarna cremespoeling/conditioner erin en klaar.
Ik gebruik nooit wax of spray ofzo en ik fohn het ook niet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:03

fohn gebruik ik inderdaad ook niet :n
En de stijltang echt sporalisch :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:04

Oja, ik stijl het wel es maar dan alleen als ik naar een verjaardag ga ofzo...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:07

Ik denk ook dat hoe meer mensen aan hun haar prutsen (zoals fohnen/stijlen/kleuren/permanentje etc) hoe harder het achteruit gaat :j En ik denk ook dat het genetisch bepalend is :j Mijn vader + moeder hebben beide dik en lang haar gehad vroeger :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:12

Ja nou mijn moeder had blond haar met pijpekrullen en ik heb tot mijn 20e ongeveer het blonde ge-erfd...daarna ging het alleen maar bergafwaarts. _O-

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:13

Bellatrix schreef:
Ja nou mijn moeder had blond haar met pijpekrullen en ik heb tot mijn 20e ongeveer het blonde ge-erfd...daarna ging het alleen maar bergafwaarts. _O-

hihi :D :') _O- Het werkt ook niet altijd :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:14

Nee, dat blijkt. :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:17

Lichamelijke gezondheid doet ook veel, ik had vroeger lang dik haar en nu heb ik dun, weinig en strootjes.

Dus niet alleen conditioner enz maar ook goed eten enz is belangrijk

Bellatrix jij hebt prachtig haar! dacht echt dat je meer deed :D
Laatst bijgewerkt door lesilla op 06-09-09 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:18

Kat, je ava is dood. ;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:30

Ik heb volgens de kapper heel makkelijk haar.
gaat meestal zitten zoals ik het wil. heb ik geslapen ga de deur uit zonder te kammen zie je niks aan,
gebruik geen moes of wax. stijl niet (heel soms alsik me verveel)
Verf niet, was ze 1x per dag of 1x in de 2 dagen.
hoef ze alleen maar eigenlijk uit te schudden en ze zitten wel.
Heb veel slag van mezelf.
Gebruik gewoon van Niveau? diamant gloss. of beauty nogwat.
heb geen dik haar wel lekker veel haar.
En ik kam ze alleen wanneer ze nat zijn (minder haar uitval) als ze droog zijn trek ik ze helemaal kapot.
Ik laat ze meestal zo opdrogen en slaap gewoon met de haartjes los.
en hier is een foto :D
wel niet de beste maar die is het meest recent. ga 1x in de 2/3 maand naar de kapper. bij punten laagjes en pony zo nu en dn.

Afbeelding

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 04:59

Leuk topic.
Ik heb geen hele volle bos maar ik wil best laten weten hoe ik mijn haar verzorg.
*Ik gebruik altijd shampoo én conditioner.
*Was mijn haar niet iedere dag, maar om de dag.
*Wrijf het haar niet droog, maar rol het in een handdoek.

Ik heb nu een crème van kruidvat voor droog en gespleten haar, dit kan je in nat en droog haar doen. Dus na het douchen doe ik het erin, maar soms ook de dag erna (dan doe ik mijn haar die dag wel in een knotje). Ik vind die crème erg fijn en merk wel verschil.
Ook gebruik ik regelmatig een haarmasker en doe ik mijn haren in een los staartje voordat ik ga slapen.
Ik gebruik altijd elastiekjes zonder ijzertjes.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 06:54

Ik heb best lang & dik haar en ben er ook best heel zuinig op.

Ik was het niet elke dag, als ik het was, was ik het met natuurlijke shampoo en doe ik er daarna natuurlijke conditioner in.(van de natuurwinkel)
Ik droog mn haar niet af, maar dep het een beetje droog en fohn het nooit. Ook niet kammen als het nat is, want dan beschadig je je haar eerder.
Als het opgedroogd is spuit ik er anti-klit in van gliss kur om het uit te kammen. & zoals iessie al zegt, geen ijzertjes in je elastiekjes!

mocht je willen zien hoe t eruit ziet: http://94.100.114.21/674450001-67450000 ... _qLZp.jpeg

edit; typefout