Wat te doen tegen schor zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Wat te doen tegen schor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:51

Ik heb gisteravond een feestje gehad, welke ontzeeeeeettend gezellig was :+ maar schreeuwen over de muziek heen in combinatie met witte wijn heeft er voor gezorgt dat mijn stem in geen velden of wegen te bekennen is!
Er komt alleen zo nu en dan een *piep* uit :o Als ik ook maar een klein beetje wil praten moet ik heel veel kracht zetten en dan komt er wel wat, half onverstaanbaars, uit. Maar aangezien dit niet de fijnste omstandigheden zijn:

Weet iemand een middeltje of handeling of iets anders dat kan helpen om in ieder geval minder schor te worden?
Want dit gaat niet goedkomen zo :=

Jenthe_x

Re: Wat te doen tegen schor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:55

een goede warme tas thee met honing kan ook al veel doen denkik? en anders keelpastilles ?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:01

Het enige wat echt werkt, is je mond houden helaas :+
Verder veel water drinken en keelpastilles ( denk aan strepsils, maar daar mag je niet onbeberkt van hebben, omdat het medicijn is ) nemen.

Beterschap ;)

Enne, veel bokken dus, kun je schrijven ipv praten :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:42

vooral niet fluisteren! dat is een enorme aanslag op je stembanden. dan maar met kracht wat geluid eruit, maar niet fluisteren dus.
beste remedie is vooral stil zijn.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:44

isla mos halen bij de drogist, heb je in verschillene smaken, ik al roker ben ook vaak schor en gebruik het zelf, puur natuur en kan geen kwaad en helpt nog ook. kosten weet ik zo niet, maar niet zoo duur, 4 a5 euro geloof ik :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:45

Heej ik volg dit even, heb er ook heel erg veel last van, maar bij mij is het al een paar WEKEN zo... echt geen lolletje, dus als iemand een oplossing weet: GRAAG! Ik gebruik ook Isla Moos maar het werkt niet echt bij mij!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:01

Hier hetzelfde verhaal, introweek van school gehad dus 4 dagen lang feesten haha, kan nu weer enigzins praten gelukkig. Maar vooral zo weinig mogelijk praten, niet fluisteren (maakt het alleen maar erger), strepsils, honing thee enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:31

Isla-Moos inderdaad. :j

Ik was vorige week mijn stem volledig kwijt en na een dag Isla-Moos slikken in combinatie met hoestdrank was er niks meer aan de hand.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:52

Ik had laatst bij een natuurwinkel hele fijne soort zuigtabletjes van Kneipp gekocht. Werkte ook heel goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:54

Isla Moos! Ik zweer erbij!