Wazigheid bij te lang aankijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wazigheid bij te lang aankijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:28

Wie weet wat dit is? Als ik met iemand praat en diegene aankijk krijg ik ineens een soort dat ik scheel ga kijken, als ik weer foccus kan ik weer scherp kijken wat overigens best vermoeiend is. Dan kijk ik eventjes weg en opnieuw in diegene zijn ogen. Het voelt echt ineens dat ik scheel ga kijken, ook als ik naar andere dingen op één zelfde plek kijk. Ik ervaar het zelf als vervelend.
Wie kent dit?

bromfiets

Re: Wazigheid bij te lang aankijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:30

Ik heb hier ook last van, bij mij is het de ooglens die verschuift en weer terugschuift als je knippert. Hetzelfde effect als met een contactlens die verschuift.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:32

Is dat niet gewoon staren?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:32

heh dat heb ik ook , even volgen dus :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:33

Heb ik ook hoor.
*steekt vinger op*

Maar bij mij schijn je jer nietss van te zien..
Als je het niet zeker weet, even de situatie zoals jij denkt dat hij is uitleggen aan iemand en even vragen of dit ook echt zo is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:34

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:37

je vervalt ws in staren (wat al eerder gezegd is) doordat de wisselwerking van je ogen even tijdelijk verminderd is. Zolang je je focus opnieuw kan vastleggen is er niets aan de hand.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:38

Heb ik inderdaad ook vaak! Meestal bij de dokter o.i.d, als ik me niet op mn gemak voel, last van spanningen heb e.d xD

bromfiets

Ik zie net ook je andere topic :(:) Het kan ook gewoon oververmoeidheid zijn :)

Anoniem

heb ik ook
kan ik ook heel goed zelf doen
Je laat je ogen dan eigenlijk uit 'focus' gaan en ontspannen.
Pas als het echt vermoeiend wordt om ze in focus te houden (en dus gespannen) dan moet je eens met de huisarts gaan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:50

upendo schreef:
Heb ik ook hoor.
*steekt vinger op*

Maar bij mij schijn je jer nietss van te zien..
Als je het niet zeker weet, even de situatie zoals jij denkt dat hij is uitleggen aan iemand en even vragen of dit ook echt zo is.

Bij mij schijn je er ook niets van te zien, ik heb het een aantal keren aan vriendinnen gevraagd of het opviel en ze zeiden van niet. Ik vind het zelf prettiger om af en toe even weg te kijken als ik praat of luister. Als ze echt goed op gingen letten konden ze het wel lichtjes zien trouwens.

@BROMFIETS. Dit moment wel ja, maar jammergenoeg heb ik dit al best een tijdje. Heb er trouwens ook last van dat ik wegdroom en dan loop te staren naar iets ja, dan ben ik even in mijn eigen wereldje.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:51

Zou het dan kunnen dat je het zelf ook allemaal niet meer zo goed trekt? Dan kun je ook concentratieproblemen krijgen en focussen is daar een onderdeel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:04

Zou een mogelijkheid kunnen zijn, heb ik al vanaf kleins af aan eigelijk dat ik in me eigen wereldje leef. Ze noemden me dan ook altijd Remi van alleen op de wereld. Zou kunnen ik denk dat ik toch maar naar de huisarts ga of oogarts, en dan vertel ik dat gelijk erbij. Als iemand echt te lang praat, zoals vroeger de gesprekken met jeugdzorg dan verliet ik ook even de wereld. Dat hadden hun ook door en daarom gingen ze na loop van tijd alleen maar kleine stukken vertellen. Dan bleef het me bij.
Anders was ik aan het eind van het verhaal eigelijk alles weer vergeten.
[ als je dat bedoelt.]

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:08

Ja ik heb het ook. Maar als ik iemand aankijk, kijk ik er wel naar, maar zie ik hem niet :+ Als ik mijn best doe om wel te zien, dan kijk ik maar in een oog. Maar dat ga ik nooit doen, want dat vind ik eng :o Mensen kunnen soms zo eng uit hun ogen kijken, je krijgt er soms de rillingen van. Anders gooi ik mooi mijn pony over mijn ogen :+ . Ik ben blij dat ik eindelijk een beetje iemand kan aankijken (ookal kijk ik niet, maar het lijkt teminste zo) vroeger keek ik altijd weg... :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:09

Dat bedoel ik ja :j Dat zou een vorm van dissociatie kunnen zijn, dat is een verdedigingsmechanisme van jezelf tegen pijnlijke momenten. En om daar weer uit te komen vergt meestal veel energie en dat zou die wazigheid weer kunnen verklaren.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:13

bromfiets schreef:
Dat bedoel ik ja :j Dat zou een vorm van dissociatie kunnen zijn, dat is een verdedigingsmechanisme van jezelf tegen pijnlijke momenten. En om daar weer uit te komen vergt meestal veel energie en dat zou die wazigheid weer kunnen verklaren.

Een verdedigingsmechanisme? Wanneer heb je da dan? Huh?? :o

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:56

Volg dit ook even.

Ik heb ook last van staren. Heel irritant krijg ze dan ook niet meer scherp.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:04

Ik heb daar ook last van..
Vooral nu omdat ik al een paar dagen over vermoeid ben kan ik bijna niet meer scherp zien.. Ook beginnen mijn ogen pijn te doen als ik te lang geconcentreerd naar iets kijk.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:44

Ik heb dit ook, en bij mij zie je het ook. Ik kan overigens wel een gesprek volgen ;) Maar bij mij ligt het aan dat mijn ogen te zeer van sterkte verschillen en ze dus niet goed samenwerken. Opticien is een goed idee!