Zwakke rug,buikspieroefeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zwakke rug,buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:30

Al jaren kamp ik met een zwakke rug. Regelmatig ga ik naar de chiropractor om de boel(rug en nek)weer goed te krijgen. :D
Nu weet ik ook dat ik vrij zwakke buikspieren heb waardoor mijn rug ook minder sterk is.

Iemand hier tips voor buikspieroefeningen?
natuurlijk ken ik het gewone sit up...maar misschien zijn er variaties?
Dan ga ik me voornemen vanaf nu elke avond netjes oefeningen te doen zodat ik een sterkere buik krijg.

Ik heb enkele jaren terug ook een tijdje op yoga/pilates gezeten,waar ik ook nog wel wat oefeningen van ken,maar meer is altijd welkom!

Joyce_

Re: Zwakke rug,buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:35

Ik zou even langs een fysio gaan.. :j Die weet precies welke oefeningen goed zijn voor de delen in je lijf die nu niet goed gaan, zeg maar.
En anders naar de sportschool, train je gelijk een hele hoop spiertjes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:49

Sportschool vind ik verschrikkelijk. Dan zou ik eerder weer op pilates gaan. dat vond ik wel fijn en leuk.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:54

Dit klinkt bekend in de oren. Hier nog iemand met een zwakke rug en moet ook oefeningen doen voor buik en rug. Ik heb een aantal oefeningen van de fysiotherapeut gekregen en daarnaast ben ik zelf eens op internet gaan kijken. Zo kom je wel op een aantal oefeningen die eens wat anders, maar ook prettig voor jezelf zijn. Zo kun je alleen al met de sit ups allerlei variaties aanbrengen. En je kunt variëren van heel licht naar heel zwaar.
Een voorbeeld van oefeningen:
http://www.bodystore.nl/buikspieroefeni ... ningen.php

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:25

Als je je buikspieren gaat trainen denk je dan ook aan je rugspieren? Denk dat een fysio je er hier goed bij kan helpen, en dan met name voor je rugspieren.