niet serieus genomen door huisarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

niet serieus genomen door huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:02

Ik sta al geruime tijd onder controle van de huisarts. het is best een heel verhaal.

Een aantal jaar geleden bloed laten prikken , waar uitkwam dat de schildklier niet goed werkte. Ook een echo gehad en deze was vergroot.
Nou aan de thyrax. Vervolgens na een lange tijd. Te hoge bloeddruk, eerst een jaar aangekeken toen aan de medcijnen, Allerlei verschillende gehad, Maar kreeg van veel klachten. Ook nog een tijd plastabletten gehad.
Nou uiteindelijk niet voldoende geholpen.
Met gevolg een afspraak bij de internist. Ik kom daar. Hij neemt alles door en kijkt de bloeddruk na. Mijn bloeddruk juist heel erg laag!!
Hij een dagopname gepland en om de zoveel tijd bloeddruk meten.
Nou dit was netjes eigenlijk ( was wel een maand gestopt met die medicijnen)
Zat net op de grens van nog goed en niet te hoog.

Zijn verhaal was. Stoppen met de thyrax want de waardes waren nog te goed. En helemaal stoppen met de medicijnen van de bloeddruk etc.

Nou ik weer op controle bij de huisarts. Bloeddruk gemeten. Ja 220/140
Dus gelijk weer aan de medicijnen. Oke van deze heb ik eigenlijk geen last.
Maar hij blijft te hoog. Paar keer andere erbij gehad vanwege mn hartkloppingen en pijn op de borst. Maar geen succes.

Nu zit ik dus weer alleen op de bloeddruk medicijnen. En heb al meerdere malen mijn klachten doorgegeven. Nu heb ik pas bloed weer laten prikken , en de uitslag was goed. Maar nu toch nog klachten !!
Wat zegt meneer daarnet. Ja denk maar na over een maagverkleining want het zal wel met het overgwicht te maken hebben. strax krijg je nog hart en vaat ziekte.

Terwijl ik al meerdere malen ( bijna een jaar) last heb van die hartkloppingen en overslaan en nu de laatste 2 maanden ook steeds pijn op de borst vooral met lopen bv. Hier is nooit naar gekeken of geluisterd.

Heeft hij nu gelijk volgens jullie ? Of is mijn idee dat hij t zomaar afwippeld juist ?

vergeten te vermelden, ik ga 2 x in de week naar de sportschool en daar hebben ze op apparaten ook een hartslagmeter. Nu was hij 2,5 maand geleden bij die inspanning 135 en een vrijdag dus 198. (dezelfde inspanning)
Ook het step apparaat kan ik niet meer doen dan krijg ik t erg benauwd, zwart voor mn ogen en mn hart springt er dan zowat uit :=

zonnebloem18

Re: niet serieus genomen door huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:38

Die hartslag bij de sportschool was dat hij hetzelfde soort apparaat?
Bij fietsen zit ik binnen no time op 190 terwijl ik met roeien en lopen gewoon rond de 140 blijf.

Ik zou in elk geval een second opinion aanvragen, je zorgverzekeraar zou je daar mee moeten kunnen helpen en wellicht overstappen naar een andere huisarts want deze klinkt niet echt fijn.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:59

toen die laagste was bij fietsen, en de keer dat hij zo hoog was ook bij fietsen.
helaas heb ik er zelf geen, wilde dat toen halen maar koste 190 euro !!

neeh soms doet hij zo "lax"en de andere keer zoekt hij van alles uit.
nu heb ik al vaak deze klacht aangegeven en dan is het antw dat het van de bloeddruk komt dat t niets van mijn hart is ( nooit naar gekeken of geluisterd) en het zit toch ook in de familie en natuurlijk wel een risico misschien met hoge bloeddruk en overgewicht ook?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:01

Mag ik zo brutaal zijn en vragen hoeveel overgewicht je hebt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:07

Ja ben je veel of een beetje te zwaar?

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:09

bmi was geloof ik 37,7 dit is de laatste 1,5/2 jaar flink omhoog gegaan (schildklier denk ik dat de rede is ? )
Voorheen was het nog te zwaar maar bmi van ongeveer 28/29

marlijn20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:10

En ook je leeftijd is wel handig om te vermelden...

