Snel afvallen , maar hoe weer aankomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Snel afvallen , maar hoe weer aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 17:48

Er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die denken, goh, waar maak je je druk om, maar ik maak me een beetje zorgen.

In stressvolle en drukke periodes val ik erg makkelijk af. Dit zou op zich niet zo erg zijn als ik er wat kilo's af wil.
Maar dat wil ik dus niet.
Ik ben 1.68 en weeg normaal 53 a 53 kilo, maar nu na een drukke periode (en dat is niet voor het eerst zo) val ik makkelijk af naar 51 kilo en dit betekent uitstekende botjes op veel plaatsen en bezorgde blikken van collega's en vrienden.

Herkent iemand dit?
Hoe te voorkomen?
Wat om weer aan te komen?

Tamadine

Re: Snel afvallen , maar hoe weer aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:51

raadpleeg een dieetist. Zij/hij kan je wel aangeven wat goed is om te eten om jezelf op gewocht te houden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:52

Ik ben iets kleiner 1,65 maar ik weeg ook zo tussen de 53 en 50 kg,,

Dus eigenlijk is je gewicht niet heel slecht, maar misschien wat vet kweken :+ Dus veel pasta's eten en veel koolhydraten!

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:53

Mijn advies is om naar een voedingsdeskundige te gaan. Zij zal je kunnen vertellen wat je allemaal moet gaan eten om niet nog meer af te vallen of om iets meer te gaan groeien. De bezoekjes aan de voedingsdeskundigen worden door de meeste ziektekostenverzekeraars vergoed.

Succes ermee.

Aeris

Re: Snel afvallen , maar hoe weer aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:54

Inderdaad een voedingsdeskundige raadplegen, om tot een gezond en regelmatig eetpatroon te kunnen komen!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:21

@Veerle90: is ook niet heel slecht hoor, maar ik krijg dan ingevallen bekkie (die nu nog lekker bruin van de zon is), uitstekende schouderbotjes, afzakkende broeken en dat soort grappen :+

Verder probeer ik wat vaker te eten, bruin brood ipv wit, en verder gewoon gezond, dus niet ineens aan de Bossche Bollen.

Voedingsdeskundige is wel iets om over na te denken omdat het iets terugkerends is.