Nu word ik toch helemaal gek van de jeuk!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ielsjj_

Nu word ik toch helemaal gek van de jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:27

Elke zomer is het weer raak. We gaan lekker naar het buitenland, naar de zon.
Alleen heerlijk bruin worden zit er voor mij niet in.

Afgelopen weekend ben ik bij het Balaton meer geweest hier in Hongarije. Lekker de bekini aan, strand volleybal en wat gezwommen. Die volgende dag nog even wezen lopen, laten we zeggen 3km.
Sinds gisteren ben ik weer in ons huis ergens anders in Hongarije. En daar gaat het weer, zoals elk jaar daarvoor toen we naar het strand in Kroatië gingen. De jeuk! De verschikkelijke jeuk!! :(
Niet normaal, vooral als het net begint heb je het niet door dat het de allergie is.
Je krapt en het begint als maar erger en erger te jeuken, todat je gewoon heel je veel eraf krapt.
Vooral op mijn rug en aan de voorkant bij mijn sleutelbenen jeukt het als een gek!

Weet iemand een middel hier tegen ofzo? Ik ben in Nederland, voor de vakantie al vaak genoeg in de zon geweest om me lichaam er een beetje aan te laten wennen, maar het hielp dus niets.
Erg vervelend dus, het lijkt net of je wordt opgevreten door kleine beestjes! :7

chantal_bel

Re: Nu word ik toch helemaal gek van de jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:44

ik heb ook altijd enorme last van jeuk als ik in de zon ga in een ander land.. Erg raar want in nederland heb ik er geen last van.

Nu ga ik voordat de zomer zo'n beetje begint 2x in de week onder de zonnebank. Dus ben dan al een beetje bruin. Sinds dat ik dat doe heb ik er geen last meer van.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:45

Als je weet dat je zonne-allergie hebt (want dat zal het wel zijn) snap ik niet dat je zoveel in je bikini in de zon zit. Heb je je wel met sunblock ingesmeerd?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:00

Abeltje77 schreef:
Als je weet dat je zonne-allergie hebt (want dat zal het wel zijn) snap ik niet dat je zoveel in je bikini in de zon zit. Heb je je wel met sunblock ingesmeerd?

dat dus, ik heb jaren geleden zonneallergie gehad, ik kreeg van die vreselijk witte zalf die lekker zichtbaar was, en mn moeder smeerde me helemaal vol ermee, maar ik zou het niet in me hoofd halen om de zon in te gaan..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:03

Ik heb/had ook zonne allergie, is nu veel minder, maar ik smeer me heel goed in met sunblock van de dokter. Weinig in de zon of een tshirt aan. :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:13

Ik smeer me altijd in met gewone zonnebrandcreme.
Maar goed dat helpt dus niet echt. Heb nog nooit van sunblock gehoort, dus moet ik dat maar is proberen.

Ik ga verder niet expres in de zon liggen/lopen. Bij het meer heb ik ook in de schaduw gelegen, enkel gevolleybald en gezwommen dan in de zon. Ook het lopen was het meest in de schaduw en toch loop ik het op.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:21

Is het dan dezelfde jeuk dan als je verbrand bent? ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:23

ielsjj_ schreef:
Ik smeer me altijd in met gewone zonnebrandcreme.
Maar goed dat helpt dus niet echt. Heb nog nooit van sunblock gehoort, dus moet ik dat maar is proberen.

Ik ga verder niet expres in de zon liggen/lopen. Bij het meer heb ik ook in de schaduw gelegen, enkel gevolleybald en gezwommen dan in de zon. Ook het lopen was het meest in de schaduw en toch loop ik het op.

sunblock is zonnebrandcreme met een dusdanige bescherming dat daar helemaal geen zon door komt. Maar je moet je daar wel regematig opnieuw mee insmeren. En ik denk dat een t-shirt nog altijd de allerbeste bescherming biedt eigenlijk. Ook in de schaduw krijg je nog vrij veel uv stralen op je lijf, ik geloof nog de helft van wat je krijgt als je in de zon zit. Je moet je dus ook in de schaduw insmeren of een t-shirt dragen.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:25

Geen idee, maar duidelijk is wel dat mijn rug niet verbrand is. Misschien wel mijn schouders iets, maar daar jeukt het eigenlijk niet.

