Heimwee, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Heimwee, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:25

Ik ben nu 19 jaar oud, en heb nog steeds last van heimwee.
Ik ga morgen dus een week op vakantie, zonder ouders, met mijn vriend, ongeveer anderhalf uur hier vandaan.
Ben net 2 weken op vakantie geweest in ons eigen vakantie huis, waar ik al 16 jaar kom, dus daar is alles lekker bekend. De eerste week heb ik daar alleen met mijn vriend gezeten, en de 2e week kwamen mijn ouders ook daarheen.
Verder prima naar mijn zin gehad. Ken daar iedereen, en heb daar een leuke vriendengroep die ik ook al een lange tijd ken.
Nou ben ik vrijdag avond thuis gekomen. En zaterdag had ik al gelijk weer heimwee daarheen.
Nou zie ik dus enorm op tegen morgen. Een hele week van huis af, zonder ouders, niks bekends, geen vrienden.. Klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar toch heb ik er flinke buikpijn van.
Begrijp niet verkeerd dat ik het niet leuk vind met mijn vriend, maar ik heb er wel last van.
Nog meer mensen met heimwee, of iemand tips??

xdniesje

Re: Heimwee, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:27

Ik heb zelf ook heimwee..
Ik probeer gewoon te genieten van het moment, en niet aan thuis te denken. Makkelijk gezegt, maar het helpt wel!
En vooral leuke dingen doen, en mensen leren kennen. Vooral niet jezelf afzonderen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:34

Ja we hebben ook al wel leuke dingen gepland :)
En als ik echt heel erge heimwee had, gingen we lekker naar huis zei mijn vriend laatst nog. Dus echt zorgen hoeft ik me niet te maken eigenlijk, maar toch doe ik het wel.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:37

Ik heb zelf ook vreselijk last van heimwee. Ik ben 2 jaar geleden met een vriendin op vakantie geweest in zuid frankrijk, en daar ben ik op de helft naar huis gegaan. Zij begreep niet dat het echt was en dat ik me niet aanstelde. En daardoor kregen we ruzie, waar de heimwee nog erger van werd, dus ben ik naar huis gegaan.

Ik had altijd al last van heimwee, maar als ik met mijn ouders ben heb ik er niet zo heel erg last van. Zolang ik in nederland blijf en het idee heb dat ik gelijk naar huis kan is het ook nog in toom te houden. Maar zodra ik in het buitenland ben begint het al.

Zo erg, dat ik niet meer kan eten, niet kan slapen. Huilbuien krijg, continu naar huis moet bellen, wat het uiteindelijk alleen maar erger maakt. Ik kan dan nergens meer van genieten, en omdat je ook niet slaapt word alles steeds vermoeiender waardoor alles nog erger word.

De reisleiding zag het al gelijk, en toen ik naar ze toe ging zeiden ze al gelijk dat er smiddags een bus zou komen en dat ik mee kon.

Ik vind het heel jammer dat ik er zo'n last van heb, want het weerhoud me echt van leuke dingen die ik graag nog zou willen.

Jij hebt geluk dat je vriend je geloofd, dat scheelt wel enorm, de meeste mensen schuiven het af als aanstellerij.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:49

Ja dat heeft er idd ook mee te maken, dat ik gewoon gelijk naar huis kan. En anderhalf uur is dan wel niet zo heel ver, maar ik dan ook nog 3 kwartier rijden om bij mn ouders te komen. Dus meer dan 2 uur.. En dat vind ik al een vervelend idee, laat staan het buitenland.
En daarom ben ik dus nooit verder geweest dan Belgie en Duitsland. Wat ik eigenlijk toch wel heel jammer vind..

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:53

Jouw onderschrift trouwens, moest even 2 keer lezen _O- Mijn hobby zit tussen mijn benen :')

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:55

Ik heb het ook en het wordt niet minder naar mate ik ouder word.

Ik ga gewoon niet meer ver weg, hooguit naar het vakantiehuis van mn ouders en dan om de 2 nachten een nacht thuis slapen om mn katten en paard te zien.
Ik vind het erg en eerlijk gezegd ook aanstellerij van mezelf, maar als ik op vakantie verder weg of langer ga, weet ik dat ik het verschrikkelijk ga vinden. Ik wéét dat het niet erg is, maar mijn gevoel zegt dat ik naar huis moet. Ik ga me ook echt zorgen maken en de hele dag denken hoe zal het gaan met...

