Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Nathalie__ schreef:waarom vertel je het dan? Als je je van zijn mening toch niks aan trekt is vertellen ook nutteloos en doe je hem misschien onnodig pijn?
Kana schreef:Dit kan toch ook in dat andere topic?
Aaangezien dit topic komt op basis van mijn antwoord daar?
Delphi schreef:Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.
linchen schreef:Ik moest hier een tijdje terug hier ook over nadenken.
Ik heb een 'vriend' gehad, die geen condoom wou gebruiken, en ik kwam niet aan de pil, kreeg de huisarts niet overtuigd, behalve toestemming van ouders. En die kon ik dit niet vertellen. (Achteraf weten ze de helft ofzo..). Ben toen constant bang geweest om zwanger te zijn, vooral toen mijn ongesteldheid wegbleef. Die uiteindelijk te laat was. Elke keer weer een opluchtiing. Uiteindelijk na 4 maanden is dit gestopt, helemaal toen hij vertelde dat hij nog meer meisjes had. Een hele klap was dat.
Ik heb toen inderdaad moeten bedenken wat als ik zwanger was geweest. Mijn keuze viel toch op houden, en zelf de opvoeding doen, was 18, dus had opzich gekunt met hulp van ouders.
Als dit zo was, had ik hem er niks van verteld.
Delphi schreef:Jeej,
ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.
Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.
Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.
Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.
Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.
Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.
Consort schreef:Ik op mijn beurt ben dan weer verbijsterd dat Linchen op haar 18e de pil niet krijgt van de huisarts... Onvoorstelbaar...
Consort schreef:Ik op mijn beurt ben dan weer verbijsterd dat Linchen op haar 18e de pil niet krijgt van de huisarts... Onvoorstelbaar...
Chiqa schreef:Delphi schreef:Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.
Ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dr zijn dus ook mensen die hier geen drama van maken.
(En gelukkig maar wordt pas een drama als je een kind ter aarde pleurt waar je niet achter staat)
Kind ongelukkig, jij ongelukkig dan vind ik zo'n abortus een prima idee.