Hoestsiroop en autorijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Hoestsiroop en autorijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 10:50

Doordat ik al een week vreselijk aan het hoesten ben heb ik gisteren een hoestsiroop gehaald bij de drogist.
Op de doos van de hoestsiroop, op de fles èn bijsluiter staat "Dit product kan de rijvaardigheid beïnvloeden
Maar nu wilde ik eigenlijk vanmiddag naar m'n vriend en vroeg me af of dat wel verstandig is, aangezien ik die hoestsiroop ook gewoon gebruikt. En hoe lang je anders het beste niet kan rijden, nadat je die siroop had ingenomen.

Hermelijn

Re: Hoestsiroop en autorijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:58

Als een product de rijvaardigheid beïnvloedt, kan je inderdaad beter niet rijden. Ik zou er voor de zekerheid zo'n 8 uur tussen laten zitten van je laatste dosis tot je weer gaat rijden. Laat hem je lekker ophalen zou ik zeggen ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:18

Nou, liever niet, meneer is nog bezig met lessen en is 2 weken geleden nog gezakt ;)
Haha, maar ik laat me wel brengen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:53

staat toch KAN de rijvaardigheid beinvloeden.
Ga eens goed kijken of je misschien anders reageerd dan anders, voel je je suf, duizelig of misschien wel misselijk?
Of voel je je gewoon prima, het is niet gezegd dat iedereen er last van heeft maar het zou wel kunnen.
Volg je gevoel, als je het niet wil of aandurft moet je het risico niet lopen en niet gaan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:56

Polly, ik denk juist dat het 'gevaar' hem ligt in het feit dat mensen denken wel te kunnen rijden en denken nergens last van te hebben, maar het eigenlijk niet gaat :)

Ik denk dat je van jezelf niet altijd kan zeggen of je wel of niet in staat bent te rijden, omdat je het zelf vaak niet voelt/niet wilt voelen.

Het staat er niet voor niks, dus lekker laten brengen idd :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:52

Normaal gesproken 'mag' je het toch niet gebruiken als er een gele sticker op zit?

Hoestsiroop mag je volgens mij wel gebruiken hoor.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:55

Volgens mij zit er in hoestsiroop alcohol dus afhankelijk van je dosis mag je wel of niet rijden. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en niet gaan rijden. Het staat er niet voor niets op! En al gaat het misschien best, voor je het weet heb je een onverwachtse blaastest en ben je zwaar de pineut.

En je kunt je beter niet door hem laten ophalen, haha. Verstandig dat je jezelf laat brengen.