Trommelvlies ingetrokken, buisjes ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Trommelvlies ingetrokken, buisjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 22:48

Hallo,
Al bijna 3 kwart jaar loop ik met oorpijn rond. Vroeger had ik altijd al last, maar sinds vorig jaar begon het weer.
Ik ben naar de huisarts gegaan en toen vertelde ze mij dat ze geen ontsteking zag maar wel veel prut.
Mijn oren zijn toen uitgespoten en de pijn werd niet minder. Na een paar maanden met veel (meer) pijn weer terug gegaan en mijn trommelvlies was nog steeds ingetrokken. Ik heb toen een speciale neusspray gekregen en als het binnen 3 weken niet minder werd moest ik terug komen.
Ik heb het nog even aangekeken en ben na 1,5 maand terug gegaan. Toen heb ik antibiotica gekregen en helaas dat ook zonder resultaat. Ik heb het weer even aangekeken, het werd zomer en er kwam dus minder kou en wind in mijn oor dus een iets beter gevoel(behalve als ik ging zwemmen, wat een hel).
Nou begint het weer erger te worden dus ik ga terug naar de huisarts. Mijn trommelvlies zit al die tijd al ingetrokken en ben het nu zat! Elke keer als ik slik knappen me oren en dat doet zeer, als ik lig komt er extra druk op en dat is echt niet fijn met slapen!
Nou las ik net op internet dat je buisjes kan krijgen, wie heeft hier ervaring mee en helpt het echt?

Alvast bedankt!
Groetjes Laura
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 22-08-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Trommelvlies ingetrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:54

Kun je geen verwijzing krijgen naar de KNO-arts, die heeft er meer kijk op dan een huisarts. Vooral omdat je er al zolang mee loopt (als je buisjes wilt zul je ook eerst naar een KNO-arts moeten).

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 22:57

Brainless schreef:
Kun je geen verwijzing krijgen naar de KNO-arts, die heeft er meer kijk op dan een huisarts. Vooral omdat je er al zolang mee loopt (als je buisjes wilt zul je ook eerst naar een KNO-arts moeten).

Ja..ik neem aan dat hij me naar de KNO arts verwijst als ik idd buisjes moet. Ben alleen benieuwd of het wel tegen ingetrokken trommelvlies werkt, die buisjes!

Brainless

Re: Trommelvlies ingetrokken, buisjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:01

Dat kan alleen een KNO-arts bepalen, die moet eerst uitzoeken waarom/door ze ingetrokken zijn.
Als het door een verstopping van de buis van Eustachius komt kunnen buisjes helpen (maar je hebt al een spray gehad.. dan zou die buis in theorie al open moeten zijn), of het kan ook bv door littekenweefsel op/achter je trommelvlies, dan helpen buisje niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:49

Mijn dochter heeft een paar keer buisjes gehad,ze heeft een koemelk allergie en er zijn meer dingen die ze niet mag eten.Dat geeft lijm in haar oren en loop oren, als we dit eerder hadden geweten hadden we haar een hoop ellende kunnen besparen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:58

Ik heb stage gelopen bij de KNO arts en heb vaak gezien dat patienten buisjes kregen, ook bij ingetrokken trommelvlies. Dus denk dat het wel degelijk kan helpen. Maar dat kan je KNO arts natuurlijk alleen bepalen. Wel heel vervelend voor je zeg, sterkte met je oren!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:59

Ik ken het probleem, inderdaad naar de KNO arts, hij kan je zeker verder helpen. :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:00

ik ben 35 en loop al 35 jaar bij de kno arts .

heb zelf weer buisjes sinds een paar jaar , elke keer een ander soort .

vraag gewoon aan je huisarts een verwijsbrief voor de kno arts