En nu eh, ben ik een beetje bang

heeft iemand ervaring?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

benangelique schreef:mensen die paardrijden hebben over het algemeen sterke bekkenbodemspieren. de breedte van een paard doet er in dit geval niet toe.
deze spieren zorgen ervoor dat je meer last van bandenpijn kan hebben en dat de bevalling moeizamer gaat omdat je spieren erg stug zijn.
Alexx schreef:Ik vertelde mijn hoefsmid dat ik op mijn haflinger niet zo goed meer kan rijden omdat het zo'n pijn aan mijn heupen en knieën doet. Ze is gewoon te breed voor mij namelijk. Nu zei hij dat ik daar ontzettend mee moest oppassen voor als ik ooit kinderen wil. Hij zei namelijk dat een zwangerschap veel meer pijn schijnt te doen als je veel op brede paarden hebt gereden en daar last van hebt gekregen.
En nu eh, ben ik een beetje bang
heeft iemand ervaring?

petitparis schreef:ik weet niet of je meer of minder last hebt door het rijden van een breed of smal paard. ik denk dat je bouw en bespiering ook veel uitmaakt.
Ze zeggen ook dat de bevalling als je veel paardrijd of gereden hebt moeilijker gaat omdat je te sterke bekkenbodemspieren hebt.
Wel 2 vriendinnen zijn vorig jaar bevallen van hun eerste kindje en de ene heeft een keizersnede moeten ondergaan omdat ze niet voldoende ontsluiting kreeg. volgens haar genaecoloog omwille van het vele paardrijden. Bij de andere verliep alles zeer vlotjes en die zat naar mijn mening toch net iets vaker in het zadel en soms met een boerenpaardje.
Dus wie zal het zeggen???
Daar zou ik niet meer teveel waarde aan hechten.
Alexx schreef:ja maar nou heb ik het op mijn haflinger absoluut wel, en op mijn kwpn'er die een stuk smaller is, echt niet