Is het niet zo dat als je naar je huisarts gaat dat je je van te voren al een beetje druk/boos maakt? misschien omdat je die man/vrouw niet aardig vindt? (kan ik me prima voorstellen als je het niet eens bent met zijn beleid.. )
Daardoor kan je bloeddruk verhoogd worden, dat noem je de zogenaamde ""witte jassen hypertensie" of te wel alleen een te hoge bloeddruk in de spreekkamer maar niet in de normale thuissituatie.
Wat je zou kunnen bespreken met je huisarts is een 24uurs bloeddruk meting. Deze kan je gewoon bevestigen aan je riem of iets dergelijks en dan je dagelijkse dingen doen waardoor je een betrouwbare weergave van je bloeddruk krijgt.. Een bloeddrukmeting waarbij je in het ziekenhuis op bed ligt geeft ook niet een hele reeele weergave, want dan is die waarschijnlijk lager dan wanneer je dagelijkse bezigheden doet..
Verder als je veel last van hartklopping hebt.. ik weet niet hoevaak je deze hebt?? Want dan zou je dus ook een 24uurs hartfilmpje kunnen maken zodat je de ritmestoornis kan "vangen" op het ecg.. en dan kunnen ze zien of het iets met je hart te maken heeft. Als je deze aanvallen minder vaak hebt kun je een cardiac event holter proberen, daarbij kun je op een knopje drukken als je een aanval hebt, en met het ecg kunnen ze dan zien of het met je hart te maken heeft.

Ik hoop dat je hier iets mee kan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:13

Ik begrijp dat je in het ziekenhuis al controles hebt gehad betreffende je bloeddruk en je hartkloppingen.

Een BMI van 37,7 is echt heel erg hoog. Ik durf wel te beweren dat als je teruggaat naar <30 je je een stuk beter zult gaan voelen! Je tekent je eigen doodvonnis met dit gewicht meid...

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:15

Bedankt voor de reacties. Voor zo'n hartfilmpje moet je een verwijzing hebben denk ik ?
Ik denk niet dat hij het daarmee eens is.
Die hartkloppingen verschillen echt heel veel. Zo 10 x op en dag en zo een paar x in de week. Ook soms gewoon tijdens tv kijken of op bed liggen. Dus door de inspanning komt het denk ik niet ?

Alleen mn bloeddruk is nagekeken, Van die hartkloppingen etc niet. Dat vond de huisarts niet nodig.
Ik wil ook heel graag een gezond gewicht maar ik krijg er niets af , sinds die thyrax gestopt is zit er echt weer gigantisch bij. :(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:17

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:18

Waarom vraag je niet aan je huisarts of je niet een keer een bloeddrukmeter mee kan nemen en thuis eens regelmatig te meten. Je ziet vaak dat het bij een arts veel hoger kan liggen als je gespannen bent. Als je het thuis gaat meten zie je meer betrouwbare waardes.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:22

Ik heb bij een dieetiste gelopen, Hebben alles al aangepast ( oke soms gaat er wel eens wat mis ) maar veel verschil heeft het niet gemaakt.

ik zal eens op de links kijken.

Ik zou dat eens kunnen vragen, maar waarom hij dan in t ziekenhuis goed was en hier altijd te hoog.daar ben ik ook nog niet uit.hij schommelt wel steeds. maar nog nooit is hij zelfs met die medicijnen goed geweest (alleen zonder in t ziekenhuis)

marlijn20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:24

Zo'n 24uurs meting wordt soms vanuit de huisartspraktijk gedaan, sommige huisartsen hebben zo'n apparaat.
Via de huisarts kun je ook een 24 uurs meting krijgen met hartfilmpje, hiervoor moet je dus een verwijzing hebben
Ik denk dat je het ook kan regelen via een privé kliniek maar dat kost natuurlijk weer veel geld, dus dat is ook zeker niet ideaal.

Ik zou een keer met de huisarts jouw gevoelens met betrekking tot hem bespreken. Want als je geen vertrouwen in hem hebt is het heel lastig. En dit zijn waarschijnlijk geen acute problemen, maar dat kan altijd gebeuren en dan is het fijn als je een goede vertrouwensband met hem hebt.
Als het een goede huisarts is.. staat hij open voor zo'n gesprek.

