3e graads brandwonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

3e graads brandwonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 20:45

Hey allemaal,

Ik heb al op jonge leeftijd brandwonden opgelopen. Toen ik net kon lopen, ben in de woonkamer gevallen en hielp mezelf overeind door mn hand op de kolenkachel te leggen. Dat ging dus niet zo goed, ik bleef plakken ;)

Ben nu 2 of 3x aan deze hand geopereerd (de littekens zitten aan de binnenkant van mn rechter hand en mn vel groeit dus niet mee met de rest van mn hand) en eigenlijk zou ik nog 1x geopereerd moeten worden, omdat mn hand nu een beetje krom staat. 'K heb alleen een gruwelijke hekel aan ziekenhuizen en al helemaal aan operaties, maar de laatste tijd krijg ik toch wat meer last van de brandwonden. Ze voelen wat strak en gespannen en ik krijg sneller kramp in mn vingers.

Dus nu mijn vraag aan de mensen met brandwonden (of mensen die ervaring hebben met brandwonden), is er een manier om de littekens soepel(er) te houden, of om mijn hand op een of andere manier wat flexibeler te maken/houden?

_Bitje_

Re: 3e graads brandwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:19

biodarmal heeft volgens mij ook zalfjes voor dit zulk dingen,,..
ah bah. Nare ervaring zeg, nog veel succes er mee verder :)

joyce2

Re: 3e graads brandwonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 07:39

Ik kan me er gelukkig toch niets van herinneren, zolang mn geheugen terug gaat, heb ik dit al aan mn hand, dus voor mij is het "normaal". Het is alleen irritant dat ik er nu last van krijg. Biodermal heeft idd iets van litteken creme, maar dat is voor kleine littekentjes, die van mij zijn echt heel erg dik.

Maar toch bedankt voor je reactie :D