Menstruele migraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Menstruele migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 07:03

Pfff, vannacht wakker geworden met een mega bonzende hoofdpijn achter mijn rechteroog. Al ibuprofen 600 genomen maar wilt absoluut niet werken. Dus ik dacht, eens kijken op internet naar dit soort hoofdpijn want zo erg heb ik het echt nog nooit gehad. Nu kom ik uit op menstruele migraine, dit zou eenzijdig zijn (klopt), kan misselijkheid (klopt) of braken met zich meebrengen. En het zou voorkomen net voor je menstruatie of de eerste dag van je menstruatie (klopt ook). Verder kan je gevoelig voor licht en geluid zijn. Dit kan ook wel kloppen, op bokt zitten enzo is niet erg bevoorderlijk.

Weet iemand iets wat je hier tegen kan doen, om het nog even een uurtje ofzo dragelijk te maken aangezien de dokter nu nog niet te bereiken is.

Aeris

Re: Menstruele migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:06

Het enige wat bij mij helpt is Spidifen, en een donkere kamer, en wachten tot het voorbij is...
Dus misschien nog een uurtje in bed liggen tot je de dokter kan bereiken?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:07

Helaas niet zo veel.

Ik heb het ook heel vaak met mijn menstruatie... Het enige wat mij helpt is op bed gaan liggen en ontspannen met je ogen... Of naar 1 ding kijken of je ogen dicht doen, maar dan ook niet bewegen... Dan is het bij mij nog wel draagbaar...

Ik krijg het gelukkig alleen meestal in de avond dus dan ga ik gewoon vroeg naar bed en volgende dag is het weer weg...

Als je nergens heen moet kan je ook proberen te gaan slapen...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:13

Ja heel bekend, ik heb het net voordat ik ongesteld word en net voor de eisprong. 2 keer per maand dus. Echt balen en er helpt bijna niks. En ik heb dan 3 dagen hoofdpijn.
Iets kouds op je voorhoofd leggen wil ook nog wel eens helpen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:17

Heel bekend maandelijks. Eerst 2 dagen achter rechteroog, dan 2 dagen links, dan breekt het door en ben ik er weer vanaf.
Het enige wat mij helpt is Imigran en dan in het donker liggen een half uur tot de Imigran aanslaat. Vervolgens helpt het 8 uur en kan ik weer functioneren.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 07:22

Liggen moet ik echt niet gaan doen, dan moet ik hard rennen naar de wc want dan is die misselijkheid echt niet te houden :s En liggend lijkt de hoofdpijn ook erger te zijn dan zittend. Pfff, ben dan nog wel niet super oud (24) maar in alle keren hiervoor heb ik hier nog nooit last van gehad :s

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 09:59

Gelukkig viel het allemaal wel weer mee, dacht vanmorgen echt even dat ik gek werd van de hoofdpijn. Om 9 uur naar de huisarts geweest en een prik gekregen tegen de misselijkheid. Daarnaast nog Imigran gehad en het gaat weer lekker :-)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:50

Komt zeker bekend voor, bij mij is het één of twee Saridon en dan ook in een donkere kamer liggen wachten tot het overgaat. 't Is inderdaad geen gewone hoofdpijn, maar je bent er kapot van. Fijn dat het alweer wat beter gaat.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:58

Weet niet of je de pil slikt, ikzelf heb er niet zo'n last van maar mijn moeder heeft
op een bepaald moment ook migrainne ontwikkeld tijdens de stop periode en
daar een hele tijd meegelopen tot ze las over hoofdpijn en de pil.Nu heeft ze een
andere pil en het komt eigenlijk niet meer voor. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn.
Sterkte en succes.........

Bij de Tuinen verkopen ze iets wat Michinel of zoiets moet heten en
dat schijnt ook te helpen bij Migrainne, altijd te proberen lijkt me.........

