Plaatje van google)
1,5 week geleden had ik een teek op ponykamp...
Aangezien ik al vaker teken bij onze katten eruit had gehaald, heb ik hem er zelf met de linksomdraai met m'n handen uitgehaald.
Waarschijnlijk zat ie er nog niet langer dan een paar uurtjes in, want hij was nog erg klein..
Zowieso snap ik niet hoe hij er in is gekomen, want ik had m'n paardrijbroek vanaf 's ochtends vroeg al aan.. (hij zat trouwens op m'n bovenbeen)
Op ponykamp niet meer naar omgekeken, maar toen ik thuis was, zag ik dat er een rood plekje zat, waar dus eerst die teek zat.
Even op internet gekeken, en daar stond dat als het een beetje leek op een muggenbuld, je je er geen zorgen om hoefde te maken.
Niks aan gedaan dus.
Eergister zag ik dat dat kleine rondje toch opeens wel heel erg groot was geworden! Maar het was me eerst dus niet opgevallen...
Omdat ik al in bed lag, heb ik gistermiddag na het paardrijden pas m'n ouders gewaarschuwd, dat ik toch even graag naar de dokter wilde, want ik vertrouwde het niet helemaal.
Zo gezegd, zo gedaan..
Naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis gegaan. Daar dachten ze meteen al dat het om de ziekte van Lyme ging (wat je kan oplopen door de bacterien in het speeksel van de teek). Dit dachten ze omdat m'n been al de hele dag een beetje tintelde, en heel erg 'moe' leek.
Ook was het rondje om de beet 6 cm bij 4 cm doorsnee, en wanneer het dus groter was als 5 cm, had je kans op Lyme.
Behoorlijk zware antibioticakuur voorgeschreven gekregen, van 2 weken lang, en dus elke dag 2 pillen.
Vandaag weer het rondje gemeten, en nu is het alweer 6 cm bij 7 cm groot!
Goed dat ik toch maar even langs ben geweest

Moest even het hele verhaal kwijt