Lang ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Lang ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:58

Ik word gek van mn ongesteldheid.
Ik ben sinds mijn 14e ongesteld en sinds mijn 16e aan de pil (Yazmin).
Momenteel ben ik 20. Ik slik mijn laatste pil op dinsdag, wordt zaterdag ongesteld, begin op woensdag weer met de pil. En ben dan ongesteld tot zaterdag/zondag.
Ik zit dus met het probleem dat mijn menstruatie wel regelmatig is, maar dat ik het heel lang ben.
Normaal duurt mijn ongesteldheid dus wel 8 tot 9 dagen!!
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik verlies de eerste 2 dagen erg veel bloed en daarna helemaal niet meer.
Maar toch vind ik het erg lastig en hoor ik van andere meiden dat zij ongeveer 3-5 dagen ongesteld zijn.

Nell_

Re: Lang ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:00

Ik was zonder pil altijd 9 dagen ongesteld, maar met pil gemiddeld 4 dagen.
Ik had eerst doorbraakbloedingen, en was ook lang ongesteld. Mijn pil was toen te licht, en ik kreeg een zwaardere.
Zou even naar de dokter gaan voor een zwaardere pil.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:02

Ik had eerst een zware pil, toen was ik ook dezelfde tijdsduur ongesteld. Daar ligt het dus niet aan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:02

Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan, eventueel voor een Mirenaspiraal.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:23

Doet zo'n spiraal pijn bij het zetten?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:40

Spiraal zou ik niet laten zetten als je nog geen kinderen heb gehad. Enge dingen.. Moeder van mijn beste vriend is er onvruchtbaar van geworden (eierstokken gingen vergroeien, zoiets) en er is een grote kans dat je lichaam het niet accepteert.. Wordt ook afgeraden om te doen vóór je een kind hebt.

Je kan de pil ook gewoon doorslikken. Iedereen denkt altijd dat het slecht is om door te slikken, maar de menstruatie die je hebt als je de pil slikt, is gewoon 'fake'. Niks natuurlijks aan, omdat er geen eisprong plaatsvindt, hoeft er ook niks 'uit'. Is alleen om jezelf een natuurlijk gevoel te geven en als soort 'controle' op zwangerschap.

Ik slik mijn pil ook door, eens in de drie maanden doe ik een stopweek, vind ik vaak zat. :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:51

Mijn cyclus zonder pil: 2 weken niet, 1 week wel.
Maw: heb een erg korte cyclus, waarbij ik een week lang ongesteld ben ongeveer.
Zelfs met pil ben ik 5 tot 7 dagen ongesteld. Is niets aan te doen, helaas..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:59

@Myukii: Dat is wel erg achterhaald en je hebt het over een koperspiraal.. een mirenespiraal is dunner en je lichaam stoot het niet af.

Ik heb zelf een mirena spiraal en zou het iedereen aanraden echt waar.. Ik was 9 dagen ongesteld met een zware pil.. En daarbij zelf een paar keer bloedarmoede gehad.

Ik ben nu 1 keer in de 3 maanden 2 á 3 dagen een klein beetje ongesteld,zonder die vervelende rugpijn :)
het inbrengen doen ze in de laatste dagen van je ongesteldheid ( staat je baarmoedermond een beetje open) en doet echt 2 tellen pijn en dan ben je een beetje draaierig en na een half uurtje was ik weer kiplekker. Hij mag 5 jaar blijven zitten, heeft minder hormonen(dus een stuk minder ongezond dan de pil) en is veiliger dan de pil.

Rebel_Jits: klopt niet wat je zegt.. Er is wel wat aan te doen.. Ik zat aan de micro 50 (!) en nu met mirena echt haast niet ongesteld :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:42

Ik zal eens bij mn dokter informeren naar de mirenespiraal dan :j .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:41

Kan hem je echt aanraden. Heb hem nu vanaf oktober, en ben vrijwel niet meer ongesteld geweest. Ook niet meer ziek, zwak en misselijk. Inbrengen was niet prettig, maar tegenover 5 jaar feest... Over 4 jaar komt m'n volgende hoor, echt :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:05

Ik ben al vanaf mijn 12de ongesteld (ben nu 16) en ben super regelmatig maar ben dan wel 7 dagen ongesteld. De eerste 2 dagen veel bloedverlies en daarna maar weinig, ik zelf heb er niet veel problemen mee, maar ik snap best dat je het vervelend vind. Ik ken zat mensen die idd 3-5 dagen ongesteld zijn mja der is niks aan te doen. Je kan idd eens aan je huisarts vragen of hij nog tips voor je heeft wat je eventueel zou kunnen doen..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:32

je hebt met die mirenaspiraal ook kans dat je alleen maar ongesteld bent.. mn moeder had hem laten zetten en die is net als jij en ik ook trouwens ook zo lang ongesteld. en die liet dat ding zetten en die was meteen 25 dagen in de maand ongesteld..!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:30

Volgensmij doen ze tegenwoordig alleen nog spiraaltjes (mirena en koper) zetten, als je al een kind hebt gehad. Inbrengen schijnt echt geen pretje te zijn en de eerste dagen voel je 'm met alles. Naturlijk gaat het na een tijdje over, maar neem dat wel mee in je beslissing.
Ik denk dat je HA meer weet dan ons en dat hij/zij wel een goede oplossing heeft.