Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stoer schreef:Het is heel goed dat hij geen straf krijgt, het beste kun je hem inderdaad benaderen op een positieve manier, je kan hem gerust uitleggen dat wat hij gedaan heeft niet mag, en dat hij zijn excuses moet aanbieden, maar straf werkt vaak averechts..
moeilijk hoor want elke autist is uniek, en er bestaat helaas geen handleiding
Autisten hebben heel veel behoefte aan structuur, als iets net iets anders gaat dan ze gewend zijn dan de bom al barsten
Ik werk veel met autistische mensen, en ik heb ook ontdekt dat dieren (paarden) een hele goeie invloed hebben op autistische kinderen
bij driftbuien kun je inderdaad het beste even afzijdig wachten tot het wat minder word, en zodra het weer beter gaat er even rustig over praten.
Hebben jullie ook buiten speciaal onderwijs iemand die jullie op weg kan helpen?

)
Jordy schreef:Ik heb altijd de diagnose PDD-NOS, MCDD ( ook een vorm van autisme) en asperger gekregen alleen maar omdat ik ook heel driftig kon worden.
Uiteindelijk is op mijn 21ste gebleken dat ik geen van deze stoonissen heb, heb zelfs helemaal geen stoornis alleen emotionele verwaarlozing in mijn opvoeding ( dat ligt dus niet aan mij)

JoycexLynn12 schreef:Hij kan ook ontzettend goed tekenen! Onvoorstelbaar, de mooiste dingen verzint hij ter plekke.
Hij zit iedere woensdag op tekenles in een klein clubje, kindjes zeggen altijd : wauw niels, jou tekeningen zijn altijd zó mooi!
Hij voelt zich dan trots en je ziet hem glunderen!

linky schreef:Je zou ook kunnen proberen om hem op een "schoon" dieet te zetten, dus zonder welke toevoeging dan ook.
Alles vers, ook geen E-nummers; verscheidene E-nummers hebben als bijwerking hyper-activiteit en oncontroleerbare driftbuien.
Dat vertellen ze dus niet op de verpakking................. wel dat het een door de EEG "goedgekeurde" hulpstof is. Maar op humeur/karakterwijzigingen is geen enkel E-nummer getest!
Ik zal echt niet beweren dat je hier alle mee over krijgt, maar de scherpe randjes zouden er in elk geval af moeten gaan. Het ene kind is er nu eenmaal gevoelig voor, het andere (nog) niet.
Maar het is wel vreemd dat wij vroeger met 36 kinderen in een klas zaten, de ene kon uiteraard beter leren dan de andere, de een was wat drukker dan de ander maar dingen zoals nu waren er gewoon niet. Niet alleen dat ze er geen woord voor hadden, het was er niet!
En wat is er nu zo vreselijk veranderd sinds de jaren 50 - 6-? Ons eten...........
Wat ook wel eens helpt is een goede multi-vitamine en een visolie-capsule, b.v. van AOV.
Straffen helpt dus niet, hij heeft er geen controle over.
Mijn stiefzus heeft b.v. een zoon (nu al volwassen hoor!) die maar een Marsje hoefde te eten om te exploderen, zijn moeder te slaan en de ergste dingen naar haar hoofd te slingeren................
Je zou het eens kunnen proberen................... sterkte!
) Eindelijk heeft ook therapie zin gehad, voor die tijd was hij gewoon te jong om het echt te snappen en sociale vaardigheidstraining werkte niet.
En doordat het idee zo belachelijk is, is hij ook zo uit zijn driftbui moment. Sinds zijn psycholoog dat idee heeft geintroduceert zijn de driftbuien verleden tijd.
geen moment is saai hahaha 
Maar als hij aangeeft dat het nu echt teveel voor hem word, gaan wij of een rustige plek opzoeken of naar huis
Hij heeft nu eindelijk geleerd om aan te geven wanneer het teveel word ipv een driftbui te krijgen. Citaat:@JoycexLynn12
er zijn speciale brussen (broer en sussen) groepen om ervaringen te delen, misschien kan je hier wat mee.
in iedergeval sterkte gewenst.
Gelukkig komt hij wel eens langs.
nijntje01 schreef:Mijn dochter is 15 zij heeft PDD-NOS en mijn zoon heeft MCCD
Jaren geleden toen dit geconstateerd werd zeiden ze op het RAIGG dat ik blij mocht zijn met 2 kinderen die een stoornis hadden.![]()
Ik heb ze de huid volgescholden.
Het vreet energie van je en je omgeving snapt er weinig van. (behalve de mensen die direct bij ons betrokken zijn)
Je blijft je maar verantwoorden voor het gedrag van je kinderen.
Mijn zoon woont al een jaar bij zijn vader (ben gescheiden) doordat het samenwonen met zijn zus niet meer ging.
Ik mis hem elke dag.Gelukkig komt hij wel eens langs.
Afgelopen weekend was de druppel voor mijn dochter.
Ze heeft een poging gedaan om haar polsen door te snijden. Wat ben ik geschrokken. Ze had niet de moed om door te snijden.
Ik heb alle hulpverlening proberen te bellen maar niemand gaf thuis.
Wat voel je je dan alleen zeg. Gelukkig heb ik een lieve vriendin die haar opgevangen heeft en haar duidelijk heeft gemaakt dat dit niet kon. Godzijdank gaat het nu iets beter.
Alle mogelijke hulpverleningen heb ik al gehad maar weinig wat echt helpt.![]()
Helaas bestaat er geen cursus hoe je hiermee om moet gaan.
Volgens alle hulpverleningen die ik al gehad heb zeggen ze dat ik het allemaal goed doe. Af en toe voelt het zeker niet zo.
Je voelt je zo machteloos als mijn dochter een woede aanval heeft.
Het enige wat je dan kan doen is haar haar gang laten gaan.
Gelukkig geeft ze nu ook aan dat ze even alleen gelaten wil worden.
Ik geef haar de tijd en de ruimte om dat dan ook te doen. Meestal zit ze op haar kamer en komt na een half uurtje weer naar beneden.
Vaak praten we er dan over wat er mis is gegaan. Deze gesprekken moeten ook 1 op 1 gehouden worden.
Als ze teveel informatie in 1 keer krijgt dan is ze het overzicht kwijt.
Er zijn dagen dat het heel goed gaat maar ook dagen dat ik er zelf voor wil weglopen. Helaas kan dit niet.
Wat ik doe is vaak van te voren de dag doornemen met haar.
Je moet met zoveel factoren rekening houden. Elke dag is het weer een verrassing hoe we die doorkomen.
Dit is een klein stukje van alle ellende die ik in huis meemaak.
Ik wens je alle sterkte toe.
Mijn pb staat open voor je als je eens wil kletsen.