Overgewicht...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GiddyUp_

Overgewicht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:09

Hey iedereen,sorry als hier al onderwerpen over zijn :)

Onlangs ben ik naar een paardenhappening geweest.
En daar loopt het dan vol met mensen en paarden,
ik was in men nopjes :P

Maar dan kijk ik eens rond,en dan zie ik geen enkele personen lopen die 'te dik' zijn.
Ben ik dan de enige die rijd én te dik is?
Die niet op dr paard geraakt zonder hulp? ;(

Ik word hier dan vaak heel onzeker over ;(

Op de manège net hetzelfde.
Alleen bekijken ze je daar dan ook alsof je een of ander gemuteerd wezen bent.

Iemand die me goede moed kan toespreken? :o :o :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:11

Ik heb overgewicht én rijd paard. Bij mij op de manege lopen echt zát mensen rond met overgewicht...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:14

Ik heb met 'n BMI van 26 ook overgewicht, maar ik zie genoeg dikke paardenmensen eerlijk gezegd :=
En ik zou opzich ook wel slank willen zijn maar heb niet het gevoel er niet bij te horen omdat ik geen maatje 36 pas..

Paarden kijken gelukkig naar je innerlijk

Quartusje

Re: Overgewicht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:18

he t'is ook altijd wat hé ik ben dan weer te mager soms voelt mijn paard niet eens dat ik op hem zit kan ook best lastig zijn hoor maargoed ...de meeste paarden (vooral) tinker haflingers en dat soort paarden kunnen wel heel wat gewicht dragen hoor dus ja als je overgewicht hebt kan je nog wel paardrijden hoor ik vind het echt belachelijk als mensen je drm uitlachen nou ja als je op een pony rijdt en 100kg weegt dat is er over...

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:21

Quartusje schreef:
he t'is ook altijd wat hé ik ben dan weer te mager soms voelt mijn paard niet eens dat ik op hem zit kan ook best lastig zijn hoor maargoed ...de meeste paarden (vooral) tinker haflingers en dat soort paarden kunnen wel heel wat gewicht dragen hoor dus ja als je overgewicht hebt kan je nog wel paardrijden hoor ik vind het echt belachelijk als mensen je drm uitlachen nou ja als je op een pony rijdt en 100kg weegt dat is er over...

Nee,zo erg is dat niet.:)
Mn verzorgpaarden zijn Paints,
dus denk/hoop dat ze mij wel kunnen houden.;)

Achja,
Pikeur schreef:

Nogal een geluk,dat ze zo zijn. :Y)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:24

Ik ben ook niet zoals ik hoor te zijn, maar ook ik rij gewoon paard.
En toen Silence laatst gecontroleerd is door Happy Athlete kreeg ik een complimentje over de goede gezondheid waarin hij verkeerde en met name zijn rug.
Dus hij lijd er zeker niet onder.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:35

GiddyUp_ schreef:
Quartusje schreef:

Nee,zo erg is dat niet.:)
Mn verzorgpaarden zijn Paints,
dus denk/hoop dat ze mij wel kunnen houden.;)

Achja,
Pikeur schreef:

Nogal een geluk,dat ze zo zijn. :Y)

ja idd paints zijn sterke paarden ik reed er vroeger een. heel leuke dieren hoor ;)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:38

Meld zich. ;) Ik ben ook vrij fors en stap met krukje op(gaat ook niet goed zonder). Ik merk dat mijn paard er helemaal geen last van heeft. Maar heb hem wel een beetje op die criteria uitgezocht. Hij is stevig gebouwd en heeft een niet al te lange rug en staat ook niet zo hoog op zijn benen. Ik zie mezelf niet zo gauw op een rank hoogbenig paardje zitten ookal zou die dezelfde schofthoogte hebben. Maar ik kan best begrijpen als je ergens komt waar alleen slanke mensen rijden (en die nog goed kunnen rijden ook) dat je wat onzeker wordt. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken en gewoon lekker rijden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:40

vind mezelf ook te dik, maar zie toch echt wel dikkere
mensen rondlopen die paardrijden...
ik wil niemand kwetsen, maar soms zie je op bokt er
ook wel een aantal tussen :)
maar ja overgewicht is niet zo vreselijk erg toch?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:48

geloof me, er zijn zat mensen met overgewicht in de paardenwereld. Ik heb zelf ook behoorlijk overgewicht, maar voel me daar op stal niet minder onder, ok..in bikini op het strand ben ik wel eens onzeker, maar zo op stal boeit het mij niet zo. Ik heb ook echt niet het idee dat ze me op stal als een gemuteerd wezen bekijken hoor, ik denk dat het misschien meer in jouw hoofd zit?

Ik ben wel bezig met lijnen, wil er graag 10 kilo af. Dan heb ik nog steeds behoorlijk overgewicht, maar voel ik mij wat prettiger.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:09

Kan het niet zijn dat vooral de slanke mensen je opvallen omdat je daar op gefocust bent? Ik zie paardenmensen rondlopen in alle formaten hoor, zijn er genoeg met een paar kilootjes meer.
Zolang je, je paard maar niet overbelast kan dat ook prima.

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:10

Bedankt voor je antwoorden allemaal! *D

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:39

Ik ben ook niet de dunste, en rij ook gewoon paard. Maakt mij het wat uit als ik de enige ben die wat breder is gebouwd dan de rest uit mijn les, zo lang ik er maar plezier aan beleef :D . Moet ik er wel bij zeggen dat ik me soms ook wel ongemakkelijk voel, vooral in bikini. Bij mij op de manege zijn er ook wel wat meiden en jongens die overgewicht hebben, maar die rijden op paarden die het prima kunnen hebben (ik ook trouwens ;) ). Ben er wel mee bezig om er wat af te krijgen.
*Edit: Ik kom ook niet op het paard zonder hulp hoor, het is zo'n grote merrie waar ik nu op rij := . Trek je er maar niets van aan als ze je raar aankijken :(:) (wat l*llig van ze trouwens := )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:42

Steekt hand op

Nog 1 :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:19

Middels de zoekfunctie komen er diverse topics langs over afvallen en gewichtsproblemen. Daarom plaats ik op dit topic een slotje.