Wie herkent dit? 2 rode plekjes die jeuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Wie herkent dit? 2 rode plekjes die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:29

Ik heb sinds 3 dagen twee rare rode plekjes op mijn benen. De ene zit op mijn linkerbeen aan de voorkant zo'n 25 cm boven mijn knie en de ander op mijn rechterbeen aan de achterkant ongeveer 30 cm boven mijn knie. Vrij hoog op mijn bovenbenen dus maar niet echt bij mijn schaamstreek. (Ik ben 1,76 lang en heb ook vrij lange benen)
De plekjes zelf zijn beide zo'n 6mm in doorsnee en jeuken vergelijkbaar met muggenbulten. Het zijn alleen geen echte bulten, ze liggen plat op mijn huid met een verhoging van een halve mm ongeveer. Het prikweg spul dat ik heb voor muggenbulten helpt op de plekjes ook niet.

Afbeelding

Ik heb al op internet rond gekeken en kan er niks over vinden, ben verschillende dingen tegengekomen waarbij je rode plekken hebt maar niks wat er op lijkt. Een soa kan het eigenlijk niet zijn, ik ben ruim 2 jaar samen met mijn vriend en we hebben allebei niks geks gedaan, bovendien vind ik de plekjes daarvoor te laag zitten...
Verder ben ik eigenlijk nergens allergisch voor (waarvan ik het weet tot nu toe) en ik heb niks anders dan normaal gegeten of gedronken of überhaupt gedaan...

Ik zie er een beetje op om voor zo iets naar de dokter te gaan (uiteraard als het zo blijft ga ik wel) en vraag me af of iemand hier het misschien herkent?

JosineS

Re: Wie herkent dit? 2 rode plekjes die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:34

Ik ben laatst gestoken door een horzel op mijn hand en dat jeukte echt ontzettend. De plek bleef ongeveer een week zitten en ging toen binnen twee dagen weg. Dat kan het zijn? Zou er niet direct mee naar de dokter gaan, als het er na twee weken nog zit mischien. Jeuk is (in principe) goed, dat betekent dat je lichaam ermee bezig is. Vervelend is het wel voor je!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:39

Nee beide bultjes lijken ook totaal niet op horzelbeten. Ik ben wel eens vaker geprikt door horzels en krijg dan toch meer bulten met een bobbel erop zeg maar en die zijn zeker niet identiek aan elkaar...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:45

vlooien? lijkt er erg op en met dit warme weer pik je er zo maar ergens een op een vlo bijt volgens mij ook makkelijk meerdere keren,dus het hoeft er maar een te zijn.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:51

Vlooien beten heb ik ook al bekeken en ik betwijfel toch of dat het is. Die beten worden toch meer bultjes en bij mij zijn het twee identieke platte plekjes die maar een heel klein beetje bovenop mijn huid liggen...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:57

knollentuin schreef:
vlooien? lijkt er erg op en met dit warme weer pik je er zo maar ergens een op een vlo bijt volgens mij ook makkelijk meerdere keren,dus het hoeft er maar een te zijn.

Het lijken mij ook vlooeinbeten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:11

mijn eerste reactie is ook een vlooienbeet!
Gewoon ergens opgelopen toen je ergens ben gaan zitten ofzo.