Kan je allergisch/overgevoelig zijn voor hop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Kan je allergisch/overgevoelig zijn voor hop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:03

Ik heb een beetje een bizarre vraag, zoals de titel al aangeeft: Kan je allergisch/overgevoelig zijn voor hop? :o Waarom vraag ik me dit af? Omdat ik vaak na een avondje stappen niet goed fit ben, en dan niet in de vorm van een kater, maar darmen van streek, braken, gele tint, vlekken over de huid. En dat is alleen zo wanneer ik bier heb gedronken. Bij alcoholvrij bier (drink ik soms bij een maat van me, maar dan 1 flesje) heb ik in lichte mate, om de geringe inname, dezelfde "symptomen" Meestal trekt het na 1-2 dagen ook gewoon weer weg. Een avondje op alleen rose en wijn is geen probleem (en dan kan ik drinken wat ik wil, geen last van een kater). Als ik rose/wijn drink en overga op bier heb ik dezelfde "symptomen". Overigens heb ik nog een hele lijst van allergenen/overgevoeligheden, dus daarom heb ik niet het idee dat het zo ver is gezocht.

Ik had wel bedacht dat ik, om deze "hypothese" te kunnen onderzoeken ook van die natuurgeneesmiddelen met hopextract kan kopen, maar die zijn hartstikke duur, en met het voorontsteking effect dat ik er ook nog eens ziek van zou kunnen worden had ik daar weinig zin in.

Ik heb al een paar keer google erop los gelaten, maar dat met weinig nuttig resultaat, ik denk namelijk niet dat het gaat om de aanwezige sulfaten, omdat ik andere voedingsmiddelen die die stoffen bevatten wel kan tolereren (noten en eieren), alcohol lijkt me ook niet de oorzaak, omdat andere alcoholische dranken wel goed gaan.

Alvast bedankt voor je reactie.

Brainless

Re: Kan je allergisch/overgevoelig zijn voor hop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:06

In theorie kun je overal allergisch voor worden, dus ook voor hop.
Er gaat trouwens ook mout in bier (zelfs meer dan hop).

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:02

Geen idee of het hop is, maar ik herken je verhaal.
Na 1 biertje is het vaak al mis, het lijkt dan net of ik de griep heb. Heel vreemd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:45

Ja hoor, kan. Een collega van mij heeft ooit tabletten met hop geslikt ivm de overgang en werd hier zwaar depressief van. Toen ze stopte met de pillen was dit gelijk over. Je kan idd overal overgevoelig voor zijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:48

Je kan idd overal gevoelig voor zijn. Dus geen bier meer drinken en kijken hoe je je dan voelt.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:44

Ik kan niet tegen gluten en die zitten oa in tarwe rogge en gerst en dus ook in bier.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:28

Er is ook een shampoo van andrélon met hop-extract. Maar dit gebruik je dan natuurlijk wel alleen uitwendig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:58

bovendien, zoals je zegt, is dit een extract en dus niet hetzelfde als wat in het bier zit.