In de knoop met mezelf...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Women

In de knoop met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 07:59

Zal wel een te lang, te warrig verhaal worden, maar ik heb soms echt even het idee dat ik van voren niet meer weet dat ik van achter nog leef ofzo. Alles is de laatste tijd zo'n chaos, zit zo in de knoop.
Ben al een hele tijd niet fit. Steeds heel erg moe, geen zin om iets te gaan doen vaak, als ik eenmaal bezig ben vind ik het allemaal hartstikke leuk en zeker voor herhaling vatbaar, maar kan me er niet toe zetten. Heb veel buikpijn en vaak beetje hangerig en chagrijning. Ze hebben al bloed geprikt op Pfeiffer en alles verder war je moe van kunt worden, maar bloed is allemaal in orde. Heb wel een paar jaar Pfeiffer gehad, was zelf ban dat het terug was weer, maar dat blijkt het gelukkig niet zo te zijn.
Heb gewoon nog maar in heel weinig dingen zin. In september weer naar school, heb hele leuke klasgenoten en een hele leuke opleiding maar kan me er gewoon even niet toe zetten om het ook nog leuk te vinden. Eten koken is 's avonds iets wat bijna niet gedaan wordt, gewoon te moe om van de bank te komen.
Ook heel veel duizelig en niet lekker de laatste tijd, maar dat is misschien omdat ik op het moment als een idioot geicht verlies. Wordt misselijk van eten, heb geen zin in eten, loop al jaren te klooien met mn eetpatroon, maar nu gaat het ineens heel erg hard. Gewoon eten als groenten en fruit en rijst en crackers en yoghurt wil wel. Maar van vettere dingen raak ik gewoon helemaal in paniek soms. Oet dan ook vaak overgeven, paniek gaat ook daarna pas over.
Ben gestopt met paardrijden tijdelijk en mis het heel erg, het hele sporten eigenlijk. Was gestopt ivm buitenland stage en pak het in september weer op (sportschool nu nog dicht) en hardlopen kan niet ivm een ontsteking in mn knie.
Ben afgelopen jaar drie hele goede vrienden kwijtgeraakt die ik heel erg mis. Om verschillende redenen is het contact toen over gegaan (hun vriendin, verhuisd naar het buitenland, ruzie, etc). Mn beste vriendinnetje gaat op stage naar de andere kant van het land en heeft sindskort een nieuw vriendje, dus zie ik ook bijna nooit meer.
Alles lag overhoop, een kennis die ineens eea doorkreeg en me een arm aanbood waar ik me weer aan op kon trekken. Met hem alles op een rijtje gezet. Dingen die in het verleden zijn gebeurd, mensen waar ik dacht op te kunnen vertrouwen maar wat toch niet bleek te kunnen, mijn afkeer tegen eten, etc etc. Hij belde regelmatig, luisterde na me, gaf zn mening, maar schonk vooral heel veel rust. Heel vaak bood ie aan om wat af te spreken. Nu heeft hij ook alweer korte tijdje een vriendin en heef overal rond verteld dat ik m lastig val en dat ik m overal opzoek en alle dagen bel en een relatie met m wil enzo. Ik heb geen idee tegen wie ie verder verteld heeft dat ik zo tegen m heb gedaan, wat dus niet zo is. Weet wel zeker dat ie het niet over onze gesprekken heeft gehad, niet inhoudelijk.
Daarbij... Ik wil geen relatie met hem. Ken al heel lang een hele leuke jongen en draaien als heel tijd om elkaar heen. Nu leek het allemaal totaal niet serieus te kunnen gaan worden tussen ons. Ik in het buitenland een hele leuke jongen leren kennen, een Nederlander. Ik kende hem al via via. Heb m ooit wel eens gesproken. Nu wij eigenlijk wel gek op elkaar. Alleen hij heeft al jaren een vriendin en twee kinderen met haar. Ik wil dara niet tussen stoken, wil niet dat hij om mij bij haar weg gaat. Daarnaast is die andere jongen ook weer opgedoken en hebben we heel veel contact weer. Alleen wil hij het nu wel proberen samen, maar dat ligt ook weer moeilijk. Hij is maar weinig thuis, werkt lange dagen, heeft weinig tijd, kent heeeel veel mooie vrouwen die er ook heel vaak omheen hangen. Zit nu dus echt met een gevoel wat ik moet doen...
Zooo verwarrend allemaal. Gewoon het afgelopen jaar zo veel gebeurd.

