In slaap blijven, hoe? Alle tips welkom!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

In slaap blijven, hoe? Alle tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:01

Ok, ik ben het zo zat, ik ben compleet uitgetelt, kan net 3 uur wakker zijn voor ik weer in slaap donder. Dus ik ga toch maar eens hulp vragen.

Ik weet niet of jullie bekend zijn met slaap curves. Kort gezegt komt het er op neer dat je 3 kwartier in slaap aan het vallen bent, en dus heel licht slaapt. Dan kom je in een fase van ongeveer een kwartier, waarin je droomt. Hierna ga je door naar een fase van 2 tot 3 uur, waarin je diep slaapt en je dus uitrust en dingen verwerkt.

Ik kom niet meer voorbij het dromen. Tijdens het dromen zijn er steeds mensen in mijn kamer (in mijn droom dus) of staat mijn bed ergens waar veel mensen zijn, die vervolgens mij gaan vertellen wat ik moet doen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat mijn baas in mijn kamer staat, me te vertellen dat ze teleurgesteld is dat ik lig te slapen tijdens werktijd en dat ik aan het werk moet. Dan sta ik dus daadwerkelijk op, trek een ochtendjas aan, en ga lopen. Het is al gebeurd dat ik in de keuken een ijsthee stond in te schenken (wat ik helemaal niet drink) en tijdens het zoeken naar de citroenschijfjes me ineens bedacht dat ik me al 8 uur geleden uitgeschreven had, dat er niemand was en dat ik gewoon mocht slapen. Dus ga ik weer naar bed, slaap weer 3 kwartier tot een uur en dan gebeurd hetzelfde.

Ik besef me dat ik thuis ben in deze dromen. Ik besef dat ik in bed lig. Maar ik besef niet dat mijn baas er helemaal niet kan zijn. En dat gaat nu al een maand zo. Als het mijn baas niet is zijn het vrienden die iets van me moeten. Zijn het geen vrienden dan is het iemand anders. Ik ben compleet gesloopt. Ik slaap 10 uur per nacht, maar wel 10 losse uren, en niet 10 uur achter elkaar. Ik word doodmoe wakker, begin ondertussen ziek te worden van het slaap tekort. Soms ben k net 3 uur uit mijn bed als k al weer ga liggen omdat ik het gewoon niet trek van de moeheid, terwijl ik ECHT alleen maar op de bank heb gezeten. Ik val in slaap in de auto, niet alleen als bijrijder, maar ook als chaufeur met 120 op de snelweg. Ik durf niet meer in de auto te stappen, bang dat ik me doodrijd of nog erger, iemand anders...

Heeft er iemand tips om in slaap te blijven. Ik heb een super goed bed, goede kussens, mijn omgeving is zo donker als ik het wil (mijn gordijn is altijd een stukje open omdat k bang ben in het donker), er staat een raam open voor de frisse lucht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: In slaap blijven, hoe? Alle tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:03

Begin met een paar takjes lavendel in je kussensloop. Zwaardere dingen kan altijd nog.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:06

Ik zou er hulp mee zoeken...
Mensen onderschatten slaapproblemen,en tabletten nemen is enkel symptoombestrijding...
IMO kun je beter op zoek gaan naar de oorzaak,en DIE aanpakken.
Probeer het eens bij je huisarts,met evt. doorverwijzing naar een slaapcentrum die bijv. je hersenactiviteit meten tijdens je slaapritme.

Succes,slecht slapen is echt heel vervelend.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:09

Oh ja, ik ga de komende 8 maanden het land uit (1 maand vakantie, 7 maanden stage) dus ik kan niet naar mijn huisarts ofzo, hoewel ik het direct zou doen als het kon.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:10

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:14

erg vervelend is dit weet alleen niks waar ik je mee kan helpen
ik zou echt zo snel mogelijk naar een arts gaan voor eventuele medicatie om te slapen want dit hou je niet lang meer vol zo

het lijkt me ook best eng zo :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:16

Ook ik heb slaapproblemen, maar dit gewoon door stress, spanningen...

