...probleem met ontlasting...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koe_x

...probleem met ontlasting...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:50

Hallo beste mensen, :wave:

Ik heb last van mijn ontlasting, dan heb ik erge krampen omdat ik dan 'verstopt' zit, ik heb daar alleen last van in de periode dat ik menstrueer. -:(-
Ik heb van de dokter al een drankje gekregen, Lactulose Mylan, dat helpt redelijk. >;)
's Avonds heb ik dan altijd wel een warm kussentje op mijn buik. :oo
Weten jullie misschien wat ik daar nog meer aan kan doen? :?

Alvast bedankt! +:)+

Groetjes van koe_x :evaw:
Laatst bijgewerkt door koe_x op 03-09-09 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Re: ...probleem met ontlasting...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:19

Wat heb je dan precies? Want zo kan niemand tips geven natuurlijk! Ik ben zelf altijd aan de race zowat tijdens mijn menstruatie, maar dat komt door de hevige buikkrampen ofzo.. Tot nu toe iedereen waarmee ik het hier over gehad heb had precies het zelfde!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:20

genoeg bewegen! je darmen komen goed op gang van een flinke wandeling bijvoorbeeld.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:03

Bewegen inderdaad. Ga lekker een stuk fietsen of lopen. Grote kans dat je erna normaal naar de wc kan ;)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:05

Kauwgom schijnt ook laxerend te werken :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:06

Ik zie dat je de tekst verandert hebt. :D

Wat heel goed werkt, en wat ik nu net zelf (onbedoelt :') ) ervaren heb; gedroogde abrikozen eten.. Werkt gegarandeert! :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:18

wil je zorgen dat kauwgom laxeert moet je er echt kilo's per dag van wegeten en dat redt je niet! kaneel is ook dodelijk, maar pas wanneer je er meer dan 14 kg per dag van eet... :+
overal waar TE voor staat is niet goed.

ik hou het bij de tip van bewegen. Best kans dat je door je menstruatie minder beweegt waardoor je darmen stil vallen.

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:49

Heb er ook last gehad, de dokter zei '' dat ik een file in mijn darmen had ''

veel thee drinken ! Lekker warm voor de buik, en inderdaad kussen erop.
Ik gebruikte ook Movicolon, is heel fijn !
Misschien kun je het aan je dokter vragen ??

Beterschap :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:51

bewegen, pruimen eten enzo zijn er vast meer etenswaren die laxerend werken

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:40

oke! heel erg bedankt!! Komt zeker wel weer goed!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:56

Eet je gevarieerd?
Eet je genoeg fruit en groente?

Mijn tips:
- Vermijd slecht vet
- Vermijd wit brood en beschuit (van beschuit kan ik weken lang last van hebben)
- Eet groente, fruit, bruin brood, roggebrood, en dat soort dingen. Bij mij helpt dat toch wel. :)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:00

wow gelijk lactulose voorschrijven waarom heeft ie niet movicolon voorgeschreven dat maakt het zachter en movicolon bevart vezels.
van lactulose krijg je giga buikpijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:03

Marloez schreef:
Wat heb je dan precies? Want zo kan niemand tips geven natuurlijk! Ik ben zelf altijd aan de race zowat tijdens mijn menstruatie, maar dat komt door de hevige buikkrampen ofzo.. Tot nu toe iedereen waarmee ik het hier over gehad heb had precies het zelfde!

Heb ik ook. Ik weet nooit of ik nu naar de WC moet rennen omdat het mijn darmen zijn of gewoon rustig kan blijven zitten omdat het mijn baarmoeder is :+

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:25

Als je dan uiteindelijk gaat, is je ontlasting dan ook hard? Pruimen helpen zeker goed, net als vezels, maar daar moet je dan wel genoeg bij drinken anders zorgen ze juist voor verstopping. De tips van 's ochtends meteen twee kiwi's eten heeft mij ook wel geholpen. Net als voldoende fruit en groente en bij elke avondmaaltijd een grote kom sla.

De meeste baat had ik echter bij: 's ochtends meteen bij het opstaan een groot glas warm water drinken. Het schijnt dat het vocht meteen wordt afgegeven aan de darmen waardoor de ontlasting zachter wordt. Nadat ik dit enkele weken had gedaan kwam er bij mij een regelmaat in mijn ontlastingspatroon waardoor alle klachten verdwenen.
Bij waren de klachten niet alleen tijdens mijn menstruatie, hoewel ze dan wel erger waren, maar ik had er regelmatig last van. Misschien helpt het jou ook, water kan in ieder geval geen kwaad.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:28

kiwi schijnt ook te helpen, ik heb er ook soms last van maar ben dan maar zielig en stil totdat het eindelijk over is..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:33

Veel laxerende producten eten en zoveel mogelijk stoppende producten mijden.

Laxerend; peren, sinaasappels, kiwi, pruimen hoe rijper hoe beter. Ook overrijpe(beetje bruin aan het worden) bananen zijn laxerend, Volkorenbrood enz
Stoppend; bananen (tegenstrijdig met hierboven idd maar bananen zijn erg stoppend, behalve in overrijpe toestand) witbrood enz.

Dus probeer veel fruit te eten, elke dag een glas vers geperst sinaasappelsap, verruil je witbrood voor volkorenbrood of nog beter; meergranen. Drink ook veel, wen jezelf aan om bij de maaltijd ook 2 glazen water te drinken naast je glas melk of thee of watdanook.

Kijk anders eens op de site van het voedingscentrum, daar staan vast wel tips op.