Erg vaak hoofdpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Erg vaak hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:54

Sja sinds ik de pil eigenlijk gebruik, heb ik van de 7dagen in de week ook 5dagen hoofdpijn. Niet supererg, maar wel het irritante kloppende gevoel de hele tijd. Als ik op wil staan, dan bonkt het in een keer heel hard en als ik rustig zit dan gaat het weer over op het kloppen. Heb al meerdere keren braaf een aspirine ingenomen, maar het helpt gewoon niet. Sinds een korte tijd slik ik Advil, Panadol etc (allemaal pijnstillers), maar niks werkt..
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Overstappen op andere pil, bezoek aan de HA..
Ik weet het echt even niet meer, en het word langzamerhand echt irritant...
Dit kan toch nooit een normale bijwerking zijn van de Microgynon50?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:55

Ik zou inderdaad even de huisarts bellen! Waarschijnlijk is de oplossing een andere pil.

Bumba01

Re: Erg vaak hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:58

Ja, daar zat ik al aan te denken, maar omdat meerdere mensen tegen mij zeiden dat het ook door verkeerd slapen etc kan komen, dacht ik bij mezelf van goh ik maak hier even een topic aan, misschien dat er meerdere bokkers zijn die er last van hebben :)
Maar ik zal de HA zowieso even bellen morgen, vind het nl heel irritant elke keer :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:59

Ik heb hier ook last van, maar dan met die goedkope versie van de Microgynon.
Echt ontzettend vervelend.
Ik heb er ook al wel aan gedacht om bij de ha te vragen voor een andere, maar als ik genoeg zout binnen krijg (lees: elke dag een boullion) dan red ik me wel ;)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:59

Naar de huisarts gaan.
Die kan je zo een andere pil voorschrijven.
Misschien kan je gewoon niet tegen een bepaalt iets in die pil.
Of misschien kan je gewoon helemaal niet tegen de pil.
Mijn moeder heeft dat ook die kan tegen geen 1 pil.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:01

Even naar je huisarts gaan en ermee overleggen, het kan zijn dat je een reactie hebt op de pil die je nu hebt en als het inderdaad zo is moet een andere pil helpen.

Ikzelf heb ook heel veel hoofdpijn, volgens mijn HA is het van de stress.. M'n hoofdpijn verplaatst regelmatig, ene keer zit het meer in men achterhoofd, de andere keer vlak boven mijn ogen. Ik heb al gemerkt dat als het in mijn achterhoofd zit z'on warmtekussen op mijn schouders goed werkt om te ontspannen en geleidelijk aan verdwijnt mijn hoofdpijn. Geen idee welke pijnstillers ik allemaal neem, in ieder geval zijn het allemaal hele zware :j . Als je wilt kan ik het even opzoeken, ze werken allemaal redelijk omdat ik regelmatig afwissel :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:02

De goedkope versie van microgynon is rotzooi! Ik ken zo veel mensen die daar ziek van zijn geworden. Ikzelf was hondsberoerd geworden... Na 4 weken ben ik naar de apotheek gegaan om microgynon te halen. Ik heb toen een formulier in moeten vullen met dat ik er ziek van werd en sindsdien krijg ik weer microgynon van de apotheek!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:02

Karin; Enigste wat bij mij een beetje helpt is op bed gaan liggen, maar dat kan niet overal en elke keer..
Desteny; Ik zat aan een prikpil te denken, maar aangezien ik bang ben voor injectienaalden gaat hem dat niet worden en ik ben te jong om nu met de pil te stoppen vind ik..
Natje; Op dit moment zit het bij mijn voorhoofd, dus boven de ogen..
Maar bel morgen voor de zekerheid de HA op daarvoor :)
Mo; Ik heb de ''echte'' versie van de microgynon, staat ook gewoon op het doosje, microgynon50

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:04

Ik heb er ook ontzettend veel last van sinds ik aan de pil ben.
De pil bevat namelijk veel hormonen kan zijn dat je daar gevoelig voor bent, net zoals ik.
Ik ben naar de HA geweest en nu krijg ik een spiraaltje die bevat heel weinig hormonen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:05

mo_van_dijk schreef:
De goedkope versie van microgynon is rotzooi! Ik ken zo veel mensen die daar ziek van zijn geworden. Ikzelf was hondsberoerd geworden... Na 4 weken ben ik naar de apotheek gegaan om microgynon te halen. Ik heb toen een formulier in moeten vullen met dat ik er ziek van werd en sindsdien krijg ik weer microgynon van de apotheek!

Ik heb er verder echt geen last mee ;)
Behalve die hoofdpijn, maar dat valt opzich nog wel mee

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:05

@ TS, waarom heb je de 50? Ik heb al 11 jaar de '30'. Mijn vriendinnen hebben nog minder. Misschien moet je deze vraag aan de HA stellen. Hormonen zijn sowieso troep, dus hoe minder hoe beter!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:08

karinFTbing schreef:

Zoek even op bokt op het woord 'Rigevidon'. Deze bedoel jij toch? Ik denk niet dat je er heel blij van wordt!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:09

Boven de ogen is z'on rotplaats om hoofdpijn te hebben, als ik daar hoofdpijn heb moet ik altijd gaan liggen, alle geluiden stiller en de lichten uit doen, anders barst ik bijna _-:( . Wat ik wel soms doe als de pijn nog meevalt is z'on warmtekussen op mijn hoofd leggen :+ , zo kan ik in ieder geval toch nog even bokken, verslaafd nee hoor :o :D

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:12

mo_van_dijk schreef:
karinFTbing schreef:

Zoek even op bokt op het woord 'Rigevidon'. Deze bedoel jij toch? Ik denk niet dat je er heel blij van wordt!

Nee die bedoel ik niet, lange naam: ethinylestradiol/levonorgestrel (0.03 / 0.15)