Een gaatje.. Hoe voelt dat..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Een gaatje.. Hoe voelt dat..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:24

Misschien een hele domme vraag _O-

Maar ik heb nog nooit een gaatje ofzo in mijn tanden gehad.. (goed excuus om het niet te weten dus :D ) Nu heb ik rechts bij mijn achterste kies toch best wel pijn, al 3 dagen.. Als ik er druk op zet door te kauwen ofzo voelt hij vrij gevoelig aan. Alleen waar mijn twijfels liggen is, als ik ga flossen..; Ik heb opal pix om te 'flossen' dat zijn plastic flexibele tandenstokers (http://www.smilewarehouse.com/images/pr ... 005-lg.jpg) Als ik dus dat stokertje tussen mijn twee kiezen doe, doet het vooral pijn aan mijn tandvlees.. Heb het vaak wel gevoelig/ontstoken, maar nu is het echt heel gevoelig..

Tuurlijk is het verstandig om de tandarts te laten kijken, maar daar fiets ik niet zo heen.. (ook geen roteind, maar moet er wel even voor in de trein)
De eerste dag zat ik er overigens veel aan/mee te 'spelen' maar nu 2 dagen niet.. Het is wel iets minder geworden gisteren daardoor, maar vandaag eigenlijk hetzelfde.. Ik heb het vermoeden dat het dus ook makkelijk bij het tandvlees kan zitten, maar iemand een idee wat het zou kunnen zijn..?
En iemand die het gevoel van een gaatje kan beschrijven..? :+

Sammetje_

Re: Een gaatje.. Hoe voelt dat..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:28

Gaatje doet pijn bij koud eten, warm eten, zoet, kauwen. Is maar net hoe diep het gaatje is. Toch zou ik even naar de tandarts gaan want er te lang mee lopen (zeker als het een gaatje is) maakt het alleen maar erger :)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:07

gaatjes doen opzich geen pijn
pas als het door het glazuur is van je kies/tand
en als het bij je zenuw komt is het nog pijnlijker want dan moet je zenuw dood worden gemaakt en das geen pretjee want dan lig je zo een uur op de tandarts stoel voor een endobehandeling(wortelkanaalbehandeling)
dan moeten al je wortels schoon worden gemaakt van die kies en dat duurt wel even voor dat klaar is
en als je helemaal pecht hebt en er zit een ontsteking die niet weg wil met de wortelkanaalbehandeling dan mag je naar het ziekenhuis voor de kaakchirurg en dan boren ze een stuk van je kaakbot weg en halen de ontsteking weg en maken het dan weer dicht met een soort cement en hechten het tandvlees weer goed en dan maar hopen dat het allemaal goed is en er weer kaakbot aan groeit anders is het kiesje eruit.

gewoon even bellen met de tandarts
kan ook wel zijn dat je tandvlees echt heel erg ontstoken is omdat er iets tussen je kiezen zit in de 3 hoekige ruimte dat dat is gaan irriteren.

Succes;);)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:39

Dit heb ik ook af en toe. Ik poets niet altijd netjes m'n tanden en opgegeven moment trekken ze het niet meer:P
Dan poets ik dus ff heel trouw (en idd goed je tandvlees poetsen) en net zolang tot het poetsen zelf geen pijn meer doet.

Na een paar dagen was het over^^

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:53

SummerLess schreef:
gaatjes doen opzich geen pijn
pas als het door het glazuur is van je kies/tand
en als het bij je zenuw komt is het nog pijnlijker want dan moet je zenuw dood worden gemaakt en das geen pretjee want dan lig je zo een uur op de tandarts stoel voor een endobehandeling(wortelkanaalbehandeling)
dan moeten al je wortels schoon worden gemaakt van die kies en dat duurt wel even voor dat klaar is
en als je helemaal pecht hebt en er zit een ontsteking die niet weg wil met de wortelkanaalbehandeling dan mag je naar het ziekenhuis voor de kaakchirurg en dan boren ze een stuk van je kaakbot weg en halen de ontsteking weg en maken het dan weer dicht met een soort cement en hechten het tandvlees weer goed en dan maar hopen dat het allemaal goed is en er weer kaakbot aan groeit anders is het kiesje eruit.

gewoon even bellen met de tandarts
kan ook wel zijn dat je tandvlees echt heel erg ontstoken is omdat er iets tussen je kiezen zit in de 3 hoekige ruimte dat dat is gaan irriteren.

Succes;);)

Ik word echt heel bang van jou verhaal :o :P haha

Ik zou gewoon als je last blijft houden even naar de tandarts gaan. Ik heb heel vaak last als ik iets zoets eet of als ik iets warm of koud eet, maar heb dan toch geen gaatje. Kan misschien gewoon wat gevoelig zijn.

Je kan ook altijd even telefonisch contact opnemen met je tandarts en hun advies vragen.