piercing bij een 13 jarige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

een 13 jarige met een piercing, kan dat?

ja, tuurlijk, waarom niet
12 (8%)
ja, zolang ze er maar van bewust zijn wat er kan gebeuren (uitgroei, ontsteking enz.)
32 (21%)
nee, 13 is te jong
84 (57%)
nee, piercing vind ik zo en zo niet mooi
17 (11%)
anders, namelijk...
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 147

Anoniem

piercing bij een 13 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:54

hoi :wave:
ik vroeg me af wat jullie van een 13 jarige met een piercing vinden.
ik ben zelf 13, vind een wenkbrauw piercing wel tof maar ik doe het (nog) niet, vind 13 wel een beetje te jong en ik heb ergens gelezen van hoe jonger je bent, hoe sneller hij uitgroeit. vind k zonde! dicht bij mij zit wel een piercer die het vanaf 13 jaar doet, daar ligt het niet aan, volgens mij is dat ook een redelijk goede, maar ik vind 13 gewoon té jong.
wat is jullie menig hierover? a.u.b. niet kattig reageren, ik doe het voorlopig echt niet, ben alleen maar benieuwd naar jullie menigen.
:evaw:

edit: ik heb nu ook al 3 gaatjes per oor (wel allemaal in het vlees, past net aan), de laatste mogt er 31 december 2008 precies, eruit
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-09 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Re: piercing bij een 13 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:56

Oorpiercings vind ik kunnen, maar iets anders niet. Met name in het gezicht of navel. Overigens vind ik wenkbrauwpiercing bij 9 vd 10 mensen spuuglelijk, je smaak kan veranderen en als je piercing uitgroeit of je hem eruit haalt kan je een littekentje overhouden.

Dobel

Re: piercing bij een 13 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:57

op het gezicht vind ik het bij zon jong meisje al snel erg aso overkomen en word je er wel op aangekeken (later met werk ect.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:59

Nee, ik vind een dertienjarige te jong om die keuze te kunnen maken. Die hebben nog geen enkel besef van wat hun uiterlijk doet in communicatie, beeldvorming etc.

Toegevoegd:
Ik heb het dan over piercings in het gezicht, in wenkbrauw, neus, lip of wang.
Oren en navels laat ik even buiten beschouwing, ik heb de indruk dat dat veel meer "maatschappelijk geaccepteerd" is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:00

ja, zolang ze er maar van bewust zijn wat er kan gebeuren (uitgroei, ontsteking enz.)

vind het niet zo'n ramp, met m'n dertiende had ik een piercing boven in mijn oor
als dat een piercing is?!
maar net als een navel- of tongpiercing ofzo vind ik niet kunnen bij iemand van 13
zowieso houd ik niet van piercings in het gezicht
oh ja ik heb een tongpiercing :+

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:00

Ik heb mijn navelpiercing laten zetten toen ik 13 was. Heb daar veel voor moeten zeuren bij pa want die wilde het niet, ma vond het goed. Ik liep nooit met buiktruitjes dus echt showen deed ik 'em toch niet. Dus ik heb hem gehaald en heb hem jaren later nog steeds. Geen spijt van hoor.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:02

Ik vind het ook niet echt slim om als 13 jarige al een piercing te nemen. Je beeld van hoe het over komt en van hoe het is over een jaar of wat als je wilt gaan werken is vast nog niet gevormd.
Ben bang dat je er dan later spijt van krijgt.

Ben zowiezo voorstander van dat je pas mag piercen tot je 18e met toestemming van je ouders.

Ik mocht vroeger nooit een piercing. Heb een paar jaar terug op mijn 26e toch een navelpiercing genomen waar ik erg blij mee ben. Maar ben niet voor zichtbare piercings in bv je gezicht.
Vind het vaak toch wat asociaal overkomen.
Ik heb hem voor mezelf en niet voor een ander, vandaar een niet opvallende plek.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:03

