Operatie/Bloedonderzoek ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Operatie/Bloedonderzoek ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:34

Hallo Hallo,

Ik ben onlangs geopereerd en voor de operatie werd bloed afgenomen. (Banden in knie compleet afgescheurd, dus niet geopereerd ivm ziekte of zwaar ongeval) Nu vraag ik me af waarom ze dat doen en als ze je bloed testen, waarop dan? Ik weet mijn bloedgroep, heb hen dat ook verteld en heb verder geen allergie ofzo dus daar zou het wel niet voor zijn.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:52

dit doen zij altijd voor de zekerheid, en is ook verplicht geloof ik :) (kan ook zijn voor als er bloedtransfusie moet plaatsvinden tijdens de operatie)
ook kijken zij dan naar al je bloedwaarden van verschillende stoffen, of daar geen evt afwijkingen in te vinden zijn ;)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:48

Hmm, weet ik ook meteen dat ik geen HIV of een andere (geslachts)ziekte heb :P Ohoh, nu gaan mensen vast denken dat ik een heel (sex)leven met verschillende partners heb, nou das niet t geval hoor :+

Druif_01

Re: Operatie/Bloedonderzoek ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:14

Toen ik een paar jaar terug aan mijn enkel breuk ben geopereerd deden ze het ook. Ik heb inderdaad ook geen idee waarop ze controleren :D

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:24

Ze gaan je niet op geslachtsziekte controleren hoor. Dat mogen ze niet eens zonder jouw toestemming. Ze kijken o.a. naar je onstekkingswaarde(bezinksel), hemoglobine gehalte,lever en nierfunctie. Glucose en cholestrol en bepaalde vetten in je bloed. Uit dit onderzoek kan veel opgemaakt worden. Of je gezond bent en ofdat ze complicaties verwachten tijdens en na de operatie.

Bonechi_

Re: Operatie/Bloedonderzoek ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:39

na de operatie komen ze voor dezelfde redenen als Lynske78 zegt vaak nog een keer prikken. Standaard procedure. Bij mij kwamen ze nog langs vlak voor ik naar huis ging. Hoefde er ook niet op te wachten..