Ik kan echt genieten van vakantieverhalen en foto's van anderen, al ben ik dan blij dat ik zelf niet hoef. 8-)

Ach niet iedereen geniet van ver, vaak een lang... :D ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:57

ik heb dat ook... ik heb dat zelfs vaak met logeren (ik logeerde vroeger dus zowat nergens..ze kwamen alle naar mij, nu was het ook 10x leuker bij mij)

ik heb dat nu nog ben NOG niet (geen gelegenheid voor gehad) met een vriendin alleen ofzo op vakantie gegaan maar ook omdat iedereen me al snel irriteerd als ze veel bij me zijn :P en mn ma echt de leukste ondernemingspartner is

ik heb geen tips, proberen zo min mogelijk erbij stil te staan veel afleiding hebben... ik heb dr het meeste last van op stille momenten bv als je in bed ligt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 15:32

manutjuh schreef:
Jouw onderschrift trouwens, moest even 2 keer lezen _O- Mijn hobby zit tussen mijn benen :')

Hahaha :+ klinkt heel fout als je er verkeerd over nadenkt :Y)

Maar bedankt voor jullie verhalen, prettig om te lezen dat ik zeker niet de enige ben.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:14

AlexandraM schreef:
ik heb dat ook... ik heb dat zelfs vaak met logeren (ik logeerde vroeger dus zowat nergens..ze kwamen alle naar mij, nu was het ook 10x leuker bij mij)

ik heb dat nu nog ben NOG niet (geen gelegenheid voor gehad) met een vriendin alleen ofzo op vakantie gegaan maar ook omdat iedereen me al snel irriteerd als ze veel bij me zijn :P en mn ma echt de leukste ondernemingspartner is

ik heb geen tips, proberen zo min mogelijk erbij stil te staan veel afleiding hebben... ik heb dr het meeste last van op stille momenten bv als je in bed ligt

Dit heb ik dus ook heél erg. Probeer me zelf echt in te houden, maar kan me zo ergeren aan de gewoontes van andere mensen. Ben in zo'n situatie (vakantie=heimwee) heel erg dat alles goed moet gaan, zoals ik dat wil. En natuurlijk willen andere mensen dat niet, kan ik heel goed begrijpen. Als iemand anders iets heel erg haar zin wil hebben vind ik dat ook niet leuk. Maar als ik heimwee heb moet ik leuke dingen gaan doen, en dat zijn dingen die ik leuk vind, als die ander dat niet leuk vind irriteer ik me daar aan. En als ik me daar aan ga irriteren, iriteer ik me gelijk aan alles. Aan de rommelige koffer van die ander waar ik tegen aan kijk, slippers die rondslingeren, te lang wegblijven na het douchen, te lang slapen of te laat slapen.

Vooral dat laatste is voor mij erg belangrijk. Ik heb van mijzelf geleerd dat als ik mijn normale slaappatroon aanhoud, dat ik me dan iets beter ga voelen. Dus thuis ga ik om half 10 naar bed (jaja vroeg op voor werk) en ook al hoef ik er daar niet vroeg uit, dan nog om half 10 naar bed, en vroeg er uit. En dan hetzelfde ontbijten als thuis, en dan kom ik de dag wel redelijk door. Dan nog heb ik een rot gevoel heel de dag, maar minder als dat ik heel mijn ritme verander. Ook blijf ik altijd extra lang in de badkamer of douche. Dan ga ik gewoon ergens zitten met mijn ogen dicht. En als ik dan zo even gezeten heb ga ik extra lang douchen. Dan voel ik me ook al weer iets beter. In die tijd kan ik dan even zelfmedelijden hebben, even janken als ik dat nodig vind, en dan verman ik me weer en ben ik klaar. Kan ik er weer even tegen aan. Niet echt milieu vriendelijk, en ook een beetje kinderachtig. Maar ik vind heimwee zoiezo redelijk kinderachtig, ook al kan je er helemaal niks aan doen (helaas). Ik eet bewust ook geen vreemd eten, ik wil gewoon zoveel mogelijk hetzelfde laten zijn. Best wel erg, kan me ook voorstellen dat ik niet gezellig ben om mee op vakantie te gaan, heb ook savonds niet de puf om uit te gaan, want ik ben dan echt gewoon kapot, dan heb ik geen energie meer over.

Allemaal kleine dingetjes die (vind ik zelf) heel veel kunnen helpen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:52

Ook ik heb er last van. Was vroeger zo erg dat ik eens bij een vriendinnetje ging slapen met Pasen, dat ze me davonds naar huis hebben gebracht 4 straten verderop. En sochtends werd ik dan weer opgehaald om de eieren te zoeken :D . Nu woon ik al 6 jaar samen met mn lieve vriend, maar op vakantie gaan blijft moeilijk, nu gaan we bijna nooit weg maar goed :o . Als ik toch eens weg ga, zorg ik ervoor dat ik mn eigen dingetjes mee heb. Zo gaat altijd mn kussensloop mee, als mn kussen niet meer in de tas past. En t liefst gaat ook t dekbed met nog niet verschoond overtrek mee. Dan heb ik in ieder geval mn eigen luchtje in bed en slaap ik wel redelijk. T klinkt erg, maar t helpt bij mij wel.