Verkalking in wervels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Verkalking in wervels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 10:40

Al sinds ik mij kan herinneren heb ik last van mijn rug, vroeger een beetje en nu is het af en toe bijna ondragelijk. Pijnstillers helpen niet, oefeningen helpen niet, niks helpt in feite.

Op mijn 6e ben ik begonnen met mensendiecktherapie, leek even de pijn te verlichten, maar stortte met dezelfde vaart weer terug. Daarna kreeg ik fysiotherapie, moest ik elke week heen on 2 dagen pijn vrij te zijn. Daarna manuele therapie, wat ook niet voor verlichting zorgde. Heb nog fysiofitness gedaan en nu loop ik bij een Osteopaat.

Op mijn 10e zijn er foto's gemaakt van boven en onderrug, daar was (nog) niks op te zien. Nu ben ik 20 en sinds vorige week donderdag tintelt mijn linkerarm. Een deel van de arm doet enorm zeer als je het aanraakt en de rest tintelt en wordt na verloop van tijd gevoelloos. Hetzelfde met mijn linkervoet, wat nu omhoog begint te trekken naar kuit. Op het moment dat het begint te tintelen, komt er ook een verschrikkelijke hoofdpijn opgezet. Maandag bij de osteopaat heeft ze me nagekeken en heb ik verminderde reflexen aan de linkerkant en moest ik doorverwezen worden naar neuroloog van haar. Zij heeft een net briefje geschreven voor de HA met het verzoek mij door te verwijzen.

Dus dinsdag een bezoekje aan de HA, deze vond dat ik eerst maar foto's moest laten maken van bovenrug en nek, want doorsturen naar de neuroloog hoefde nog niet, die stuurde je toch met dezelfde vaart terug anders.
Ik heb met nadruk gezegd dat het NIET kwam door val van het paard, en wat staat er op mijn rontgenformulier, daar val van het paard :+ :(

Afijn, foto's laten maken en vandaag hadden ze pas de uitslag. Ik heb verkalking tussen 2 of meerdere wervels. Ik weet niet of dit in mijn rug of in mijn nek zit. De tintelen worden steeds erger en de hoofdpijn ook.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er iets aan te doen of is het een kwestie van leren leven met die pijn?