Ik heb geen tips voor je, maar wat ik de laatste tijd gedaan heb is muziek aanzetten.. of iets wat geluid maakt... ventilator bijvoorbeeld..
op de een of andere manier... voel ik me dan in mn eigen bed.. en niet in mn dromen...

is bij jou wel effe wat anders als bij mij,wie weet helpt het, of idd lavendel, schijnt rustgevend te zijn! :)

succes!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:19

Herkenbaar, ik werd vanacht nog wakker omdat ik de autolampen niet aan gedaan zou hebben, en dat moest wel :(:)

Lekker muziekje aan? Weet het ook niet echt..
Succes!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:22

Probeer eens valdispert (homeopatisch middeltje) helpt mij erg goed bij het in slaap komen! (Misschien helpt het ook met in slaap blijven).

Ik krijg de indruk dat je gewoon te druk bent met anderen, voordat je gaat slapen:

- Kijk bij voorkeur geen tv of computer, schijnt slecht te zijn.
- Lees een fijn boek (niet iets dramatisch of waar je bij na moet denken) of doe een dergelijk spelletje
- Steek wat wierook op zoals lavendel of dennen, is rustgevend
- Neem een warme douche voor het slapen gaan
- Eet niet 2 uur voordat je in bed duikt, kan je slaapritme verstoren
- Als je ligt, denk dan niet 'oh ik ben waarschijnlijk binnen een uur weer wakker' vertel jezelf héél nadrukkelijk dat je de aankomende 8 uur gewoon kan slapen (was een probleem met mij, ik werd ook daadwerkelijk elk uur wakker) kost even wat training maar overtuig jezelf er maar gewoon van, blijf het zeggen en elimineer andere gedachten met tijden.
- Rond alles af wat je in bed mee kan nemen in je gedachten, alles wat je nog wél moet doen, schrijf ze op zodat je ze niet hoeft te onthouden, maak desnoods een stappenplan, ga maar in het extreem, wat niet werkt deert je niet.
- En, sommigen zullen het een beetje zweverig noemen ofzo, denk aan iets wat vooral niet met het dagelijks leven te maken heeft, denk liever aan een bos ver weg ofzo, iets rustigs, maak er je eigen voorstelling van, perfectioneer het, laat vooral geen dagelijkse beslommeringen binnen sluipen!

Sterkte!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:29

heb ik ook gehad, ik kon niet in diepe slaap komen dan werd ik klaar wakker en hyper actief. Ik slik nu melatonine en kan helaas niet meer zonder.. hopelijk werkt homeopatisch wel voor jou, kan net dat extra zetje geven om in slaap te blijven

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:00

Ik vind dit wel een heel typisch iets. Het gebeurt sinds een maand, en eerder nooit last gehad? Het kan zeker een vorm van spanning zijn i.v.m. het geplande buitenland. Juist daarom zou ik zeggen ga juist naar je huisarts. Straks ben je 7 maanden weg! Zeker als je er zo'n last van hebt.... dat is echt niet normaal en hartstikke ongezond! Ik kan me voorstellen dat je uitgeput bent. Hou in ieder geval een vast ritme en een vaste bedroutine aan. Ga nou niet zomaar van alles slikken, ik vind dit echt zorgwekkend! Zeker als je achter het stuur in slaap valt!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:14

Als ik dit zo lees heb je geen slaap probleem maar een probleem met nee zeggen. In je slaap/tijdens dromen verwerk je wat er overdag gebeurd.
De strekking van jouw dromen zijn steeds hetzelfde. Mensen willen wat van je.

Heb je overdag het gevoel dat mensen te veel van je willen? Of ben je bang dat je niet kan waarmaken wat anderen willen?

Ik denk dat je iets verder moet kijken dan puur het niet achtereen kunnen slapen.

Om tot die tijd toch te kunnen blijven functioneren en wat beter te kunnen slapen kan je inderdaad iets van Valdispert nacht nemen. Dat maakt je rustig en zorg er voor dat je iets meer ontspannen slaapt.

Sterkte!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:40

Ik heb ook al heeeel lang slaapproblemen. Heb wel tabletten van de huisarts. Maar daar zou ik wel vanaf willen. Ik heb moeite met in slaap komen en als ik eenmaal slaap ben ik om de 2 uur wakker. Drama...