mexicaanse griep?!?nee toch?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

mexicaanse griep?!?nee toch?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 12:54

oke,.. heb al een tijdje de griep
vanmorgen maar even naar de huisarts omdat ik op het moment hoest als een zeehond en gek word van oa spierpijn en koorts.
heb hier 2 kleine baby's in huis met een mindere weerstand dan normaal(omdat z e te vroeg geboren zijn)dus wilde gewoon even wat dingen uitsluiten.

kom ik bij de huisarts en meteen is alles in rep en roer,.word ik weggestuurd met de melding dat ikalleen nog maar telefonisch contact mag hebben met hun want dat ik alle symptomen had vd mexicaanse griep?!?
moest van hun ook direct de kinderarts bellen ivm onze kleine baby's.

oke,.overbluft ben ik dus naar huis gegaan en heb het ziekenhuis gebeld.
ik weer alle dingen verteld en ook zij zeiden dat ik inderdaad de symptomen had en dat ik vanaf nu ook zo behandeld moet worden.

betekend dus: in quarantaine,.. kids paar dagen weg en uitzieken.

vroeg dus of ik geen test moest krijgen om het zeker te weten.

maar dat schijnen ze dus niet meer te doen behalve bij zwangere vrouwen en chronisch zieken.
maar ja,.. wil het toch eigenlijk weten,.. want anders hoeven de meiden natuurlijk ook niet het huis uit en alles in rep en roer.
dacht namelijk dat iedereen sowieso getest zou worden met verschijnselen,..maar nee hoor.

oftewel,.. zit zometeen in mijn uppie voor een paar dagen...pfff heb ik dat weer?!?

DDW1190

Re: mexicaanse griep?!?nee toch?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:57

welkom in de club,
ben ook al 2,5 dag thuis, nog 2,5 dag te gaan!
ik vind het maar opgeklopt gedoe hoor..

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:57

Ach jee.. veel beterschap!

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:58

bah dat is balen zeg! vind dat ze dan wel gewoon moeten testen! je kinderen kunnen toch niet zo mega lang wegblijven? nou heeeel veel sterkte ermee,en hopelijk knap je snel weer op! :(:)

cruesli

Wat een onzin, natuurlijk moeten ze wel testen! Anders weet je het nooit zeker. Heb je wel een kuur Tamiflu gekregen?
Ik zie het bij ons in het ziekenhuis dus veel, dan heeft de HA al een kuur Tamiflu gegeven, zonder eerst te testen.
Niet handig dus, omdat je dan ook niet meer kán testen!
Ik zou zeggen, bel je HA op en zeg dat je je wel wil laten testen, omdat je zekerheid wil. Dalijk heb je je kids een paar dagen weg, zonder dat je echt de mexicaanse griep hebt.

zij

jeetje wat doen ze paniekerig? er is al lang vastgesteld dat mexicaanse griep een MILDERE VORM is dan de normale griep. Ze weten alleen nog niet of de griep erger kan worden.

Aan gewone griep gaan ook mensen dood!

Ik zou alleen even vragen idd over je meiden ivm die verminderde weerstand.

lauralarissa

oei dat is midner, heel veel beterschap!
Wel raar dat ze niet testen of het wel echt zo is?

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:01

Dat is balen zeg, mijn vriend is hetzelfde overkomen, die heeft het van mij overgenomen en ik van mijn stiefmoeder. Het is geen mexicaanse griep want daar is zij op getest toen we op vakantie waren maar gewoon een naar griepje .. Alleen bij mijn vriend pakt het altijd net even wat heftiger uit dan dat het is .. mooi dat hij het ziekenhuis/huisarts/huisartsenpost niet in kwam .. en idd zoals ze ook ten zou zeiden, in quatantaine ;)

Veel beterschap in ieder geval, hoop voor je dat het allemaal nog wel meevalt!

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:01

er is een speciale polikliniek in amsterdam geopend. je mag hier zonder verwijzing gewoon naar toe. daar wordt een test gedaan dmv speeksel. je hoort dan of je een hoge kans heb dat het het is en paar dagen later officiele uitslag.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:02

cruesli schreef:
Wat een onzin, natuurlijk moeten ze wel testen! Anders weet je het nooit zeker. Heb je wel een kuur Tamiflu gekregen?
Ik zie het bij ons in het ziekenhuis dus veel, dan heeft de HA al een kuur Tamiflu gegeven, zonder eerst te testen.
Niet handig dus, omdat je dan ook niet meer kán testen!
Ik zou zeggen, bel je HA op en zeg dat je je wel wil laten testen, omdat je zekerheid wil. Dalijk heb je je kids een paar dagen weg, zonder dat je echt de mexicaanse griep hebt.

