Imodium, wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katuwr

Imodium, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:13

Hallo allemaal,

Altijd een leuk onderwerp natuurlijk, maar ik heb nou al een paar dagen last van buikgriep, en donderdag wil ik toch écht graag de hele dag ergens heen. Nou gaat het vandaag wel al wat beter dan gisteren, maar het zou dus maar net kunnen gebeuren dat het voor donderdag nog niet over is. Dus mijn vraag; is het wat om hier Imodium voor te gebruiken? Sowieso maar voor een dagje, daarna mag alles er van mij uit wat er uit moet :P Iemand hier ervaringen mee?

Scum

Re: Imodium, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:02

De laatste keer dat ik het had (al 2 weken, om gek van te worden). Uiteindelijk toch maar de HA gebeld.
Ik kreeg het advies om helemaal niks meer te eten, zodat de bacterien in mijn maag ook niks meer omhanden hadden. Wel water drinken.
En immodium nemen.

En toen was ik er inderdaad binnen no time vanaf.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:17

Volgens mij kun je dat best doen. Zolang je diarree maar niet waterdun is of er bloed bij zit.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:05

Ik slik ze ook af en toe, tot nu toe heeft het nog geen kwaad gehad ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:35

aktionlover schreef:
Ik slik ze ook af en toe, tot nu toe heeft het nog geen kwaad gehad ;)

Probleem is alleen bij buikgriep (als het bacteriëel is) dat je de bacteriën soort van opsluit (omdat je de darmbewegingen vermindert). Die kunnen vervolgens gaan vermeerderen en nog meer klachten geven. Maar als je al een paar dagen aan het 'uitzieken' bent denk ik dat die kans niet zo groot is. Daarnaast zijn de meeste vormen van buikgriep viraal.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:43

De laatste keer dat ik buikgriep had (week van platgelegen*zucht*) had ik ook immodium en motilium in huis. Ik nam eigenlijk geen medicijnen, maar áls ik iets nam was het de motilium en zeker niet immodium. De buikkrampen als 'het niet ging' waren namelijk veel erger dan het tegenovergestelde en immodium maakte het alleen maar erger uiteraard.
Zijn er dan geen wc's op de gelegenheid waar je donderdag naartoegaat?
Nugoed, opzich kan een keertje immodium geen kwaad maar je loopt dus risico dat je kromloopt van de buikkrampen, is al even onelegant als naar het toilet racen :P .

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:48

Waarschijnlijk is het een voedselvergiftiging, maar dat weet ik niet zeker. Er is wel een wc maar dat is wel een stukje lopen, en ik loop nou al krom van de buikkrampen en kan me niet goed voorstellen dat dit nog heel veel erger wordt... :P Maar ik denk dat ik het gewoon voorzichtig ga proberen...