prenatale depressie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_s

prenatale depressie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 11:22

ik ben nu 20 weken zwanger en onder behandeling bij de psychiater voor prenatale depressie. ik slik ook sinds een kleine maand anti-depressiva hiervoor.
zijn er meer mensen hier met ervaring? op internet s er zo weinig te vinden en ik zal toch niet de enige zijn die op een grijze ipv roze wolk leeft?

bakkabouter

Re: prenatale depressie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:45

Mag ik even vragen welke anti-depressiva je neemt? Die dingen doen namelijk geen goed aan normale hersenontwikkeling van je baby...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:55

Ik neem aan dat de dokter dat zelf ook wel heeft bedacht en dat ze heus geen middelen krijgt die niet goed zijn voor de baby ;)
Verder kan ik je helaas niet helpen aan info over prenatale depressies, wellicht dat je meer vrouwen vind op de speciale fora die er ook wel zijn voor zwangere vrouwen enzo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:25

guanacotje, het is idd erg kort door de bocht. neem aan dat de TS en dokter goed hebben overlegd en weten wat wel en niet kan. De TS wil neem ik aan het beste voor haar kindje en zal vast geen medicijnen slikken die de kleine kwaad kunnen doen.

Ik heb geen ervaring met een prenatale depressie, maar ben hier wel gevoelig voor gezien mijn depressies in het verleden.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:11

Omega 3 gebrek?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:16

guanacotje schreef:
Mag ik even vragen welke anti-depressiva je neemt? Die dingen doen namelijk geen goed aan normale hersenontwikkeling van je baby...

??
Baby's zijn bij een hoge dosis beweeglijker dan "normale" baby's, maar is nog niets bekend over de gevolgen op latere leeftijd. (voor de rest geen opvallende verschillen).
Bij een lagere - lage dosis is er helemaal niks aan de hand.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:30

Hey meid,

Wat erg voor je. dit is toch de tijd waarvan je moet genieten. Wij hebben zelf een kindje van 14 mnd en een probleemloze zwnagerschap achter de rug (over de bevalling kan ik helaas niet hetzelfde zeggen). Maar goed.

Ik wel eens gelezen van een vrouw die dit de hele zwangerschap had, totdat het kindje geboren werd toen kwam de roze wolk. Daarvoor dacht ze soms wel eens aan een abortus!!

Er is een Forum site voor moeders. Spit wat rijdschriften door voor adressen.

Zodra ik wat vind dat geef ik ze door!!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 14:39

ik slik Venlafaxine, een middel wat door zwangere vrouwen gebruikt mag worden.
je hebt gelijk dat wanneer de baby nog in de ontwikkelingsfase is het dan een acherstand etc op kan lopen.
mijn medische team heeft mij aangegeven dat wanneer het kindje de eerste 3 maanden door is en de organen, hersenen etc aangelegd zijn, de medicijnen hier geen invloed meer op heeft.
wat wel zo is, is dat het kindje na de genoorte ontwenningsverschijnselen kan vertonen, maar ook dit is niet altijjd zo.