Al sinds een hele tijd knakt mijn kaak aan de rechter kant. Hij zit vaak op slot en doet onwijs zeer. Gister ineens zat hij link op slot en ik kreeg hem niet meer los. Nu ben ik net bij de huisarts geweest en die zecht dat mijn kaakkopjes waarschijnlijk kapot zijn en de tandarts moet dat verder nakijken enzo.
Heeft iemand ervaring hiermee en wat willen ze hier aan gaan doen. Ik vind het allemaal maar eng.
van nutrilon heb je pakjes drinken die je kan kopen bij de apotheek. deze bevatten per pakje zo'n 600 kcal; daar ben ik toen die periode mee doorgekomen.
Ik heb ze ook. Liep hier voor bij een kaakchirurg. Er is eerst niets aan te doen. Tja rekening mee houden met het eten en gapen enz enz... De kaakchirurg heeft mij wel mee gedeelt dat mocht de pijn erger worden ik terug moest komen. Dan gingen we verdere maatregelen nemen. Ik wil eigenlijk nog niet weten welke dat dan zijn, maar ik zie het somber in
Ik ga ermee naar de tandarts ( of dat is mijn bedoeling ) maar het werkt niet mee dat ik letterlijk scheitbenauwd ben voor alles wat zich voordoet als tandarts. Ik heb ook een hele kleine onderkaak en de huisarts denkt dat de kopjes niet goed in de kommetjes vallen. En omdat ik ze wel los kan krijgen als ik mijn onderkaak van links naar rechts beweeg (jah staat heel knullig :p) denkt hij dat ik de hele boel schreef heb nu...
Morgen even naar de tandarts bellen. De huisarts zei dat de tandarts een trucje heeft met een papierje ofzo dat je erop moet bijten, maar daar weet ik verder niets van.
Ik heb dit ook, m'n meniscus is ingescheurd en heb m'n kaak ook een keer uit de kom gehad . Je moet tijdelijk geen harde dingen eten, niet afhappen, geen kauwgum, met gapen je kaak terugduwen, en niet met je onderkaak naar voren gaan !
Ik heb dit jaren geleden gahad, alleen was de boel bij mij dusdanig kapot dat ze moesten opereren, mijn miniscus is eruit en aan één kant is een kaakkopje van kunststof gemaakt, die was zo beschadigd/versleten dat ze niets anders konden. Heb een paar maanden ellende gehad (twee maanden kiezen op elkaar) maar sindsdien gaat het weer prima.
Nou was ik wel een extreem geval, meestal gaat het met rust wel weer goedkomen. Maar laat er even naar kijken en voorlopig even rekening houden met wat en hoe je eet, bijvoorbeeld appels in stukje snijden en niet afbijten, geen kip kluiven (of dat soort dingen waarbij je je tanden op elkaar moet zetten).
Moet via de tandarts geregeld worden. Ik ben eerst bij de huisarts geweest maar die stuurde mij door naar de tandarts, die gaat over tanden en kaken enzo. Hij zal kijken of de kaakchirurg er naar moet kijken of niet.