Rode bultjes door de zon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinks

Rode bultjes door de zon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:54

Ik heb dit jaar voor het eerst allemaal rode bultjes in mijn gezicht en op mijn armen. Waarschijnlijk door de zon... Ze blijven een week zitten en dan trekken ze weg. Maar zodra ik weer in de zon kom dan komen ze meteen weer terug! Ik verbrand niet ofzo dus daar komt het niet van. Het is wel lelijk, iemand een tip wat ik eraan kan doen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:56

Jeuken ze niet? Het klinkt als een allergische reactie.

Ik gebruik tegenwoordig een zonnebrand die niet op oliebasis is (Clarins) en er zijn homeopathische tabletjes van Urtizon verkrijgbaar bij de drogist.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:56

Ik had het vorig jaar op me buik als ik in het gras gelegen had :? je zag het niet heel goed alleen als je echt heel goed keek. En het jeukte ook een beetje
Dit jaar geen last van gehad dus geen idee wat het is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Rode bultjes door de zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:57

Zijn het geen kleine blaren?
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad na ik in de zon had gezeten en je ziet nog steeds het pigmentverlies op m'n schouders wanneer je goed kijkt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:58

Als het jeukt zal ik zeggen dat het zonneallergie is. Anders warmteuitslag. Bij zonneallergie kan urtizon werken. Als dat niet werk kan je HA iets sterkers voorschrijven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:02

Ja dat heb ik ook :j Vooral als ik me niet of slecht heb ingesmeerd. Bij mij zijn ze na een dag weer redelijk weggetrokken gelukkig

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:05

Ik heb er geen jeuk van. Kwam gisteren thuis en iedereen riep meteen wat heb jij dan gedaan!!! Mijn vader onderbrak mij in mijn gesprek over hooi omdat hij ineens mijn bulten zag. Tja ik weet het ook niet... Het zijn net allemaal puistjes ofzo maar dan zonder geel puntje. Ik lijk wel een puber! maar toen ik puber was had ik juist geen bulten. En nu ben ik 25 en vind het geen gezicht.

Heb er geen last van het is dat ik in de spiegel kijk anders wist ik het niet eens.

En ze zitten er nu nog, en dat gaat wel weer een paar dagen aanhouden.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:31

Ik krijg het altijd van de warmte.. alleen op mijn bovenarmen.. jeukt niet.. Alleen niet erg mooi om naar te kijken.. Ik kan er verder ook niks aan doen.. Wel zijn het echt hele kleine stipjes.. Mijn broertje heeft hetzelfde..

Miss langs de huisarts als je er veel last van hebt? Of proberen uit de zon te blijven..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:16

warmtebultjes inderdaad. Heb ik ook als ik te lang en teveel in de zon heb gezeten.

Ff twee weken goed uit de zon blijven. Pet op zodat je de zon ook uit je gezicht houdt en geen shirtjes zonder mouwtjes dragen. Ook als ze weg zijn nog even volhouden. Anders zijn ze inderdaad zo weer terug. Ook na die twee weken voorzichtig blijven met de zon hoor!

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:56

hmm ik heb echt een buitenbaan. En een pet op mijn hoofd wordt niet gewaardeerd door mijn klanten en die bulten ook niet hahaha.

Dan is het dus helaas niet te voorkomen. Had gehoopt dat er een simpel "kruidvat niveau" zalfje voor was.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:02

Ben je eigen baas? Ik zou toch op zoek gaan naar een nette zonnehoed dan en eventueel overleggen. Want als je geen bescherming zoekt dan gaat het echt niet over. Opzich zou je baas zoiets niet mogen weigeren, het gaat toch over je gezondheid.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 23:19

Shiloh schreef:
Ben je eigen baas? Ik zou toch op zoek gaan naar een nette zonnehoed dan en eventueel overleggen. Want als je geen bescherming zoekt dan gaat het echt niet over. Opzich zou je baas zoiets niet mogen weigeren, het gaat toch over je gezondheid.

Tja eigen baas.... En vind dan zelf dat een pet niet kan.

Maar ja ik moet natuurlijk ook naar mijn eigen lichaam luisteren en die wil duidelijk niet in de zon! |(

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:21

Zonne uitslag?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:33

owkeej, een lompe pet ziet er misschien niet uit. Maar een gewone nette zonnehoed (of is het zonnenhoed, pfff, die regels heb ik nooit begrepen). Klanten zullen dat echt wel begrijpen hoor! Zeker als je gewoon zorgt dat het er netjes en verzorgd uitziet.