Vriend bang van Paarden (:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Vriend bang van Paarden (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 15:04

ik weet absoluut niet waar ik deze vraag moet stellen! dus tem ff als je ziet dat ie verkeerd staat alsjeblieft :)
dus zoals de titel het al zegt, mijn vriend is bang van paarden.
ik vind dit nogal stom en zou hem graag zijn angst laten ovrwinnen :D
iemand ervaring ? Haha x

Spritz

Re: Vriend bang van Paarden (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:05

Haha, als je een rustige pony hebt, laat hem hem eerst in de box zien, dan eruit halen en laten aaien/beetje poetsen oid :) .
Mijn vriendje is helemaal niet bang ervoor, loopt er zo mee weg, haha O:).

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 15:07

haha ja ik heb hem al geprobeert een paard te laten aaien, maar dat durfde hij niet :D hy heeft het onder dwang wel gedaan uiteindelijk, maar daar bleef het bij
& dan nog een keer zeggen dat zij het sterke geslacht zijn :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:30

De mijne was als de dood voor paarden! Inmiddels loopt ie er zo mee weg, en heeft ie er al 2 keer los op gestapt!

Ik heb een hele rustige pony. Eerst mocht ie hem vasthouden met een hek ertussen. Dat durfde die dan net wel :+ Daarna vasthouden met het hek weg, en later eens uit het land halen.
Eropstappen durfde hij nooit, maar heeft het uiteindelijk tóch gedaan. Hij vond het zelfs leuk :D

Dus; neem een rustige pony om hem minder bang te maken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:37

Mijn vriend is gelukkig niet bang voor paarden. Hij vindt ze ook niet heel erg leuk, maar gaat wel zonder mopperen mee en stapt er ook gerust op.
Op vakantie hebben we samen paardgereden :)
Ik denk dat je vriendje gewoon moet laten wennen ;)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:37

mijn vriend loopt zo weg met alle soorten paarden,
gelukkig was zijn zus dan ook paardenmuts, dus hij is al het 1 en ander gewend ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:38

Hier ook iemand met een vriend die niet bang is voor paarden :D Duw hem een pony in handen en hij wandelt er vrolijk mee weg! :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:43

oe dat ken ik !!! haha mijn ( inmiddels) man was ook vre-se-lijk bang voor paarden! het probleem was dat ik op de manege woonde :(:) dus hij moest wel zijn angst overwinnen maar dat heeft nog wel even geduurd. ik heb/had 2 ponys 1 super lieve ( waar hij op een gegeven moment gewoon bij op zijn rug sprong in het land! :oo veels te ver naar achter natuurlijk en dat ik dacht ooooh als dat maar goed gaat! :D ) en 1 ontzettende chagerijn ;) maar zelfs voor die is hij niet bang meer al heeft hij het nog niet zo op "vreemde"paarden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:49

Mijn vriend is na 4,5 jaar nog doodsbang voor mijn pony hahaha :D Hij durft wel op het land te werken, maar verstijft als mijn pony even polshoogte komt nemen. Dan hoor ik een hele bang stem ineens: schaahaaat? kun je even komen? Hij wil hier niet weg, help! :+ :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:54

Misschien beginnen met een veulen of een shet! Dat is wel erg vertederend en klein!

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:59

haha de veulens zijn te druk voor hem :D
wel leuk dat hij niet de enige is, ik zorg er wel voor dat ie er eens eentje moet vasthouden in een 'noodgeval' ofzo !

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:10

hahaha mijn vriend vond het ook niks in het begin :P maar hijs een echte vent! dus heb ik hem uitgedaagd. Nu voert hij haar etc en loopt die rondjes met haar, en hij springt er ook nog eens op in de wei hahaha

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:18

toen ik mijn man leerde kennen had hij zelf 2 shetten als grasmaaiers, maar doodsbang was ie er van (de shetten zijn eigenlijk van zn moeder). Nu bijna 5 jaar later brengt hij onze paarden (ja vooral folie is 'zijn' merrie!) voor op de keuring, heeft onlangs skiles gehad achter ons veulen alleen rijden dat verrekt ie :P