Ik ben het eens met sonja. Ik denk inderdaad dat je verstandig bent als je een paar jaar wacht. Bewust zijn van wat er kan gebeuren (uitgroei ed) is belangrijk natuurlijk, maar is zo uitgelegd. Bewust zijn van hoe anderen je ervaren en wat voor impact het heeft op anderen is iets wat je niet uit kunt leggen. Dat moet je voelen en je moet eerst jezelf goed genoeg kennen denk ik voor zo een keuze maakt, dus ts: thumbs up for you ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:05

ik had op mijn elfde al 7 gaatjes in mijn oren, allebei de oren 3 onderin en in mijn rechteroor 1 bovenin.(geen grote ringen, dus verder niet heel asociaal ofzo) op mijn dertiende een navelpiercing (inderdaad net al Suuzert ook niet vaak met buikentruitjes enzo) maar ik ben inderdaad ook niet zo weg van piercings in het gezicht.. tongpiercing heb ik wel.. maar die valt niet zo op.. maar als jij het leuk vind.. waarom dan niet op de dertiende.. als je hem niet meer leuk vind is hij er zo weer uit!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:05

ik had heel jong al twee gaatjes in me oor en ik was ook NET 13 toen ik mijn navelpiercing kreeg maar dat is een piercing die je niet in het zicht heb, behalve in bikini. me vader wilde het eerst ook niet maar ik wilde het zo graag.
maar zichtbare piercings in je gezicht hou ik totaal niet van, behalve tond piercings, die wil ik ook nog, maar ik durf het niet :P

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:07

Toen ik net dertien was heb ik stiekem een lippiercing laten zetten
Geloof me maar : op je dertiende overzie je de gevolgen niet

Nu is de maatschappij wel veranderd en kijkt men heel anders aan tegen piercings dan toen ik hem liet zetten 13 jaar geleden
Toch is het mogelijk om tegen weerstand aan te lopen en dat hoor je niet op je dertiende te ervaren

Een niet zichtbare piercing denk ik iets anders over
Laatst bijgewerkt door Zappa op 24-08-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:07

woow gelijk heel veel reacties :P

maar het is eigenlijk precies zoals ik verwachte ;) ik wil er voorlopig nog echt niet een hoor! maar ik vind het er gewoon mooi uitzien, als ik er een laat zetten (lees, over minimaal 3 jaar ;) ) doe ik het ook voor mezelf!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:09

Ik had toen ik 13 was een navel laten zetten, en helemaal geen spijt van :n Je ziet hem alleen als ik in bikini loop. Pa en ma vonden het goed :)

zydeco schreef:

Nu is de maatschappij wel veranderd en kijkt men heel anders aan tegen piercings dan toen ik hem liet zetten 13 jaar geleden
Toch is het mogelijk om tegen weerstand aan te lopen en dat hoor je niet op je dertiende te ervaren

Ik vraag me af hoe jij dat ooit voor elkaar heb gekregen? Tot je 16de heb je toestemming van je ouders nodig, en die moeten dan mee naar de piercer. ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:11

Ik had op mijn 11e een neuspiercing, op mijn 13e navel en tong.
Navel is inmiddels al 4x uitgegroeid dus daar begin ik niet meer aan, neuspiercing ben ik s'nachts een keer verloren en tong zit er nog steeds. :)
Ik vind het wel kunnen, zolang je de risico's eraan maar beseft en je ouders er achter staan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:12

edit; fout fout fout. :(

Maar reactie op het stiekem lippiercing laten zetten, het kan wel.
Ik heb het gedaan op mijn 14e, genoeg piercers die niet om legitimatie vragen.
Maarof het dan ook goed gebeurt is een 2e.

edit: het valt me nu ook op dat ik zeer tegenstrijdig ben met mezelf, maar mijn lippiercing is toendertijd fout gegaan, dus ik heb er van geleerd. Ik wil mensen er alleen op wijzen dat fouten er zijn om gemaakt te worden en niet om in tegenstrijd te gaan met je ouders. :)
Laatst bijgewerkt door PureSG op 24-08-09 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:13

Mee eens (aarbeitje_) en de ene 13 jarige is de andere niet ;)

Ik wil ook nog wel een tong, maar dat vind ik toch net wat anders := Als ie onsteekt zit dat wel op ene lekkere plek, maar niet heus :=

Aranel

oorbellen vind ik prima kunnen maar piercings in het gezicht of navel.. (of nog erger := ) vind ik niet kunnen :n

Jespri

Ik was 14 toen ik me navel piercing kreeg en 15 toen ik me tongpiercing liet zetten..
Ik vind het niet te jong als je er zelf maar achterstaat en weet wat er kan gebeuren.

Ik kan niet tegen staal/metaal/zilver/ijzer/goud in me lichaam. dus ik wist dat mijn piercings ook veel problemen gingen veroorzaken!
Navelpiercing duurt meestal 4 tot 9 maanden en ik ben bijna 1 jaar zoet geweest voordat hij helemaal genezen was en nu nog als ik ziek ben (griep of iets) raakt hij weer onstokken.