nee heb geen tamiflu gekregen of iets,.. alleen dus dat ik mijn bed in moet om uit te zieken,want gewone gezonde mensen kunnen het gewoon uitzieken volgens hun
en testen doen ze dus echt niet,.. heb net ook op postbus51-site gekeken en daar staat nu ook dat ze alleen zwangere vrouwen en chronisch zieken testen

maar goed,. beter voorkomen dan genezen dus heb oma gebeld en die neemt onze meiden 2 dagen onder haar hoede. pfff baal er echt enorm van..... voor t eerst dat alle 3 de meiden weg gaan,.......(heb ook nog dochter van 11)

pff als ik niet was gegaan vanmorgen was ook niet alles in rep en roer.
had dit echt niet verwacht

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:04

Hollsteiner schreef:
er is een speciale polikliniek in amsterdam geopend. je mag hier zonder verwijzing gewoon naar toe. daar wordt een test gedaan dmv speeksel. je hoort dan of je een hoge kans heb dat het het is en paar dagen later officiele uitslag.

tja dat zal lastig worden om daar te komen. auto is tijdje terug gesneuveld en zou dan dus met openbaar vervoer moeten,.maar ja,.lijkt me ook niet echt handig als het wel zo blijkt te zijn.
ik duik straks gewoon maar mijn bedje in en zie wel hoe het allemaal loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:06

Tamiflu.. das toch eigenlijk nergens voor nodig, in principe is het gewoon een milde vorm van griep, als je normaal de griep hebt ziek je ook gewoon thuis uit. Denk dat dat meer nodig is voor de risicogroepen of niet?

Maar ik dacht dat je 7 dagen thuis moest blijven of is dat inmiddels veranderd?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:06

En wat zegt de kinderarts? Test die jouw babies wel?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:08

Jannepauli schreef:
En wat zegt de kinderarts? Test die jouw babies wel?

nee zij worden ook niet getest.pas als ze koorts gaan krijgen worden er stappen ondernomen.
mijn moeder moet ze dus veel temperaturen en als ze meer hebben dan 38 graden moeten we meteen aan de bel trekken

@idinn: van die 7 dagen weet ik niks,.. is mij alleen verteld dat ik binnen moet blijven zolang ik me ziek voel en nietin contact moet komen met andere mensen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:09

Tamiflu word niet meer voorgeschreven aan gezonde volwassen mensen.

Dat ze nie testen is ook niet zo raar, gezien de mexicaanse griep als een gewone griep gezien word.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:10

Bij ons hebben man en zoon (7 jaar) dezelfde verschijnselen als TS . Blijkt dmv bloedonderzoek KINKHOEST te zijn

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:10

Klinkt mij allemaal heel logisch in de oren hoor. Soort van quarantaine opbouwen, zodat je geen anderen besmet, en voor de rest goed uitzieken.

Wel heel vervelend dat je je kinderen een aantal dagen moet onderbrengen. En natuurlijk gewoon vervelend dat je ziek bent.
Beterschap!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:15

Nou zeg het is toch wat. Echt super vervelend. Hopelijk voel je je snel beter. Heb je wel genoeg boodschappen enzo in huis, want ja als je het huis niet uit mag dan wordt het ook lastig dat soort dingen in huis te halen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:18

deedee19 schreef:
Nou zeg het is toch wat. Echt super vervelend. Hopelijk voel je je snel beter. Heb je wel genoeg boodschappen enzo in huis, want ja als je het huis niet uit mag dan wordt het ook lastig dat soort dingen in huis te halen.

ja hoor,. hebben altijd een buffertje in huis.
ga vanavond denk ik maar mexicaans eten in mn uppie :D
manlief is gelukkig ook in de buurt,.die logeert gezellig in de caravan op ons weiland hahah

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:27

Nou gezellig dan. Dat wordt contact via sms en msn. Tenminste als je telefoon niet ook een virus oploopt O:) :P

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:30

Mijn moeder was 2 weken terug op eens ziek, hoge koorts enz. dus de huisarts gebeld, die zei dat het alleen dodelijk kan zijn voor baby's, mensen met weinig weerstand en oudere mensen.

Beterschap iig!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:30

Heee gedver zeg.
Nou hoop dat het snel over is!

Sterkte.

WEl raar dat ze het niet evne testen op de mexicaanse griep!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:37

ze testen niet, omdat het teveel geld kost, en dat geld kan beter gebruikt worden voor medicijnen..
en er zijn nu al zoveel mensen ziek dat het testen geen nut meer heeft!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:28

DDW1190 schreef:
ze testen niet, omdat het teveel geld kost, en dat geld kan beter gebruikt worden voor medicijnen..
en er zijn nu al zoveel mensen ziek dat het testen geen nut meer heeft!

snik,..... meiden zijn nu weg |(
pff wat is het meteen stil zeg!
nou oke,.. duik lekker onder de wol nu,....
thnx voor de reacties

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:32

Wat maakt het uit of je het hebt of niet als het hetzelfde is al een normale griep.Het is wel erg vervelend dat je nu alleen moet uit zieken zeg.