wagenziek... oplossingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

wagenziek... oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:22

Nu ben ik dus mijn hele leven al wagenziek. Opzich was dat wel te doen met een pilletje.
Maar nu ik auto ga rijden, moet ik elke keer weer pillen slikken tegen wagenziekte (kan niet goed zijn toch...?)

Dus vandaar mijn vraag, bestaat iets permanents tegen wagenziekte?

Ik heb er dus ook last van voorin de auto.

jodi

Re: wagenziek... oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:31

Als je zelf rijdt,is het heel anders!
Waarschijnlijk heb je dan nergens last van omdat je zelf de bewegingen in de hand hebt ipv ze slechts te ondergaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:37

heb je het ook als je zelf dus rijdt?
ik ben ook snel wagenziek maar als ik zelf rijd of voorin zit gaat het goed.
maar elke keer pillen slikken lijkt mij niet goed.

heb weleens gehoord dat gember schijnt te helpen.
helpt het ook misschien als er een raampje open staat,diegene die rijdt rustig optrekt en remt(of jijzelf..maar dat is je eigen rijstiijl).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:53

Eigenlijk alles wat beweegt word ik misselijk van, behalve een paard.
Ook de trein helaas.
Ik rij juist erg rustig maar ook dat voorkomt het niet.
Raampje open helpt wel iets maar niet genoeg.

Ik ben denk ik een pechvogel wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:58

Google anders eens op de gember.
Of misschien eens naar je huisarts,gek dat je van alles namelijk misselijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:20

Dit is een topic naar mijn hart. :D Moet straks een week naar Rome met school en ik zie het helemaal niet zitten om elke dag die pilletjes te slikken.. (Maar om daar ziek te worden nog minder!)
Ik gebruik zelf altijd primatour, en ik ga voorin zitten. Maar ook dat is niet altijd genoeg.

Trouwens, ik heb weleens gehoord van een soort bandje.. Wat je om een bepaalde pols moet doen (ik weet niet meer of het nou juist wel of niet de pols was van je schrijfhand). Daar zit iets drukkends in ofzo? Helpt iig met je evenwichtsorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:23

dat bandje ja,klopt. heb ik ook weleens van gehoord.
primatour word ik altijd enorm suf en duf van..

x_Anneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:28

Wij hebben die bandjes thuis ook, van de anwb winkel. Je moet er om iedere pols een en helpt heel goed.
Ik geloofde het eerst ook niet, maar ik kan achter in de auto hele boeken lezen zonder ergens last van te hebben, en dat was voor die bandjes onbegonnen werk.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:31

De bandjes waar x_Anneke_x het over heeft werken idd erg goed. Zijn een soort bandjes met een soort steen er in die moet je op een bepaald punt leggen ik geloof 2 vingers onder je pols en dat werkt super :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:33

x_Anneke_x schreef:
Wij hebben die bandjes thuis ook, van de anwb winkel. Je moet er om iedere pols een en helpt heel goed.
Ik geloofde het eerst ook niet, maar ik kan achter in de auto hele boeken lezen zonder ergens last van te hebben, en dat was voor die bandjes onbegonnen werk.

Ja! Die hebben wij ook :j Ze werken echt super goed :) Als je heel lang in de auto moet zitten (lees: langer dan 10 uur) Dan kan je wel last krijgen van je polsen, er zit namelijk een witte bobbel aan en die drukt in je pols (aan de binnenkant) Dus dan krijg je een beetje hetzelfde als dat je hebt wanneer je een te strak elastiekje om je pols hebt.

Ik heb even gegoogled:

Citaat:
Acupressuur polsbanden tegen reisziekte
Luchtzakken in het vliegtuig, gammele bussen in verre landen, wiebelende treinen, een ruwe zee tijdens een cruise, je kunt er doodziek van worden. Die misselijkheid bij welke vorm van transport dan ook wordt veroorzaakt door de misleidende signalen die de hersenen op dat moment krijgen. U zit stil in uw stoel, terwijl uw hersenen het signaal krijgen dat u in beweging bent. De één merkt daar niks van, terwijl een ander er behoorlijk ziek van kan worden. Zeker is dat reisziekte geen psychische oorzaak heeft. Vandaar dat medicijnen vaak helpen, evenals Sea-Band polsbanden, die met acupresssuur de misselijkheid, duizeligheid en het overgeven bij reisziekte veilig en effectief bestrijden. De SeaBand is officieel erkend als een Klasse 1 Medisch Hulpmiddel.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

En hier de armbandjes:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:38

Oh, ik dacht dat ze juist om 1 pols moesten. :D
Maar bedankt! Want ik wist dat die dingen bestonden maar had geen idee hoe ze heten en waar ik ze kan krijgen.
Ga ze direct halen van de week!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:29

Ik ben ook altijd al wagenziek.
Ik gebruikte steeds Primatour, werkte wel goed ;)

Maar ik had al een jaar lang hoofdpijn en ben dus uiteindelijk naar een optometrist (oogarts) gegaan omdat mijn ogen niet goed samen werken (volgens de opticien) en daar kwam dat idd uit.
De oogarts zei dat een bril daarvoor 99% zeker ook tegen wagenziekte helpt (vanwege evenwicht & diepte wat je niet goed hebt/ziet als je ogen niet goed samen werken)

Ik krijg deze week of volgende week m'n bril(tegen de hoofdpijn) en dan maar zien of het ook tegen wagenziekte helpt, zou een mooi cadeautje zijn. :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:20

VeraW schreef:
De bandjes waar x_Anneke_x het over heeft werken idd erg goed. Zijn een soort bandjes met een soort steen er in die moet je op een bepaald punt leggen ik geloof 2 vingers onder je pols en dat werkt super :)

Klopt, ik zelf heb ze ook. Hebben ongeveer 10 euro gekost, misschien 15, maar ze werken super :D

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:05

hier nog een die zeer goede ervaringen heeft met die bandjes, 24 uur in een touringcar gezeten zonder misselijk te worden!