Abeltje77: Oke bedankt. Dan koop ik dat voor volgend jaar en een t-shirt is ook wel handig ja :)

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

zit je nog in hongarije???? zo ja, lekker naar een thermaalbad......

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

Ik heb het ook gehad, vreemd genoeg maar 1 zomer. Maar het was echt hell die jeuk. Kan me niet meer helemaal herinneren maar volgens mij had ik ook uitslag ervan.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:28

Ja zit deze week er nog. Ben al wel is in een termaalbad geweest deze zomer, alleen voordat ik die jeuk kreeg. Zou is vragen aan mn ouders of we er deze week nog even heen gaan.

Abeltje: Uitslag is het bij mij niet, het wordt gewoon rood als je eraan krapt maar dat klinkt bij mij vrij logisch.

Als ik het niet meer kan weerstaan en ga krabben en het wordt alleen maar erger, smeer ik er wat water over dan wordt het iets minder, maar echt helpt het niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:29

kan zijn dat het iets in het water is geweest of allergisch voor de zonnebrandcreme, dat komt ook nog wel eens voor.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:29

Koop pure Aloë Vera gel bij De Tuinen (witte pot met draaideksel van Jacob Hooy) werkt ècht goed en het verkoelt ook! Ook zalf voor babybilletjes (met zink) werkt erg goed!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:33

koop anti jeuk olie, is homeopaties :)
werkt heel goed :j

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:37

Oke, dat wordt dus veel kopen en uitproberen voor volgend jaar :D

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:27

ik zou niets kopen maar een uur in het thermaal bad gaan liggen, heb zelf psoriasis en als ik in hongarije ben geweest en in een thermaal bad heb gelegen heb ik bijna een jaar nergens last van

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:30

Mijn moeder had ook veel last van zonne-allergie, en die heeft licht-therapie gehad. Als je hierover informeert bij je HA, kan die je vast verder helpen. Als je meer informatie wilt, moet je het ook even zeggen. Alleen nu niet wakker genoeg. :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:05

Ik ga vandaag waarschijnlijk (of anders morgen) naar een thermaal bad heen. Voor volgend jaar probeer ik wel wat middeltjes uit.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:59

Ik heb ook een zonne-allergie die op komt zetten bij plotselinge temperatuurverschillen, heb hier alleen last van als ik naar het buitenland ga omdat de zon daar feller schijnt en ik meer in de zom loop, zit en bezig ben.

Ik koop altijd pilletjes bij de apotheek. Zijn hele kleine pilletjes die je onder je tong laat smelten (een of twee pilletjes en dan twee maal per dag). Weet even niet hoe het heet maar dat weet de apotheker ongetwijfeld wel. De pilletjes zitten in een klein dun kokertje, met een draaidopje erop.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:57

Ik heb ook zo iets gehad!,ik lag 's nachts gewoon te janken van de jeuk.
alles kapot gekrabt vooral mijn oksels,voeten,en bij m'n keel.

Ik had zalf en pillen gekregen bij de dokter,wat een wondermiddel,na twee dagen geen jeuk meer :D,maar wel een tijd blijven smeren,en slikken :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 00:10

Ik heb nu ook al iets minder last dan de eerste paar dagen. Denk dat het gewoon te heftig is geweest in één keer.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:08

ik gebruik homeopatische korrels van Urtizon. Werkt geweldig, kan gewoon in bikini lopen en geen jeuk of uitslag.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:06

Zonnebloem schreef:
ik gebruik homeopatische korrels van Urtizon. Werkt geweldig, kan gewoon in bikini lopen en geen jeuk of uitslag.

Zo heet het wat ik bedoelde! Kon er echt niet opkomen ;)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:40

Oke dank jullie. Dan ga ik volgend jaar wat uitproberen, want morgen ga ik toch weer richting huis.