Krentenbaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Krentenbaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:16

Goed, m'n vriend heeft dat dus. Wel is waar onder op 't kin en op z'n keel, hij mag zich dan ook niet scheren, echt heeeeeeeeel charmant maargoed! :P Hij is afgelopen maandag dus naar de EHBO geweest omdatie niet meer bij de dokter terecht kon en wel medicatie nodig had. Dus hij zit aan een één of ander zalfje en penicilline. Wel is waar is de penicilline voor het ''helemaal helen'' omdat open plekken bij hem vrijwel niet helen door z'n suikerziekte.

Zijn er hier bokkers die weten hoe snel dit ongeveer weg gaat en wanneer het niet? meer besmettelijk is? :)

lynne_berna

Re: Krentenbaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:19

Ik heb het ook gehad, ik had er ongeveer 2 weken last van en toen ging het weg. Heb het nou gelukkig nooit meer gehad.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:22

jups is besmettelijk, dat had je geweten als je de moeite had genomen om "krentenbaard" bij google in te typen. Was minder werk geweest dan een topic openen en je had meer informatie gevonden ;-)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:25

Joh, dat het zo besmettelijk als de pest is weet ik ook wel! Mijn vraag was WANNEER het niet (??????) meer besmettelijk is! Is dat na 48 uur, een week of als het helemaal verdwenen is o.i.d.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:26

hoi het is inderdaad wel moeilijker gezien hij suiker heeft. Mijn man heeft ook suiker en heeft er inderdaad enkele maanden mee gelopen. Ik heb het nooit overgekregen maar mijn zoontje heeft het ook gehad. Mijn man heeft toen en zware antibiotica en zalf op die basis gekregen en kweekjes laten maken om alles af te stemmen en toen ging het eindelijk weg. Veel succes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:28

Ik heb het ook gehad.... Maar dan in mn oor.... verspreidde zich vervolgens langs mn gezicht en hals.
Ik kreeg dat zalfje en binnen 24 uur was het al een heel eind opgeknapt.
Mij is verteld dat het alleen besmettelijk is op het moment dat dat "wondvocht" eruit komt. Een droge plek is dus niet besmettelijk.

Arlette_

[MW] Krentenbaard, ervaring mee? tadaa :D

Ik heb het zelf ook gehad op mijn gezicht, zeer irritant. Maar toen kreeg ik een zalfje en het was na een week al weg. :)
Wat erg vervelend was was dat als ik bijvoorbeeld in de stad liep, mensen naar me keken alsof ik een of ander monster was.

Florale

Na gebruik van de eerste penicilline duurt het 36 uur voordat de bacterieen dood zijn.Alles goed schoon hoden en even elke dag de kussensloop verwisselen.
(wassen op 60 gr.)
Vooral niet krabben en idd was al bekend maar superbesmettelijk helaas.....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:33

chantal1982 schreef:
hoi het is inderdaad wel moeilijker gezien hij suiker heeft. Mijn man heeft ook suiker en heeft er inderdaad enkele maanden mee gelopen. Ik heb het nooit overgekregen maar mijn zoontje heeft het ook gehad. Mijn man heeft toen en zware antibiotica en zalf op die basis gekregen en kweekjes laten maken om alles af te stemmen en toen ging het eindelijk weg. Veel succes

Welk type suikerziekte heeft jou man, datie zelf moet spuiten of kanie het met pillen af? Zou het uitmaken wat betreft het helen van wonden welk type je dan hebt?

Arlette_ schreef:
[MW] Krentenbaard, ervaring mee? tadaa :D

Ik heb het zelf ook gehad op mijn gezicht, zeer irritant. Maar toen kreeg ik een zalfje en het was na een week al weg. :)
Wat erg vervelend was was dat als ik bijvoorbeeld in de stad liep, mensen naar me keken alsof ik een of ander monster was.

Dat topic had ik voor ik dit opende even helemaal doorgelezen. :j

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:49

Hoe is het ondertussen met hem? mijn man spuit insuline. Type 1 is dat volgens mij. Het kan wel verschil maken denk ik maar mijn advies is om een arts te raadplegen en te vragen om een kweekje dat werkte bij mijn man perfect en daar zijn voor hem toen medicijnen op afgestemd toen was hij er zo vanaf

veel succes nog