hele lichte huid met sproetjes.. Hoe bruin worden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

hele lichte huid met sproetjes.. Hoe bruin worden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:51

Zoals de titel al zegt heb ik een bijna witte huid met sproetjes.. ik ben het echt zat en vind het lelijk bij mezelf, vooral omdat ik vrienden en vriendinnen heb die in no-time bruin zijn!
ook verbrand ik snel.
mijn vriend zegt wel dat hij het helemaal niet lelijk vind, maar wat heb ik eraan als ik mezelf niet mooi vind ?
heeft er iemand een oplossing dat ik toch kleur krijg ?

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:38

ik heb ook een lichte huid met sproetjes...
maar als ik in de zon lig, word ik wel bruin.
ik weet niet of je jezelf insmeert (doe ik niet in me gezicht, slecht ik weet het.....), of weinig in de zon komt?
bij mij heeft het geholpen door het zonnen op te bouwen.
ik ga niet als de zomer net begint meteen uren in de zon liggen, dan word ik alleen maar rood.
begin met een kwartiertje en zo kan je steeds langer.
dit heeft bij mij geholpen.

Snippergroen

Re: hele lichte huid met sproetjes.. Hoe bruin worden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:00

TS, ik heb last van hetzelfde probleem als jij ;)
Ik word ook absoluuuuut niet bruin. Maar zodra ik, net zoals wat Laurabyoux aangeeft, begin met een kwartiertje zonnen en dit dan steeds meer uit bouw krijg ik toch nog wel een beetje een kleurtje :)

maar van de Nederlandse zon word ik helaas helemaal niet bruin, ik heb echt wel even een paar weken achter elkaar zon nodig wil ik een beetje kleur krijgen :=

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:14

haha nu oke.. ik kom wel veel buiten en in de zon, maar ipv te bakken zal ik het wat opbouwen (:
& veel op vakantie gaan..
word er echt depri van, vooral in de zomer :d

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:16

Ik gebruik mijn ( wel dure) zelfbruiner.. werkt perfect en je ziet er niks van :D

Bij mij is het zo: Goed smeren,, bruin worden,snel daarna vervellen en weer wit.. Dus hoop na jaren maar opgegeven en smeer nu gewoon wat zelfbruiner :D

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:19

welke zelfbruiner is dat dan, Nessah ? :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:26

Nou ik kan je veel succes wensen, heb precies het zelfde.

Ik word totaal niet bruin. Ik kan uren in die hete zon liggen, maar dan mag ik wel gezellig om de 10 minuten gaan smeren, en als ik niet verbrand kom ik net zo witjes terug.

Geloof wel dat het steeds minder begint te worden, ging paar weken geleden een halfuurtje naar buiten (10 minuten gefietst met blote armen) en toen waren m'n armen een stuk bruiner.

Zelfbruiners begin ik zelf maar niet aan, vind het wel prima zo. :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:02

Niet :+

Of heeeeel langzaam opbouwen, dan geef ik je nog een kans van slagen. Heb zelf namelijk hetzelfde.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:16

Hier een sproetje van 40 jaar jong, en meis leg je erbij neer. Je bent zoals je bent, ga jezelf geen huidkanker liggen bakken alleen voor een kleurtje. Ga dan aan de zelfbruiners oid.

Je huid is zoals ie is, je zal er je hele leven nog mee moeten doen. Ik ga in het voorjaar als de zon nog niet zo heeeeel heet is lekker even liggen om te genieten van de warmte van de zon maar verder boeit het me niet of ik wit blijf of bruin wordt.

Ik ben zoals ik ben!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:19

Jaren geprobeerd om bruin te worden, maar helaas, het zit er niet in. Je kunt het accepteren, je scheel smeren met zelfbruiner, of liggen bakken, waar je vooral snel huidkanker van krijgt. Ik heb helaas littekens van verbrandingen van de zon op mijn schouder waarvan ik heel erg hoop dat het nooit huidkanker wordt, dus bakken doe ik absoluut niet meer. Tussen 12 en 3 blijf ik uit de zon en buiten die uren om smeer ik elke uur met factor 50. Zelfbruiners geven naar mening geen mooie kleur, op een hele lichte huid zijn ze te oranje, dus die optie valt voor mij ook af. Dus dan maar accepteren en waarderen hoe mooi dat bleke huidje afsteekt tegen heel veel kleuren. Inmiddels ben ik er blij mee en baal ik van die sproetjes. Had ik maar nooit fervent in de zon gelegen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:19

Ik denk dat je daarvoor best eens contact opneemt met een dermatoloog. Zij kunnen je type van huid bepalen. Er zijn idd mensen met bepaalde pigmentatie die nooit bruin worden(en zelf super schadelijk dan)
Oplossing mss gelijk modellen wel gebruiken Airbrush tanning of gewoon smeren. Heb je wel kleur, maar niet schadelijk voor de huid.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:21

Ik heb hetzelfde, simpelweg omdat ik heel weinig pigment heb (ben ook echt licht blond). Voor mij is de truc om te gaan werken met paarden := Ik heb nu 3 zomers regelmatig op stallen geholpen met training en verzorging van de paarden. Dus ook veel buiten, en omdat je zoveel buiten bent wen je langzaam aan de zon. Smeerde factor 60 maar kreeg voor mijn doen wel een lekker kleurtje :j Maar bedenk wel dat je niet snel zo bruin kunt worden als iemand die wel veel pigment aan kan maken.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:34

