pfeiffer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 14:09

Ik ben al twee weken ziek, waarvan ik 1,5 week steeds verhoging heb. Het begon met een keelontsteking waar ik antibiotica heb gekregen maar de verhoging blijft maar aanhouden. Verder ben ik ontzettend moe en heb nog steeds wel last van mijn keel. Kan het zijn dat ik pfeiffer heb? Want ik vind het zo raar dat die verhoging zo lang aan houd....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:15

Ben je ook aldoor heel moe? want dat is wel een van de andere belangrijkste symptonen van pfeiffer. Anders gewoon even je HA bellen en bloed laten prikken, ben je er zo achter wat het is :)

Jeanneee_

Re: pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:17

Kan heel goed pfeiffer zijn, ik had precies dezelfde symptomen. Dikke lymfeklieren ook, en had inderdaad ook pfeiffer.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 14:18

had jij ook zo lang verhoging?

En ben inderdaad heel veel moe, had vanmorgen mijn pown gepoetst en was van plan te gaan rijden maar was na het poetsen helemaal gesloopt!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:20

Ja dan zou ik gewoon je HA bellen.
Ik heb ook pfeiffer gehad, gelukkig zonder de griep etc, maar die vermoeidheid sloopt je echt en daardoor kan koorts ook langer blijven hangen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:21

Bij mij zijn ze er achter gekomen toen ik na de 4e antibiotica nog geen vermindering van keelontsteking had. K was niet eens zo extreem moe maar had toch duidelijk pfeiffer.
Gewoon bloedprikken aanvragen. Ben je er zo achter

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:29

ShirleyM schreef:
had jij ook zo lang verhoging?

En ben inderdaad heel veel moe, had vanmorgen mijn pown gepoetst en was van plan te gaan rijden maar was na het poetsen helemaal gesloopt!

Jaa had erg koorts. Heb er een paar maand tegen aan gehangen, en toen ineens 3 week heel erg ziek geweest. Kon mn bed niet uitkomen. Heb nu wel het idee dat ik er van af ben

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:35

Denk wel dat het pfeiffer is... Ik heb het ook gehad deze zomervakantie. Het begon ook met keelontsteking, maar wist niet dat dat het was dus ik was ermee naar de dokter geweest (kon niet eens m'n eigen spuug doorslikken :o ). Toen moest ik dus voor de zekerheid bloed prikken. Ik wilde eigenlijk niet, hou niet zo van spuitjes enzo maar toch maar gegaan. Helemaal vergeten erachteraan te bellen dus toen belden ze me vrijdagmiddag toch nog maar dat ik pfeiffer had. Ben er helemaal niet echt moe van geweest ofzo gelukkig, dus ik heb wel geluk gehad. :) Wilde haast nog terugbellen of het wel de goede uitslag was. :+
Je kan altijd gaan bloedprikken voor de zekerheid, maar weet niet of het wel nut heeft dan nog want denk dat je het sowieso wel hebt. Gewoon rustig aandoen, geen alcohol, beetje vroeger naar bed en geen inspanningen. :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:53

Ik had er ook flink hoofdpijn bij.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:59

Naar de dokter toe gaan, en een papier regelen zodat je bloed kan laten prikken!
En heel erg rustig aan doen als je zelf denkt dat je het wel hebt, ik heb het ook.. Ik dacht ook, och ik kan alles wel.. Opstap gaan, paard rijden, school (bijna elke dag tot kwart voor 3) post bezorgen.
Ik was vaak naar alleen mn paard al rijden kapot, maar toch maar door gaan en door gaan. Dit raad ik je echt af, later ging ik nog maar halve dagen na school(4 uur) en daarna was ik al dood op en ging ik smiddags slapen, uur of half 5 weer van bed, en nog ff wat doen savonds en om 10 uur was ik alweer kapot

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 18:00

Ik kan niet heel erg rustig aan doen. Heb een zoontje van 6 en net een nieuwe baan.... Maar ga maandag inderdaad maar even de dokter bellen en vragen of ik kan gaan bloedprikken (hou ik niet zo van hihi) maar ja wat moet dat moet zal maar zeggen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:41

Ik viel bijna flauw bij het bloedprikken :+ ziek dat ik was, maar het is wel fijn als je je steeds zo beroerd voelt dat je weet wat het is ;) beterschap he!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:00

Ik heb net van de week vernomen dat ik in het herstel stadium zit van Pfeiffer :( Heb geen enkel ziektebeeld gehad, alleen zo moe al 6 weken en toch maar bloed laten prikken, nou ja Pfeiffer dus :( Het is moeilijk maar ik neem zoveel rust als mogelijk is en dat valt niet mee voor een bezig bijtje als ik :D
Soms ben ik gewoon te moe om te gaan douche ik kan soms de trap niet eens in 1 keer oplopen het is allemaal ffff piep maar toch heb ik me berust in dit lot en doe in het weekend dus echt helemaal niets, alleen rusten en doordeweeks werken en verder niets, mijn uitstapje is om de dag fff lekker zonnebanken :P

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:47

Het kan ook nog zijn dat je gewoon nog niet helemaal genezen bent. :)

Ikzelf ben 2 maanden echt ziek geweest, ik kon m'n bed echt gewoon niet meer uit van die moeheid.. heb op pfeiffer getest maar ik had niks terwijl ik echt alle symptomen had.
Nu slik ik elke dag supradyn en het gaat wel iets beter.. maar ik ben nog steeds ziek.. dus dan ben je automatisch sneller moe. :)

Gewoon even bloed prikken en je weet het. :j

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:13

wat heb jij gehad dan dat je zo lang ziek was?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:54

Ik had een steentje in mijn speekselklier, die was ontstoken, heb 4 dagen in het ziekenhuis moeten liggen met antibiotica.
Toen thuis nog 7 dagen met antibiotica.
Ondertussen had ik ook nog hyperventilatie continue.

