AlexandraM schreef:ik heb dat ook... ik heb dat zelfs vaak met logeren (ik logeerde vroeger dus zowat nergens..ze kwamen alle naar mij, nu was het ook 10x leuker bij mij)
ik heb dat nu nog ben NOG niet (geen gelegenheid voor gehad) met een vriendin alleen ofzo op vakantie gegaan maar ook omdat iedereen me al snel irriteerd als ze veel bij me zijn :P en mn ma echt de leukste ondernemingspartner is
ik heb geen tips, proberen zo min mogelijk erbij stil te staan veel afleiding hebben... ik heb dr het meeste last van op stille momenten bv als je in bed ligt
Dit heb ik dus ook heél erg. Probeer me zelf echt in te houden, maar kan me zo ergeren aan de gewoontes van andere mensen. Ben in zo'n situatie (vakantie=heimwee) heel erg dat alles goed moet gaan, zoals ik dat wil. En natuurlijk willen andere mensen dat niet, kan ik heel goed begrijpen. Als iemand anders iets heel erg haar zin wil hebben vind ik dat ook niet leuk. Maar als ik heimwee heb moet ik leuke dingen gaan doen, en dat zijn dingen die ik leuk vind, als die ander dat niet leuk vind irriteer ik me daar aan. En als ik me daar aan ga irriteren, iriteer ik me gelijk aan alles. Aan de rommelige koffer van die ander waar ik tegen aan kijk, slippers die rondslingeren, te lang wegblijven na het douchen, te lang slapen of te laat slapen.
Vooral dat laatste is voor mij erg belangrijk. Ik heb van mijzelf geleerd dat als ik mijn normale slaappatroon aanhoud, dat ik me dan iets beter ga voelen. Dus thuis ga ik om half 10 naar bed (jaja vroeg op voor werk) en ook al hoef ik er daar niet vroeg uit, dan nog om half 10 naar bed, en vroeg er uit. En dan hetzelfde ontbijten als thuis, en dan kom ik de dag wel redelijk door. Dan nog heb ik een rot gevoel heel de dag, maar minder als dat ik heel mijn ritme verander. Ook blijf ik altijd extra lang in de badkamer of douche. Dan ga ik gewoon ergens zitten met mijn ogen dicht. En als ik dan zo even gezeten heb ga ik extra lang douchen. Dan voel ik me ook al weer iets beter. In die tijd kan ik dan even zelfmedelijden hebben, even janken als ik dat nodig vind, en dan verman ik me weer en ben ik klaar. Kan ik er weer even tegen aan. Niet echt milieu vriendelijk, en ook een beetje kinderachtig. Maar ik vind heimwee zoiezo redelijk kinderachtig, ook al kan je er helemaal niks aan doen (helaas). Ik eet bewust ook geen vreemd eten, ik wil gewoon zoveel mogelijk hetzelfde laten zijn. Best wel erg, kan me ook voorstellen dat ik niet gezellig ben om mee op vakantie te gaan, heb ook savonds niet de puf om uit te gaan, want ik ben dan echt gewoon kapot, dan heb ik geen energie meer over.
Allemaal kleine dingetjes die (vind ik zelf) heel veel kunnen helpen.