Au,Au,au kiespijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Au,Au,au kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:11

Pff heb toch zo'n kiespijn he paracetamol enz helpt niet, wie heeft de gouden tip? behalve naar de tandarts te gaan?

Mri

Re: Au,Au,au kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:14

heb je kruidnagels in huis?
deze op je kies/in je gaatje of tegen je kies aan houden.
Verlicht de pijn een beetje :j

geleerd van mn oma :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:22

ahh handig zo'n oma ik zal het eens proberen

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:23

heb je geen ibuprofen of dyclovenac ofzo? dat is ontstekingsremmend!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:55

ff spoelen met wat alcholol, whiskey, jenever zoiets wil nog wel wat verlichting geven.
Sterkte, kiespijn is het ergste wat er is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:28

Ik wil niet banketstaaf doen, maar je hebt dikke kans dat er toch echt wat mis is met de desbetreffende kies. En dan helpt een kruidnagel en een asprientje echt niet om het probleem op te lossen. Dus zeg ik toch: morgen naar de tandarts. Sterkte, kiespijn is heel vervelend.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:33

Ik had vrijdag en zaterdag heel erge kiespijn en ben zaterdag naar een festival geweest. Heb daar best wat gedronken, ben nu gewoon van de pijn af.. Wellicht is alcohol voor nu een oplossing ;)

Voor nu een asprientje en morgen snel naar de tandarts! Kiespijn is zó vervelend!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:39

Alcohol spoelen en ibuprofen slikken en soms helpt het om het tandvlees van de desbetreffende kies te masseren met je vinger.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:41

hey helpt ook om ibuprofen met paracetamol te mixen (of een ander wat onschuldige pijnstiller) volgens mijn docter werken bijv. 1 ibuprofen + 1 paracetamol als 3 van elk individueel (en ja, uit ervaring weet ik dat het helpt)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 05:49

Heb zelfs laatst ook flinke kiespijn gehad door een ontstoken zenuw, maar kon niet gelijk terecht bij de tandarts (en durfde eig ook nog niet). Heb het een hele tijd rustig weten te houden met kruidnagelolie. Dat had ik toevallig in huis omdat ik het gebruikt had tegen wespen. Moet er wel bij zeggen, dat je kruidnagelolie nooooooooooit zomaar in je mond moet gieten, het is etherische olie en dus heel, HEEL erg sterk!!! Je moet 1 enkel druppeltje nemen en dat mengen met een theelepeltje zonnebloemolie. Daar voorzichtig de zere kies mee poetsen, pas op want dan is het nog een vrij sterke smaak. Maar de pijn is dan vaak wel direct weg. Bij mij wel telkens in elk geval. Ik had dit geprobeerd omdat ik geen ibuprofen kan gebruiken (maagproblemen)

Niet doorslikken!

En natuurlijk WEL naar de tandarts gaan.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 06:32

ik had het vorig jaar ook, en heb er 2 weken mee gelopen werd snachts zelfs wakker van de pijn, had al een heel doosje ibuprofen op, 4 keer de maximale dosis en nog werkte het niet.
de tandarts wilde me niet helpen, ik moest me eerst inschrijven en bla bla bla. pas toen ik echt boos werd en tegen ze uitviel en zei dat ik een heel doosje ibo op had werd ik eindelijk geholpen.

sterkte ermee, kiepsijn is de ergste pijn die er is.
spoelen met waterstofperoxide 3% klein beetje in een glas, en 2 of 3 keer de hoeveelheid water op doen om te verdunnnen, zo lang mogelijk in je mond houden en spoelen, niet slikken!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:51

Ik heb ook erg last gehad van mijn kies en kaak, ben er toen zo snel mogelijk mee naar de tandarts gegaan, direct antibiotica gekregen en inderdaad spoelen met waterstofperoxide (kun je gewoon bij je apotheek kopen). De spoeling die ze daar verkopen hoef je niet te verdunnen :)
Helaas ging het bij mij om een ontstoken verstandskies en nu kan ik a.s. donderdag naar de kaakchirurg :Y)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:55

Mijn vriend kauwt meestal zijn paracetamol kapot op zijn pijnlijke kies, en dat helpt al veel beter als eentje slikken!

Ibubrofen en paracetamol mag je nooit samen nemen zei mijn huisarts trouwens, ivm de samenstelling.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:57

misschien moet je wel een zenuwbehandeling,en hoe langer je wacht,hoe minder goed straks de verdoving werkt....ik heb al eens liggen janken ondanks de verdoving verschrikkelijke pijn.
sommige dingen gaan niet vanzelf over.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:09

samantha21 schreef:
Mijn vriend kauwt meestal zijn paracetamol kapot op zijn pijnlijke kies, en dat helpt al veel beter als eentje slikken!

Ibubrofen en paracetamol mag je nooit samen nemen zei mijn huisarts trouwens, ivm de samenstelling.

Is dat zo ?? :o
ik slikte het altijd samen, omdat het dan tenminste werkt. Wel gewoon tegen de arts gezegd, maar nooit te horen gekregen dat je dat niet tegelijk mag slikken.
Tegenwoordig heb ik wat sterkers (tramadol) en heb ik geen "cocktails" nodig.

Edit: samantha, je bent toch echt verkeerd geinformeerd...

Citaat:
Kunnen ibuprofen en paracetamol gecombineerd worden?
Gaan ibruprofen en paracetamol samen? Ik heb van de doktor ibruprofen voorgeschreven gekregen voor een tandvlees ontsteking, maar de pijn was zo erg dat ik er twee paracetamol bij heb ingeslikt toen de werking van ibuprofen niet merkbaar was.

Antwoord apotheker
Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Bij een tandvleesontsteking kan daarom beter ibuprofen gebruikt worden vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt. (HK)

Je moet dus alleen wel van een andere dosering uit gaan, niet de max dosering per dag.
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... on&id=9237

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:24

je moet alleen wel uitkijken met ibruprofen, want het is best een heftig middeltje. Vind het ook raar dat het in NL nog steeds zonder recept te krijgen is, want dat is in de meeste andere land niet zo. Ik mag het van mijn huisarts niet eens gebruiken. Er zitten erfelijke hart en vaatziekten in de familie en ibruprofen en hart en vaat ziekten zijn geen goede combi. Is vorig jaar geloof ik ook programma op tv over geweest.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:59

Ik heb voor 1 september een afspraak bij de tandarts staan, kiespijn is inmiddels al weg.. blijkt een stuk van mijn vullig zijn afgebroken :s

Frouk is dat zo? ik slik best vaak ubruprofen (en helaas hart en vaatziektes in de familie)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:55

Alleen vanwege je maag al zou je moeten uitkijken met ibuprofen. Het is ontzettend zwaar op je maag, en je kunt er als je er teveel van slikt ook maagbloedingen van krijgen (van echte asprinine trouwens ook). Paracetamol is vriendelijker voor je maag, maar dan weer veel zwaarder voor je lever ... en moet je sowieso NOOIT combineren met alcohol. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch liever paracetamol nemen ipv ibuprofen.

Pijnstillers moet je eigenlijk echt alleen nemen als het niet anders kan en ook niet meer dan echt noodzakelijk is.