Clearblue

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Clearblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:24

Ja ik vind het wonderbaarlijk, de zwangerschaptest van clearblue en dan de nieuwe..
die ook aangeeft hoe lang je al zwanger bent.
Maar ik ben écht heel benieuwd, naar hoe zo'n test dat kan lezen?

Normaal kan alleen een laborant dat zien toch?

odetteke

Re: Clearblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:29

Het kan de hoeveelheid hormonen lezen. De hoeveelheid neemt hormonen neemt enorm snel toe de eerste tijd dat je aan de hand daarvan vrij nauwkeurig kunt berekenen hoe ver je bent.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:32

Oké.. hoe verzinnen ze het :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:55

Ja, de test kijkt gewoon naar de hoeveelheid HCG in je urine. Aan de hand daarvan kijkt de test hoever je ongeveer bent.

Al heb ik er wel mijn twijfels bij. Toen ik 8 weken zwanger was (bleek later) heb ik een normale clear blue gebruikt en deze gaf gewoon negatief aan. Het controlevenster was wel oké en ik had ochtendurine gebruikt. Ook tweede negatief. Pas met bijna 10 weken testte ik positief ... raar hé?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:01

Dat is apart zeg :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:28

Toevallig heb ik hem gebruikt een paar weken geleden, ik zie zelf het nut er niet zo van in, hij meet tot max 5 weken zwangerschap en dat is niet erg veel. Imo kun je evengoed een normale test gebruiken, vind zowieso dat digitale op een of andere manier minder betrouwbaar :+

Bij mij gaf hij aan meer dan 5 weken terwijl ik op dat moment nog net geen 5 weken was dus erg nauwkeurig is dat ook niet. Maar elk mens is anders natuurlijk, de een produceert meer hormonen dan de ander, ook daarom zie ik de meerwaarde niet zo. Je kunt evengoed van je laatste menstruatie uitgaan, dan weet je het ook en hou je een 10tje over voor een doos chocola :+