Tongpiercing duurt meestal 4 tot 6 weken ik ben een half jaar zoet geweest voordat hij helemaal genezen was. en ik moest hem der uithalen van de artsen (kon uit eindelijk namelijk niet meer eten en drinken, water voelde als kokend heet water)
Maar heb hem ingehouden en er echt tegen gevochten nu ben ik dus genezen maar bij keelontstekking of iets is hij ook gelijk weer ontstokken..

Kijk met zulke dingen moet je ook rekening houden!
In je gezicht zou ik wel oppasen het is moeilijk werk vinden namelijk!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:14

aarbeitje_ schreef:
Genoeg piercers die het doen zonder om je legitimatie te vragen en zonder je ouders toestemming.
Het kan dus wel.

Oh echt? := Dat wist ik niet. Ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt kunnen verbergen :P
Laatst bijgewerkt door Kwal op 24-08-09 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:15

ik vind 13 jaar eigenlijk ook nog te jong..me zusje heeft voor dr 15e verjaardag een navelpiercing gekregen..gelukkig kan je piercings er nog uithalen als je het niet meer wil..tattoos zitten er voor je hele leven..zelf heb ik 4 piercings en 4 tattoos maar ik ben bijna 21 ;) haha
TS als ik jou was zou ik het nog niet doen..wat als je ouders het niet willen?wat als je een flinke ontsteking krijgt? er is trouwens ook een speciaal topic voor piercings, even de zoekfunctie gebruiken :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:16

xDonja schreef:
Ik had toen ik 13 was een navel laten zetten, en helemaal geen spijt van :n Je ziet hem alleen als ik in bikini loop. Pa en ma vonden het goed :)

zydeco schreef:

Ik vraag me af hoe jij dat ooit voor elkaar heb gekregen? Tot je 16de heb je toestemming van je ouders nodig, en die moeten dan mee naar de piercer. ;)

Nope geen toestemming nodig gehad , sterker nog het is gebeurd bij 1 van de bekendere piercers
Denk dat het meehielp dat ik er op mijn 13 de uitzag als 20

Inmiddels ben ik een aantal jaar , piercingen en tattoeages verder (eerste tattoo trouwens op mijn 14 e) maar al die piercings en tattoo's heb ik ook nooit meer bij die piercer laten zetten
Moet wel zeggen het is al erg lang geleden en ik weet niet hoe de toezichten toen waren

Daarom kan ik gewoon redelijk uit ervaring zeggen dat je deze keuze's niet geheel bewust kunt overzien als 13 jarige
Ik heb bijvoorbeeld heel veel spijt van de eerste tattoo
TS ik vind dat je er goed over nadenkt en nog maar even lekker wachten wie weet wil je dit helemaal niet meer op je 16 e
Laatst bijgewerkt door Zappa op 24-08-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

xDonja schreef:
aarbetje_ schreef:
Genoeg piercers die het doen zonder om je legitimatie te vragen en zonder je ouders toestemming.
Het kan dus wel.

Oh echt? := Dat wist ik niet. Ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt kunnen verbergen :P

Niet. :+ Maar dat gebeurt wel ja. De piercer waar ik toendertijd heenging vond het al prima als je er een beetje als 16 uitzag geloof ik. De piercer waar ik nu kom vraagt me wel altijd om legitimatie of een ander bewijs dat ik 16 ben. :)

Equidea

Mijn kind zou de deur pas weer in mogen komen als ze dat ding uit haar lichaam haalt.
Dat je dat wilt als je 18+ bent is goed, maar daarvoor niet.
Op oorgaatjes na.

Anoniem

ja, ik krijg mijn ouders ook echt niet zover om toestemming te geven voor een piercing hoor (tenminste, nu)! die 3 gaatjes per oor (in totaal dus 6) die kon ik laten zetten zonder toestemming omdat dat gewoon vlees was, heb ze ook laten zetten als ik met vriendinnen naar de stad ging, maar ik vertelde het wel aan mijn ouders en die vonden dat wel goed. maar mijn moeder kent ook iemand waarvan het kraakbeen in het oor ontstoken was en dat oor was helemaal weggerot... hoe ze dat voor elkaar kreeg weet ik niet hoor ;)

edit: ik lees dat mensen toch denken dat ik er nu een wil, maar dat is echt niet zo! en zoekfunctie is al helemaal uitgepluist ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-09 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:17

toen ik op mijn 16e mijn eerste piercing liet zetten moesten mijn ouders een formulier ondertekenen..maar idd niet iedere piercingboer vraagt daar om..