Verschrikkelijke buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Verschrikkelijke buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:02

Hoi Bokkers,

Ik ben al de hele week wat grieperig, maar ben een stuk opgeknapt en het was eigenlijk ver over.
Dus gisteren gaan winkelen.
Nu kreeg ik tijdens het lopen verschrikkelijk veel pijn rond mijn maag, heb ik wel vaker last van als ik loop en net gegeten heb ofzo.
Ik had dus niet gegeten, ook niet gedronken, dus dat kon het niet zijn.
Het werd steeds erger, maar toch 's avonds even naar het paard gegaan.
Gevolg, ik kon bijna niet meer rechtop staan van de pijn, kon niet slapen enz.
Nu is het wel minder maar nog niet over.
Ik dacht misschien is het gewoon spierpijn, maar dat is het niet, want als ik mn buik aanspan doen de spieren geen pijn..
Wat kan er zijn? Maak me een beetje zorgen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:06

Ehm, heb je even?? Het kan namelijk heel veel zijn, van simpel een verrekt spiertje tot galstenen.... je maag kan van slag zijn geweest, je darmen kunnen van slag zijn geweest, het kan zo ontzettend veel zijn.
Als je er weer last van krijgt zou ik gewoon even naar je huisarts gaan.

Beterschap!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:06

Misschien heb je juist tè weinig gegeten :)*

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:08

Hm oke, lekker dan..
Ik had gisteren wel een Rennie genomen, normaal helpt dat, maar dit keer dus ook niet.

Ik moet straks sowieso naar de huisarts, omdat mn holte-ontsteking nog niet over is.
Hoe ik daar ga komen weet ik nog niet, maar dat zie ik over een uurtje wel :\

Als je te weinig hebt gegeten en je eet dan goed zou het toch over moeten gaan?
Ik heb gisterenavond namelijk gewoon een hele pizza op en in de stad ook een stuk taart.

Cyntje

Re: Verschrikkelijke buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:14

Als je de normale Rennie hebt werkt dit alleen tegen maagzuur ;)

Als ik te weinig eet krijg ik vaak ook buikpijn en voel ik me de rest van de dag net een slappe tot!
Jij geeft aan ziek te zijn geweest dus ik denk dat je lichaam gewoon nog niet helemaal beter is.
Als je die pijnen nu niet meer hebt lijkt het me dat het nooit hele ernstige dingen kunnen zijn want dan had de pijn waarschijnlijk wel aangehouden...

En anders idd even naar de dokter ;)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:16

Maar te weinig gegeten had ik echt niet, tenzij mn eetlust ineens 2keer zo groot is :+

Ja normaal heb ik dus last van maagzuur, dat zal het dan wel niet zijn?

Pijn is er nogsteeds, maar minder ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:19

karinFTbing schreef:
Hoi Bokkers,

Ik ben al de hele week wat grieperig, maar ben een stuk opgeknapt en het was eigenlijk ver over.
Dus gisteren gaan winkelen.
Nu kreeg ik tijdens het lopen verschrikkelijk veel pijn rond mijn maag, heb ik wel vaker last van als ik loop en net gegeten heb ofzo.
Ik had dus niet gegeten, ook niet gedronken, dus dat kon het niet zijn.
Het werd steeds erger, maar toch 's avonds even naar het paard gegaan.
Gevolg, ik kon bijna niet meer rechtop staan van de pijn, kon niet slapen enz.
Nu is het wel minder maar nog niet over.
Ik dacht misschien is het gewoon spierpijn, maar dat is het niet, want als ik mn buik aanspan doen de spieren geen pijn..
Wat kan er zijn? Maak me een beetje zorgen..

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:21

Ik heb paar jaar geleden ook zo'n last gehad van mijn buik, dat de pijn niet uit te houden was. Dokters schreven me van alles voor, maar bleekt later galstenen te zijn. Mijn galblaas is door middel van een kijkoperatie eruit gehaald.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:23

Cyntje : Dat bedoel ik toen het begon, 2 uur daarvoor had ik nog goed geluncht ;)

Galblaas zit een stuk lager dan je maag toch?
Pijn zit echt rond de maag

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:27

Je zegt dat je een griepje had?
Ik heb ook een griepje gehad, en dat ging bij mij ook gepaard met vreselijke kramp! En dan soms even weg, en dan opeens weer hele erge kramp. Maar ik was ongesteld en had daarbij ook nog die griep, dus daar kon het ook aan liggen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:28

karinFTbing schreef:
Cyntje : Dat bedoel ik toen het begon, 2 uur daarvoor had ik nog goed geluncht ;)

