Hoelang duurt het voor je ongesteld word na stoppen pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Hoelang duurt het voor je ongesteld word na stoppen pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:46

Jaja.. vreemde vraag misschien, maar ik was een jaar aan de minipil,
Dus al bijna een jaar niet meer ongesteld geweest. (je hebt geen stopweek)

Nu vergeet ik de pil de laatste tijd steeds vaker, en wil ik het mirena spiraaltje, zodat ik gewoon helemaal niet hoef na de denken!

Nu lijkt het me fijn ervoor even ongesteld te worden. oftewel.. ik ben alvast gestopt met de pil, en wacht nu tot ik ongesteld word.
Ik heb nu al 4 dagen niet geslikt.

Hoelang duurt het voordat ik ongesteld word? ik dacht dat dat direct als je stopte al was ofzo..

zavander

Re: Hoelang duurt het voor je ongesteld word na stoppen pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:49

nee ik wordt als ik de pil slikt en stop ermee.
word tik na 3 dagen pas ogesteld maar da tis bij ierdereen verschiilen

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:50

meestal na 2 of 3 dagen
Je kan ook eventueel je pil naast je bed op een kastje leggen, als je gaat slapen of als je wakker word zie je m liggen en denk je er dus veel sneller aan(tenminste, ik vergeet hem hierdoor nooit meer!)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:54

Het zou mij niks verbazen dat je lichaam nu van slag is. Ik hoor van vele ook dat als ze stoppen om bv zwanger te raken het ook erg lang duurt voordat de menstruatie cyclus weer op gang komt.
Dus kan wel even duren misschien.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:54

Klijntjuh schreef:

Nu vergeet ik de pil de laatste tijd steeds vaker, en wil ik het mirena spiraaltje, zodat ik gewoon helemaal niet hoef na de denken!

Nu lijkt het me fijn ervoor even ongesteld te worden. oftewel.. ik ben alvast gestopt met de pil, en wacht nu tot ik ongesteld word.

Hoelang duurt het voordat ik ongesteld word? ik dacht dat dat direct als je stopte al was ofzo..

mirena spiraaltje doet verschrikkelijk zeer om te laten zetten en vooral als je nog geen bevalling hebt gehad.
Heb er namelijk ook 1tje laten zetten 2 jaar voor mijn bevalling en deed verschrikelijk zeer en na 2 weken heb ik hem eruit laten halen omdat hij zeer bleef doen.Dus geen goede ervaringen heb ik ermee

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:55

jelledaantje schreef:
Klijntjuh schreef:

mirena spiraaltje doet verschrikkelijk zeer om te laten zetten en vooral als je nog geen bevalling hebt gehad.
Heb er namelijk ook 1tje laten zetten 2 jaar voor mijn bevalling en deed verschrikelijk zeer en na 2 weken heb ik hem eruit laten halen omdat hij zeer bleef doen.Dus geen goede ervaringen heb ik ermee

Oef.. das niet fijn!

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:56

Ik slik hem altijd voor ik naar bed ga, als ik dan 's nachts stop dan ben ik 2 dagen later in de ochtend ongesteld. Maar als je al een jaar niet ongesteld bent geweest moet je lichaam misschien nog even wakker worden. :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:59

ja precies, vandaar dat ik ook zo duidelijk mini-pil en doorslikken enz vertel hihi ;)

Pil naast mijn bed werkte niet, wegens mijn onregelmatige slaapritme, en je de pil elke dag op hetzelfde tijdstip moest nemen. (minipil)

Ik zette mijn telefoon-wekker om 17:00u, maar toch drukte ik hem soms weg, of is mijn strip kwijt enz... dus ik wil het gewoon niet meer! ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:06

Ik wil graag even ingaan op het spiraal zetten. Ik heb dan het koperspiraal en het zetten was wel pijnlijk maar het was maar even en het is prima te doen zelfs zonder pijnstilling.
Je lichaam moet eraan wennen en het vrij logisch dat je er na 2 weken nog last van hebt.
Het is een heel gevoelig deel! Elk lichaam is anders en de een heeft nu eenmaal meer tijd nodig om eraan te wennen dat de ander. Mocht je er last van hebben haal hem niet te snel eruit. En weeg het tegen mekaar af. Ik heb rond mijn menstruatie er ook last van maar daar staat het koperspiraal om bekend. Maar dat weegt eigenlijk niet op tegen al die andere dagen dat is beschermd ben zonder hormonen. Die 2 dagen overleef ik dan wel.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:07

Ik had meteen weer een normale cyclus, dus 2 weken wachten. Voor de meeste meiden is het dus 3 weken wachten ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:11

Klijntjuh schreef:
Pil naast mijn bed werkte niet, wegens mijn onregelmatige slaapritme, en je de pil elke dag op hetzelfde tijdstip moest nemen. (minipil)

Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat als je hem binnen 12 uur na de eigenlijke tijd inneemt de werking niet verminderd is (tenminste, bij die van mij) Ik neem hem dus altijd tussen 9 en 11, probeer op 10 uur te mikken ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:11

edit; verkeerd gelezen :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:13

odetteke schreef:
Klijntjuh schreef:

Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat als je hem binnen 12 uur na de eigenlijke tijd inneemt de werking niet verminderd is (tenminste, bij die van mij) Ik neem hem dus altijd tussen 9 en 11, probeer op 10 uur te mikken ;)

Met mijn pil en mijn gewicht maakt het heel veel uit ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:15

Ik slikte hem als ik ging slapen, de ene keer was dat om 21.00 uur, de andere keer om 2.00 uur, nooit problemen gehad. Werd altijd 4 tot 5 dagen na de laatste pil ongesteld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:27