Dik ooglid, maar geen oogontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Dik ooglid, maar geen oogontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 20:45

Ik heb sinds een paar dagen een dik ooglid. Niet zo dik dat het erg opvalt, maar vooral zo dat ik er last van heb...
Vooral als ik mijn ogen sluit of knipper doet het pijn. En het constante gevoel van drukkende pijn op mijn oog bezorg me ook een flinke hoofdpijn.

Ik heb geen idee wat het is, oog onsteking is het niet denk ik.
Er komt geen pus uit m'n oog oid, ik heb eerder een onsteking gehad (een flink heftige, ben ik 2 of 3 keer voor naar het ziekenhuis geweest) dus weet hoe het voelt etc, en dit voelt heel anders.

De huisarts is al gebeld, maar heeft op mijn verhaal telefonisch een gel voorgeschreven die ik morgen op kan halen. Als dit niet helpt gaat hij er alsnog naar kijken.

Ik wil vooral weten wat het nou eigenlijk is?
Hebben meer mensen dit gehad?

Alvast bedankt!
Bente

Palmera

Re: Dik ooglid, maar geen oogontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:47

Een irritatie hoeft niet gelijk uit te draaien op een dikke vette ontsteking hoor. Met dit warme weer hebben bacterien nou eenmaal net wat meer kansen om te irriteren. Het is ook heel stoffig momenteel, kan er ook mee te maken hebben. Of ben je toevallig van make-up veranderd?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:48

Is dat niet gewoon een 'strontje'?
Daar heb ik zelf ook weleens last van en dan doet het pijn bij
het knipperen en is er een lichte zwelling.

Ik hoop in ieder geval voor je dat het snel over is!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:50

Ik heb op dit moment ongeveer hetzelfde. Begon een tijdje geleden met pijn in mijn onderste ooglid. Na een paar dagen kwam er een flinke bult op en verdween de pijn, maar verder gebeurde er weinig. Ben toen naar de huisarts geweest en kreeg een ooggel (Fucithalmic), dat zou binnen een week moeten helpen, maar dat deed het niet.
De uitleg die ik kreeg was dat een haarzakje van een wimper soms verstopt raakt. Je krijgt dan een soort 'bultje' wat het weefsel eromheen gaat irriteren. Dat kan dan gaan opzetten en eventueel ontsteken. Soms gaat het vanzelf weg, soms na een antibiotica-behandeling en soms helemaal niet. Die van mij zit er nu al zo'n twee maanden en helaas is de bult nog niet weg. Volgens de HA was de enig optie nu weg laten snijden door een oogarts, maar ik wacht nog maar even af... :=

Het kan eventueel ook nog een 'gewoon' strontje zijn, maar dan zie je na een paar dagen vaak wel een klein bultje gevuld met vocht zitten.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 20:52

Ik gebruik al ong. een jaar dezelfde make-up, ga morgen ook maar weer stoppen met make-up dragen voorlopig, tot het helemaal weg is.

Een strontje heb ik niet gezien, mijn ooglid opgetrokken en daar zit niks, ooghoeken ook niks...
Of bedoel je iets anders?

MootjeH: Dat klink wel eng zeg!
Ik weet nog niet welke ooggel ik heb ;)
Doet jouw bultje nog steeds pijn?

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:55

Ben je niet gestoken door een daas of iets dergelijks,
Vorig jaar werd ik gestoken door een mug op me ooglid.
Je zou denken dat het dan verschrikkelijk zou jeuken maar het deed gewoon pijn als ik knipperde.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:57

Tutti_Frutti schreef:
Ik gebruik al ong. een jaar dezelfde make-up, ga morgen ook maar weer stoppen met make-up dragen voorlopig, tot het helemaal weg is.

Een strontje heb ik niet gezien, mijn ooglid opgetrokken en daar zit niks, ooghoeken ook niks...
Of bedoel je iets anders?

MootjeH: Dat klink wel eng zeg!
Ik weet nog niet welke ooggel ik heb ;)
Doet jouw bultje nog steeds pijn?
Dat 'strontje' is gewoon de zwelling op je ooglid, meen ik.
Dat is dus een ontsteking van een kliertje. :)

Als het dat is dan zal het na een paar dagen wel wegtrekken.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:04

Het begint nu ineens te tranen oid?

Okee, dat zou dan best kunnen!

Renee_: Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat sloot ik eigenlijk uit omdat het niet jeukt, maar dat hoeft dus niet?
Dan zal het ook wel weg trekken!

Ik kijk het wel aan tot vrijdag, als het dan nog niet minder is geworden ga ik naar de HA!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:06

heb ik ook gehad, duurde bij mij een aantal dagen toen stond ik op en was het opeens over.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:09

Mijn bultje doet nu geen pijn meer, alleen jeukt het af en toe een beetje. Er komt ook steeds een soort korstje/velletje op.
Ik dacht in eerste instantie ook aan een insectenbeet of zoiets, maar nu zit het er al zolang...
Ik zou het even aan kijken nog, als ik jou was. Kans is groot dat het gewoon een strontje is (is vaak na een paar dagen te zien als een klein puistje of 'blaartje' op het randje van je ooglid), dan is het met een paar dagen wel over. En anders vrijdag idd even langs de HA.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:13

Zat ook meteen te denken aan een muggenbeet oid. Mijn zoontje heeft deze zomer al twee maal 3 dagen lang met een dik oog rond gelopen; was door de muggen te grazen genomen. Maar in principe moet er dan wel een rood vlekje zichtbaar zijn. Het oog jeukt overigens niet, wel is het wat pijnlijk. Mocht het een muggenbeet zijn dan trekt het vanzelf weer weg; zo niet, zou ik voor de zekerheid even langs je HA gaan.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:53

heb je al eens gekeken naar een wimpertje die naar beneden groeit... kan ook flinke irritaties geven...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:03

Wimpertje is het niet ;)
Ik denk dat het een puistje op strontje in m'n oog is, dus binninin!
Heel apart...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:08

Ik heb het ook wel eens, begint met een 'blauwe plek' achtig gevoel, en daarna een zwelling van mijn ooglid. Wordt een beetje rood en warm. Bij mij was het niet heel erg, dus heb het opgelost door zoveel mogelijk een bril te dragen ipv mijn lenzen. En een paar keer per dag met een watje lauw (gekookt) water op mijn oog zitten. Na twee of drie dagen trekt het dan weg.

Ik vermoed ook dat het een ontstoken kliertje of haarzakje is.