Galblaas zit een stuk lager dan je maag toch?
Pijn zit echt rond de maag

Ja klopt, maar ik had ook klachten rond die streek, omdat je maag ook problemen krijgt hierdoor.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:30

Galstenen kan je wel degelijk bij je maag voelen. Ik had in eerste instantie vooral pijn op de borst, ben zelfs nog op de hartbewaking beland, maar uiteindelijk bleek het dus een volledige verstopping van mijn galwegen te zijn door een galsteen....

Als je toch naar de huisarts toe moet, informeer daar dan gewoon even. Diagnoses stellen via internet is al bijna niet te doen, laat staan door mensen die geen arts zijn....

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:34

Hopelijk is het dat niet dan :\

Ik ben een tijd geleden ook al geweest omdat mijn buik verschrikkelijk opgezet was en bleef, dat is wel overgegaan, kwam waarschijnlijk door alle schoolstress.

Essie_blue; ik ben dus ook ongesteld, maar daarvan zit de buikpijn veel lager en daar heb ik nu geen last van, maar dat zal ik ook wel even melden bij de HA.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 10:45

Volgens de huisarts komt het van de ibuprofen600 die ik hebt geslikt, maar al 2 / 3 dagen mee ben gestopt..
Hopelijk is het morgen over, wil wel werken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:02

Gelukkig weet je nu wat het misschien is,
beterschap! :(:)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:34

Hoop dat je er inmiddels vanaf bent. Galstenen heb ik ook last van gehad, maar dan straalt de pijn vaak uit naar je rug. Het doet zo'n pijn dat je niet kunt lopen, maar ook niet stil kunt liggen of zitten. Kwam bij mij vaak enkele uren na de avondmaaltijd en hield zeker de hele nacht aan, 's ochtends zwakte het af.
Omdat je aangaf dat je al wat grieperig was denk ik dat dit er nog een beetje bij hoort. Of je moet inderdaad gevoelig zijn voor de bijwerkingen van de ibuprofen, had je dit al vaker gebruikt en had je dan ook klachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:37

Ik heb précies hetzelfde! Zondag tm woensdag ziek, zwak & misselijk geweest. Koorts, verkouden en futloos. Flink ibu geslikt & woensdag avond was het zo ongeveer over.

& vanochtend werd ik wakker met hele erge buikkrampen.. Overgegeven van het misselijk zijn (omdat m'n buik zo van slag was) & de hele dag niet echt kunnen eten of drinken.

karinFTbing schreef:
Volgens de huisarts komt het van de ibuprofen600 die ik hebt geslikt, maar al 2 / 3 dagen mee ben gestopt..
Hopelijk is het morgen over, wil wel werken.

Ik heb zo tm woe ook ibu geslikt, donderdag & vrijdag niet meer.. Echt hetzelfde verhaal dus.. Hopelijk is het morgen over :(:)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 00:52

Ik gebruik best vaak ibuprofen, maar dan 400, dan heb ik nooit last, dat vind ik dus zo vreemd ;)
Het is al wel minder, maar nog niet over, ben wel gewoon uitgeweest net, dusja.
Zie wel hoe het morgen is, anders ga ik echt terug.

Nou _Laura, lotgenootje dus, ik heb 2 dagen na de ergste buikpijn nog wel buikpijn gehad, maar stukken minder erg, ik kon wel gewoon werken en uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:17

ik ook, maar niet de maximale dosis..
Ik heb gisteren na 't topic gelezen te hebben 2 eieren en een glas melk naar binnen gewerkt (eiwitten & om m'n buik 'aan het werk' te zetten) & nu vanochtend voelt het nog wel wat gespannen, maar de kramp is over :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:23

Ik gebruik ook niet de maximale dosis van wat de HA zei wat ik mocht hebben, als het daar dus aan lag ben ik blij dat ik niet meer heb gebruikt :=

Ie bah eieren, dat zou ik dus niet eten ervoor, had ik wrs gekotst :+
Maar bij mij is het ook ver over nu, alleen soms als ik opsta wil het nog wat trekken, maar meer niet :)