Hier ook iemand met sproeten en een huid met zéér weinig pigment. Mijn benen en buik worden absoluut niet bruin, en dan bedoel ik ook echt nièt. Rug enigzins en mijn armen heel klein beetje door inderdaad veel buiten te zijn, vooral bij de paarden. Ik zou ook graag een wonder middeltje willen maar ik vraag me af of dat er komt. Vind het heel lastig, vooral die witte benen. Zelfbruiners zijn opzich leuk (Helena Rubinstein bijv.) alleen zweet het er onder mijn rijbroek (naden op de benen, enkels) altijd vanaf, heel charmant :+ Iemand ervaring met de Airbrush tanning op zo'n hele lichte huid?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:39

Ja ik ken het. Ik heb rood haar en sproetjes in overvloed ;)
Ook ik wordt totaal niet bruin. Mijn armen hebben in de loop van de jaren een redelijk kleurtje gekregen. Al weet ik dat ze niet bruiner meer zullen worden. Hoe graag ik dat ook zou willen.
En mijn benen............tja, dan blijven gewoon melkflessen.
Daarnaast heb ik ook nog eens een flinke zonne allergie waardoor het voor mij simpelweg niet mogelijk is om in de zomer in de zon te zitten. Mijn zomers breng ik dus vooral in de middag binnen door.
Hoe jammer ook, maar ik heb het wel geaccepteerd. Liever melkflessen dan een flinke allergische reactie of straks zelfs huidkanker.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:39

Nou mijn zus is model en doet van tijd airbrush tanning. Zelf heeft ze ook een hele lichte huid en weert gewoon de zon. Maar soms moet ze een kameleon zijn. En dan is zo'n airbrush gedoe wel handig (blijft enkele weken) en geeft echt een mooi bruin resultaat.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:14

bulck schreef:
Nou mijn zus is model en doet van tijd airbrush tanning. Zelf heeft ze ook een hele lichte huid en weert gewoon de zon. Maar soms moet ze een kameleon zijn. En dan is zo'n airbrush gedoe wel handig (blijft enkele weken) en geeft echt een mooi bruin resultaat.

Even totaaaal off topic: Ik zie dat dan voor me, sta je daar en wordt je in je gezicht gespoten met bruin spul *Houd u eeeeeven de adem in?* . Ga je je benen scrubben worden ze iets lichterder, ga je epileren krijg je witte plekjes en zo lig ik hier helemaal in een scheur bij de gedachte!! *Heeft iets te levendige fantasie, geeft dat ook toe* Terug on topic...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:19

Breghje schreef:
bulck schreef:

Even totaaaal off topic: Ik zie dat dan voor me, sta je daar en wordt je in je gezicht gespoten met bruin spul *Houd u eeeeeven de adem in?* . Ga je je benen scrubben worden ze iets lichterder, ga je epileren krijg je witte plekjes en zo lig ik hier helemaal in een scheur bij de gedachte!! *Heeft iets te levendige fantasie, geeft dat ook toe* Terug on topic...

Ja kijk de details ken ik niet. Afgeven doet het wel, maar niet dat je plots bont bent ofzo. :-)
En wederom mijn zus kan echt een cameleon zijn. Morgen witte blanke huid om vervolgens een week te moeten gaan shooten op een boot of dergelijk en ze dus kleur moet hebben.

Of dit tanbrushen echt ideaal is voor de alledaagse werkende mens, vrees ik zelf ook wel. Mijn zus gaat als het eraf moet even naar een wellness gedoe en met scrubs ed is dat ineens verwijderd. Maar je kan ook kiezen om op regelmatige basis te gaan en dus een bepaalde kleur behouden.

Kijk een oplossing kan het bieden, voor mensen die echt in de knoop liggen met hun witheid.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:55

kost dat niet enorm veel geld als je dat telkens na een paar weken opnieuw moet laten doen?
ik heb verschillende zelfbruiners geprobeerd maar ze zijn telkens te geel/oranje of ze geven vlekken :D
nu ben ik er eentje van dove aan het uitproberen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:51

bulck schreef:
Breghje schreef:

Ja kijk de details ken ik niet. Afgeven doet het wel, maar niet dat je plots bont bent ofzo. :-)
En wederom mijn zus kan echt een cameleon zijn. Morgen witte blanke huid om vervolgens een week te moeten gaan shooten op een boot of dergelijk en ze dus kleur moet hebben.

Of dit tanbrushen echt ideaal is voor de alledaagse werkende mens, vrees ik zelf ook wel. Mijn zus gaat als het eraf moet even naar een wellness gedoe en met scrubs ed is dat ineens verwijderd. Maar je kan ook kiezen om op regelmatige basis te gaan en dus een bepaalde kleur behouden.

Kijk een oplossing kan het bieden, voor mensen die echt in de knoop liggen met hun witheid.

Dat is niet goed voor mijn fantasie, ik heb nu van die visioenen met hogedrukspuiten enzo _O- (En dan zeggen mensen nog dat modellen het makkelijk hebben) ... Sorry TS, wil je topic niet verkleuten!!

Of die zelfbruiners goed aanslaan, heeft als ik het goed heb te maken met de suikers in je huid. Die reageren op het chemische goedje in het spul en daardoor verkleurd je opperhuid. En omdat die uiteraard weer nieuwe cellen aanmaakt moet je het om de zoveel tijd bijhouden en opnieuw doen enzo. Dus als de ene oranje wordt, zal de ander het waarschijnlijk ook doen tenzij je er eentje vind die perfect bij je huid past.