Ik leed en leid nog steeds aan de huidziekte Psoriasis, een vervelende huidziekte wat soms erg jeukt, schilfert en rood is. Vaak trekt het en brand het. Ik heb het nu weer in de hand met paardenmelk, maar ik moet nog wel elke dag Dermovate zalf smeren om de jeuk te verminderen. Nou is die jeuk pure genezings-jeuk door de paardenmelk, maar ze zeggen: jeuk is erger dan pijn, en dat is het ook echt
Nu heb ik dus doordat de plekken rozer, dunner en doorzichtig worden iets ontdekt. Ik wist wel dat mijn huid zo dun was geworden door de Dermovate zalf. Ik heb namelijk heel snel blauwe plekken en schrammen. Maar zo dun!
Overal waar de plekken zaten zie je echt alle aders lopen, ik geloof niet dat zo'n dunne huid gezond is
Ik heb ook overal al striemen en spataders (ik ben pas 18) Ben er al mee naar de huisarts gegaan maar die zegt dat er niets tegen te doen is (dat zei hij ook over mijn huidziekte, terwijl het weer een hele goede kant op gaat, ik ben bijna schoon
dus... Nou zei iemand: ''Je kan niet door iets op je lichaam te smeren je huid dik maken'' maar mijn huid is ook dun geworden door een smeerseltje.. Ra ra, wat valt hier in godsnaam tegen te doen
Zou mijn huid echt weer herstellen als ik helemaal stop met dermovate? Ik smeer wel om de dag baby lotion voor de extra gevoelige huid, maar dat helpt niet tegen de jeuk, meer tegen de schilfering en roodheid/brandende gevoel. Ik zal dus flink op me kiezen moeten bijten en de paardenmelk capsules helemaal zijn werk laten doen... Wat niet mee gaat vallen, want soms is de jeuk echt niet om aan te voelen! Ik heb geen bad, maar ik heb welleens zee zout voor onder de douche gebruikt en dat werkt inderdaad ook wel een beetje kalmerend
Genoeg water drinken en veel met vaseline of baby-olie insmeren dus