Pijn aan scheenbeen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Pijn aan scheenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:45

Omdat ik het echt wél beu ben en misschien de bokkers een idee hebben wat 'k heb, zet ik hier maar op 't forum!
Natuurlijk ben ik er al over aan het denken om naar een dokter te gaan, en dat komt er ook van ;)
Eventjes uitleggen wat ik heb/voel.
Soms, op onregelmatige momenten, heb ik pijn aan mijn scheenbeen.
Het gaan denk ik niet om het bot zelf, maar ofwel rond het bot, ofwel in het bot.
Het voelt aan als een doffe steek en ik heb er soms lang last van(5 min) en soms maar eventjes (20 seconden)
Ik heb het soms ook als ik paardrij, maar zeker niet altijd! ik kan ook nog gewoon doorrijden dan, en ik kan er ook op staan als het pijn doet.
Druk van buitenaf doet geen pijn en de plats is ook niet gevoelig, rood, gezwollen..
Omdat ik geen flauw idee heb wat 't is, en ik er ook niet 'van dood ga' ben ik tot nu toe nog niet naar de dokter geweest, ik heb er eigelijk al last van in juni, maar met de examens denk je er ook niet steeds aan..
Enige bokker die een idee heeft van wat ik zou kunnen hebben?

Ayasha
Blogger

Re: Pijn aan scheenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 02:07

Ik heb het ook aan een scheen ;) Nu heb ik daar ook iets zitten dat er niet hoort te zitten maar ben er nooit mee naar de dokter geweest :o Het is bij mij ook enigszins gevoellig (op het pijnlijke af) als je er op drukt overigens... Ik vermoed nog altijd dat die keer dat die shetlander me tegen een boom parkeerde weinig goeds gedaan heeft aan mijn scheenbeen := Ben dus ook benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn, het niet extreem pijnlijk maar wel erg irritant als ik zo'n "moment" krijg. Vind het ook moeilijk om er mee naar de dokter te gaan gezien ik niet echt kan voorspellen wanneer het gaat komen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 02:42

Ik heb het dus ook al heel lang. Zelf op het moment zeg het net tegen iemand. Zo een rare pijn is dat. Naja echt pijn is het ook niet meer een zeurend gevoel?

Ik ben trouwens al jaren uitgegroeid, ben wel groot.

Zou het anders misschien groeipijn kunnen zijn?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:11

Ik heb voor jaaaren geleden ook heel erg last van pijn achter/naast mijn scheenbeen gehad, zo erg dat ik niet meer kon hardlopen. (ik voetbalde toen heel fanatiek)
Ben toen naar huisarts geweest en had beenvliesontsteking.. moest met fisio beter worden.

Hier had ik snel de lol af en ging vanzelf over.. (was toen gestopt met voetballen)
Ik merk af en toe nog wel es dat het een periode gevoelig is.
Ook als ik met mijn benen over elkaar zit krijg ik wel es die steken in/bij mijn scheenbeen.

Hier staat een hele beschrijving:

http://www.fysio-groningen.nl/artikelen ... tikel_id=6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:25

Ik heb iets soortgelijks gehad toen ik nog fanatiek aan volleyball deed; bleek een botvliesontsteking te zijn. Irritatie door bepaalde springoefeningen die doorsloeg in een ontsteking omdat ik zo vaak achter elkaar speelde (3x per week) dat het geen tijd kreeg om te herstellen.
Een paar weken rust, betere sportschoenen en iets ander trainingsschema hebben het voor mij heel simpel opgelost.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:57

Het is inderdaad zeurende pijn, zeurende, doffe pijn om wat preciezer te zijn.
Bij een beenvlies ontsteking is de plaats zelf toch meestal gevoelig? en dan heb je toch pijn als je erop duwt? Want daar heb ik geen last van..
Zo intensief sport ik niet, 't is net nu, dat ik veel paardrij en minder loop/honkbal/ *schoolsport* dat ik er last van heb, maar als het door het paardrijden zelf zou komen, zou ik er toch last van hebben als ik echt aan het rijden ben?
Groeien? Haha, ik ben al 3 jaar 1m60, zou me verbazen als ik nu nog groei :P maar 't zou natuurlijk kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:58

Nee bij mij deed het geen zeer als ik op mijn scheenbeen duwde. Het was meer de "dreun" van het lopen zeg maar. Bij gewoon lopen zeurde het wat, maar bij hardlopen en springen deed het gewoon zeer bij het neerkomen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:43

hmm, nee dat is 't niet, ik kan gewoon lopen en dan ineens even pijn krijgen, maar ook als ik gewoon in de zetel lig heb ik er last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:46

Dat klinkt niet als mijn ervaring met botvlies in ieder geval. Bij degelijke pijn zou ik aan spierkrampen oid denken, maar dat is het dus ook niet?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 16:31

nee, ik denk niet dat je veel spieren hebt VOOR je scheenbeen :P en het is ook niet achter mijn kuitbeen :)