Daarna had ik griep.

En nu heb ik in infectie aan m'n luchtwegen.

Ik fitnesste altijd 4 keer per week.. en als je dan in 1 keer niks meer doet dan krijg je echt vanalles en kom je er heel moeilijk uit haha. :roll:

Maar altijd moe zijn betekend niet altijd pfeiffer.. als je gewoon ziek bent en je bent nog niet genezen word je gewoon automatisch moe dat is normaal. :)
Ik weet nog wel toen ik dat steentje had dat ik gewoon echt niet meer kon lopen.. ik sliep hele dagen vol..
Sinds een week gaat het iets beter.. maar ik draaide hiervoor echt letterlijk rondjes op m'n stoel van moeheid.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:01

Misschien even langs de dokter gaan en bloed laten prikken?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:56

Snel laten testen, pfeiffer+antibiotica is een slechte combinatie!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:25

ShirleyM schreef:
wat heb jij gehad dan dat je zo lang ziek was?

je kan niets tegen pfeiffer doen
ook niet tegen de opgezette klieren,
daar is geen antibiotica voor nodig, helpt toch niet
het is al bij al een zeer klo*te ziekte!
ik heb er nog naweeën van :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:31

Het enigste wat je doet is de symptomen bestrijden. En ik meen dat het de pfeiffer ook onderdrukt, en of dat wenselijk is...
Ik kreeg door de pfeiffer allemaal extra ziektes zoals een lever die bijna niet meer functioneerde waardoor ik een soort geelzucht kreeg, daar hebben ze wel medicatie voor gegeven.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:33

Ik zou gewoon bloed laten prikken. Dan weet je het gelijk. Ik heb het ook niet zo op naalden totdat ik na 3 maanden vermoeidheid toch maar eens naar de dokter ging (tegelijk met andere klachten trouwens).
Toen bleek dat de vermoeidheid niets ernstigs was, alleen wat meer slapen, maar bleek wel ooit pfeiffer gehad te hebben, terwijl ik geen enkele symptoom had toen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:18

Hoi!

Ik heb deze week een Pfeiffertest laten doen.
Ik stond op met een dikke keel en blaasjes op amandelen.
Ik dacht dus aan keelontsteking maar dat heb ik 2/3 weken geleden ook al gehad.
Dus maar naar de dokter en die zei dat het wel is Pfeiffer kon zijn.
Zou best kunnen want ik heb dagen dat ik echt alleen maar wil slapen.
Ben net begonnen aan een nieuwe studie en heb dus ook nog een paard waar ik iedere dag heen moet.
Nu heb ik gelukkig wel vriendinnen die me helpen met haar maar toch vind ik dat vervelend.
Ik kan dit dus eigenlijk he-le-maal niet gebruiken (ja, wie wel?)
Volgende week heb ik de uitslag als het goed is.

Hopelijk valt t mee en is t alleen maar bloedarmoede ofzo :+

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:31

toen ik met klachtten als moeheid en koorts naar mijn dokter ging stuurde hij me naar huis met antibiotica...
Voor BLAASontsteking }:0

dusss...

maar afijn, toen ik na een week nog steeds moe was.. mocht ik dan een testje laten doen.
daaruit bleek dat ik al heel lang geleden pfeiffer had opgelopen, maar het was nog
steeds niet over, omdat ik door ging.

als doktersadvies kreeg ik mee "doe niks waar je geen zin in hebt"
nouja, daarmee kon ik niet aankomen op stage,
maar als je weet dat het echt iets is,
leg je je er makkelijk bij neer, en als je erg moe bent, dan accepteer je dat
en ga je liggen.

maar de klachtten komen dus in veel vormen voor.
de ontsteking had ik waarschijnlijk al een paar maanden terug gehad,
en afgedaan als een verkoudheid.
pas toen in mijn omgeving geklaagd werd dat het niet normaal was dat
ik om 4uur op de bank als een blok in slaap viel, en ik op stage en school steeds
tussendoor in slaap viel, ben ik eraan gaan denken.
en toen is het binnen 2 maanden weg gegaan

maar een kennis van mij die heeft er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen.
haar lympheklieren waren zodanig gezwollen en pijnlijk dat ze niet meer kon eten.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:04

Ik zou ook even bloed laten prikken. Ik ben ook drie weken heel erg ziek geweest, 40 graden koorts, keelontsteking en heeeeeeeeele erge hoofdpijn. Na 3 weken kwamen ze er pas achter dat het pfeiffer was. Ik was de eerste weken zo ziek, dat ik nog niet eens echt merkte dat ik erg moe was. Heb ook voor opgenomen moeten worden, dus ik zou wel even testen. Hopelijk is het geen pfeiffer, want daar kan je lang mee lopen... ;(