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:03

Je kan imigran bij de dokter aanvragen, zoals je nu ook hebt gekregen. Bij mij helpt het na 30 minuten al, terwijl ik eerder een hele dag op bed moest liggen. Ik heb nu ook geen hoofdpijn meer. Het enige nadeel van imigran vind ik de maagpijn die ik ervan krijg, maar het is nog altijd beter dan die nare vlekken voor je ogen en de erge hoofdpijn. Verder is maxalt ook een goed medicijn tegen migraine.

Oorzaken van migraine zijn bij iedereen verschillend. De een krijgt het van het eten van chocolade, de ander van stres en weer anderen van slapeloosheid. Je zou een hoofdpijndagboek bij moeten houden en eens goed naar je voeding moeten kijken.

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:06

Ik had hier toen ik de pil gebruikte ook altijd erge last van in mijn stopweek. Kon niet eens aan het werk zo erg was het.

Nu over gestapt op de NuvaRing. Heb nog wel hoofdpijn (helaas), maar het is veel minder erg als bij de pil!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 15:49

Nog steeds geen last van gehad vandaag dus hopelijk blijft dat ook zo. Als ik er echt vaker last van ga krijgen dan ga ik wel een dagboek bijhouden want zoals ik me vanmorgen voelde werd ik er echt niet vrolijk van. Ben wel blij dat die Imigran en die prik in mijn bil tegen de misselijkheid zo snel werkte :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:52

vaak helpt het dat als je maar even denkt dat het op komt zetten meteen een panadol plus neemt, dan voorkom je de ergste aanval....
als het iets is wat steeds terug keert raad ik je acupunctuur aan, hiermee is het bij mij helemaal over gegaan!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 15:59

Ok, dat is wel iets om te onthouden van die acupunctuur. Baat het niet dan schaadt het niet immers :-)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:02

dat dacht ik ook toen ik er aan begon en ik ben blij dat ik het gedaan heb!
ik had echt elke dag! last!
nu amper meer.....heel sporadisch 1 keer in de zoveel weken en dan is het meteen te stoppen
1 advies ga wel bij een goede dan krijg je ook het grootste deel van de cz terugbetaald

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:06

Ik woon in België dus dat zorgsysteem is weer heel anders ;-)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:08

ooo oke....
in elk geval is zonder migraine leven wel wat waard he :>)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:35

Cookies schreef:
Ja heel bekend, ik heb het net voordat ik ongesteld word en net voor de eisprong. 2 keer per maand dus. Echt balen en er helpt bijna niks. En ik heb dan 3 dagen hoofdpijn.
Iets kouds op je voorhoofd leggen wil ook nog wel eens helpen.

hier precies hetzelfde ook net voor ik ongesteld word. en idd ook rond de eisprong.
en die is het heftigst..
dit is trouwens voor het eerst dat ik van iemand hoor dat ze het ook tijdens de eisprong heeft.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:42

herbosch1987 schreef:
Het enige nadeel van imigran vind ik de maagpijn die ik ervan krijg, maar het is nog altijd beter dan die nare vlekken voor je ogen en de erge hoofdpijn. Verder is maxalt ook een goed medicijn tegen migraine.

ik had eerst ook imigran tabletten en idd migraine was direct weg , maar kreeg er idd ook vreselijke maagpijn van.
heb nu imigran zetpillen en moet zeggen dat ze goed helpen en dan ook geen maagpijn ;)
wat wel zo is is dat je erop tijd bij moet zijn met het innemen van de medicijnen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:40

Ik heb imigran, relpax, maxalt gehad. Niks helpt. Acupressuur, acupunctuur, edelstenen, meditatie, reiki, magnestiseren, kruidenpillen, homeopatie, magnesium, allemaal geprobeerd. Niks helpt. Ik gebruik nu ibu's om de ergste aanval tegen te gaan. Verder neem ik er nog wel eens cafeine bij. en dan gewoon wachten tot de 3 dagen hoofdpijn weer om zijn.