Een bloeddruk schommelt altijd! bij iedereeen.. daarom moet je ook een meting over langere tijd hebben terwijl je je normale dingen doet. Dus zowel een meting in het ziekenhuis als bij je huisarts in de spreekkamer kan een totaal verkeerde weergave van de werkelijkheid zijn

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:28

Als jij problemen hebt met je schildklier (te traag) dan krijg je simpel overgewicht en daar kom je moeilijk vanaf zolang dat ding niet goed werkt.Diëten zijn leuk maar met een slecht functionerende schildklier werkt dat niet :+

Van de Thyrax kun je trouwens ook hartkloppingen krijgen,vooral in de beginfase en als je niet goed ingesteld bent ,duurt wel even voordat dat uit je lijf is.Het gaat hier om een hormoon wat voor langere tijd opgeslagen wordt in je lichaam.

Heb je al een 24-uurs meting gehad voor je bloeddruk?

Vraag een second opinion en als je HA je niet bevalt of je hebt geen vertrouwen in die persoon,dan gewoon overgaan naar een ander.Dat mag,helemaal als je vind dat je niet serieus moet worden genomen ;)
Voor een maagverkleining moet je sowieso een second opinion vragen...dat is niet niks.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:34

Inmiddels heb ik al een ruime tijd geen thyrax meer want de internist wilde mn bloeddruk meten zonder allerlei medcijnen en ook mn bloeduitslag zonder hebben.

heb geen 24uurs meting gehad. wel dat ze een uur meten om de zoveel minuten. in het ziekenhuis.

de periode met de thyrax en nu scheelde zeker 20 kilo !! maarja ik krijg het nu niet meer. maar heb duidelijk nog die klachten.
een maagverkleining zit ik ook eigenlijk helemaal niet op te wachten, want hoe ga ik dan alles hier draaiende houden. en het lijkt me ook niet niks idd.
bedankt voor de reacties.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:41

marlijn20 schreef:
Zo'n 24uurs meting wordt soms vanuit de huisartspraktijk gedaan, sommige huisartsen hebben zo'n apparaat.
Via de huisarts kun je ook een 24 uurs meting krijgen met hartfilmpje, hiervoor moet je dus een verwijzing hebben
Ik denk dat je het ook kan regelen via een privé kliniek maar dat kost natuurlijk weer veel geld, dus dat is ook zeker niet ideaal.

Een bloeddruk schommelt altijd! bij iedereeen.. daarom moet je ook een meting over langere tijd hebben terwijl je je normale dingen doet. Dus zowel een meting in het ziekenhuis als bij je huisarts in de spreekkamer kan een totaal verkeerde weergave van de werkelijkheid zijn

Jij hebt het denk ik over een holteronderzoek, dat is wel een stap verder dan wat ik bedoelde. Huisartsen hebben gewoon ook vaak een digitale bloeddrukmeter die je kan lenen en waarbij je enkele keren per dag zelf kan meten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:44

http://www.schildklierforum.com/ ga hier eens informeren ;)
Toen ik problemen had met mijn schildklier ben ik op het vorige forum van hun terecht gekomen,er zitten veel mensen die je veel dingen kunnen vertellen over problemen met je schildklier.Ook over de problemen die je kunt hebben met dokters op dit gebied.

Al die andere dingen zijn natuurlijk ook enorm belangrijk maar vaak heeft het ene probleem een oorzaak van een andere.
Een slecht werkende schildklier is een enorm probleem,of hij nu te snel werkt of te langzaam.

Als hij te traag werkt en je voelt je daardoor futloos,hebt het verschrikkelijk koud...koude vingers en tenen,verandering van je huid,extreme pijn bij menstruatie en extreme gewichts toename terwijl je "normaal" eet...is gewoon een groot probleem.

Het opnieuw instellen van je lichaam is niet iets wat binnen een weekje geregeld is...daar gaat een tijd overheen en bij sommige mensen blijft het kwakkelen omdat hij af en toe wel werkt en af en toe niet.Soms zijn er drastischere maatregelen nodig maar dat is aan een goede internist.

Ga dus even lekker neuzen op dat forum en stel daar je vragen over je schildklier en de klachten die je hebt,ik weet zeker dat ze je kunnen adviseren ;)