rugpijn bij buikspieroefeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

rugpijn bij buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:55

Ik heb een vrij zwakke rug, heb ook vroeger mensendieck gehad en daar buikspieroefeningen gekregen om mijn rug te verbeteren. Nu heb ik dat dus al die tijd niet gedaan maar vandaag besloot ik dat ik er maar eens aan moest gaan geloven. Alleen nou doet het zo gigantisch veel pijn in m'n rug als ik ze doe,snap er niks van. tuurlijk voel ik het ook wel in mn buik , maar mn rug ligt ook meteen in puin.. is dit zo van, het moet wennen en word steeds beter of kan ik beter stoppen?

Chocopasta

Re: rugpijn bij buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:10

Ik zou het niet gaan forceren in elk geval.
Weet je zeker dat je de oefening uitvoert zoals je dat vroeger hebt geleerd bij mensendieck?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:54

ik weet niet wat voor buikspier oefeningen je doet? Maar als je de standaard oefening doet (dus op je rug liggen, knieen gebogen en dan telkens omhoog komen), blijf dan van je nek af, hou je handen los van je hoofd, en leg dus vooral niet je handen in je nek, want daar krijg je zere nek en rug van..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:24

Weet idd niet of je gewone sit-ups doet, maar daarbij zou ik goed opletten dat je je rug bol houdt (net zoals bij paardrijden dus =D) en als je last krijgt van je rug moet je ophouden, dan ga je namelijk in je rug hangen ipv je buikspieren. Kun je het beter wat vaker korter doen dan af en toe heel lang en dagen last van je rug;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:02

Heb je alleen buikspieroefeningen opgekregen, of ook rugspieroefeningen? Als je namelijk alleen maar buikspieroefeningen doet en niets voor je ruspieren, kun je op een dag echt niet meer rechtop lopen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:47

ik heb idd alleen de standaard buikspieroefeninge, gewoon situps en dan strek ik mn handen uit naar voren en leg ze niet achter m'n hoofd. als ik eenmaal door de eerste 50 heenben dan gaat het wel, maar die eerste 50 pff...
en het is idd niet de bedoeling dat ik straks niet meer rechtop kan lopen ;)