Tot voor ik naar het buitenland ging had ik alles op een rij. Geen vriendje, geen potentieel vriendje, lichamelijk zat alles goed, geestelijk ook. Nu heb ik echt zo het gevoel dat alles op zn kop staat, alles mis gaat. Ik zelf geen grip meer heb op wat er gebeurd. Zit gewoon totaal niet lekker in mn vel, met mezelf in de knoop, lichamelijk wil niet mee...
Ben dr gewoon klaar mee. Wil dingen achter me laten, maar kan het niet los laten, blijft de kop opsteken.

Sorry voor het te lange, te warrige en mss wel nergens op slaande verhaal... Maar moest het ergens kwijt en is niemand waarbij dat kan op dit moment...

benangelique

Re: In de knoop met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:40

jij hebt heel veel behoefte aan een luisterend oor, dat blijkt uit je contact met die kennis. waarom klop je niet aan bij de huisarts voor hulp?

Women

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 08:56

Al gedaan een keer. Moest maar een poosje rustig aan doen, ging het wel over...

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:02

Is er iets gebeurt op stage waardoor je de kluts wat kwijt geraakt bent?

Women

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 09:07

Op stage zelf niet, heb het daar heel erg naar mn zin gehad. Mss op stal daarin de buurt waar ik paarden reed voor mensen die 6 maanden, ben daar mn beste maatje kwijtgeraakt door toedoen van iemand anders daar op stal... :?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:11

Lijkt alsof al die 'toevaligheden' voor jou teveel zijn geworden. Dat plots alles lijkt fout te gaan, je in niets nog echt zin hebt (tot je eraan begint).

Zou het niet erg veel helpen als je vanaf september terug wat in je sport kan uitleven, weer de dingen doen die je echt graag doet?

Women

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 09:14

Ik hoop het... Mss dat ik dan die drukte in mn hoofd wel kwijt kan. Ik hoop het echt van harte. Want dit gaat gewoon zo niet. Slaap er de laatste week ook gewoon heel erg slecht van

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:17

Ja dat begrijp ik best. Je hebt heel wat doorstaan de laatste maanden. Ik denk dat je nu de terugslag krijgt van alles wat de de laatste maanden moest verwerken... zou dat kunnen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:18

Ik zou kijken of je je door kunt laten sturen naar een therapeut, denk dat je je dan een stuk prettiger voelt. Probeer jezelf te dwingen een vast ritme aan te nemen, dus zelfde tijd nar bed en opstaan, en dezelfde tijden eten. Daardoor zul je vanzelf al wat meer honger krijgen. Ik meen tussen de regels door een eetprobleem te lezen, hier moet je wel goed opletten, lukt het niet in je eentje trek dan aan de bel!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:05

Ik denk ook dat je eetproblemen ook bijdragen aan het moe zijn, dat merkt ik ook heel duidelijk aan mezelf.
De dagen dat ik goed gevarieerd eet zit ik een stuk beter in mijn vel dan als ik maar half half heb gegeten.
Qua sporten zijn er natuurlijk dingen die je nu al kan doen met gewichtjes (desnoods flessen water o.i.d.) oefeningen doen of fietsen.
Fietsen is ook wel fijn om je hoofd wat leger te maken.
Ik zou in elk geval even bij de huisarts langs gaan en vragen voor een maatschappelijk werkster of therapeut gewoon om je verhaal kwijt te kunnen.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:23

Ik begin langzaam aan wel in te zien dat het inderdaad niet verkeerd is om ergens op zoek te gaan naar iemand die me weer een beetje op weg kan helpen met alles...